Gå til innhold

Kulturo: Nolan vurderer ny Dark Knight


daubyj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Virker i alle fall som om Nolan har rett fokus med tanke på oppfølgere. Ikke kun å koke sammen noe for å tjene penger. Historie er så absolutt viktig. Blir vanskelig å lage oppfølger uten The Joker, men regner med at han kommer til å bli nevnt (som en million mennesker allerede har konkludert med). Kommende skurker vil jeg ikke spekulere i engang, for samma pokker, så kommer Nolan til å imponere... håper jeg =)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Aaron Eckhart vil være med i neste film? Men han erjo dødd i nr 2

 

Fikk vi noen konstatering på det da?

Han falt jo ned en etasje eller to, men fikk aldri vite at han faktisk døde. Kanskje han kun ble skadet og derfor enda mer bitter

 

 

Men kan tenkes at jeg husker feil. Er jo en stund siden jeg så filmen.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Mye fra "The Dark Knight" er jo hentet fra The Long Halloween (Loeb, Sale), bl.a. mafiaopplegget og

Harvey Dents forvandling til Two-Face (selv om selve forvandlingen er forskjellig), Batmans, Gordons og Dents samarbeid

. Nå skyter jeg meg selv litt i foten, i.o.m. at selve hovedhistorien i The Long Halloween handler om Holiday. Dark Victory handler igjen om en annen skurk og jakten på han/henne, nemlig The Hangman. Det jeg mener er at Nolan hentet veldig mye fra The Long Halloween i "The Dark Knight" at en film basert på den virker på en måte rart, og at vis han skal lage en film basert på Loeb og Sales tre historier, så er de fortalt på en film-noir-måte, krim-roman-ish, som ikke er helt i Batman-filmenes ånd (og nå får alle de med virkelig peil på Batman komme og skjenne meg i senk med sin sikkert overdådige kunnskap)

Lenke til kommentar

Både "Batman Begins" og "Dark Knight" er glimrende filmer av topp kvalitet. Han har gjort en glimrende jobb, så den neste Batman filmen håper jeg han er bak spakene på. At han ikke kaster seg ut i produksjonen av den tredje synes jeg er flott. Men er han bak spakene neste gang håper jeg ikke det er altfor lenge til vi får se slutt resultatet på kino.

 

 

Aaron Eckhart vil være med i neste film? Men han erjo dødd i nr 2

 

Meh. Jeg tviler sterkt på at de hadde introdusert Two-Face om vi ikke hadde fått sett han igjen neste gang. Så kommer han med en oppfølger vil vi nok få se mer til han. Hvis ikke ser jeg ikke poenget med og introdusere den karakteren.

 

Han fikk jo ikke så lang tid i rampelyset.

Endret av Ördög
Lenke til kommentar
Aaron Eckhart vil være med i neste film? Men han erjo dødd i nr 2

 

Fikk vi noen konstatering på det da?

Han falt jo ned en etasje eller to, men fikk aldri vite at han faktisk døde. Kanskje han kun ble skadet og derfor enda mer bitter

 

 

Men kan tenkes at jeg husker feil. Er jo en stund siden jeg så filmen.

 

 

Han lå helt stille uten å puste... Batman og noen andre stod der og snakket ganske lenge. Hvis han lever, da er det uberteit!

 

Lenke til kommentar

Han er død, ifølge Nolan. Det er derimot ikke så dumt å tro at han overlevde, med tanke på samtalen tidligere i filmen hvor Batman kaster en mann fra fjerde etasje og vet at det ikke kommer til å drepe ham.

 

 

Vis Dent/Two-Face er død, så går jo det utover dette med å bruke "Dark Victory" til den neste filmen, der Two-Face/Dent jo spiller en sentral rolle

 

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...