Gå til innhold

Casio lanserer Exilim-mobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Ser fin ut denne ja. Grei nok på video, men morsomt at skjermen kan vise den i original størrelse.

 

Men hva er egentlig vitsen med noe særlig over 5 megapixler? Er det ikke mye lettere å få bedre kvalitet med litt større areal til pixlene?

La oss si at denne mobilen hadde hadd 5 megapixler på en like stor bildebrikke og de hadde jobbet litt mer med optikken, hvor mye bedre ville bildene blitt da?

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Nå fikk HTCs Diamond noe å tenke på fra min side(selv om jeg allerede har Diamond..)

Godt at det endelig kommer en kameramobil i klasse med vanlige digitalkameraer! Design HTC med et like godt kamera som dette, like bra oppløsning som dette + OLED, lang batteritid, minnekortutgang, minijack og mer solide exteriørmaterialer, som ikke tar til seg riper så godt hadde vært perfekt. Betaler 6000 om jeg må for dette :p Men mobilen jeg har drømt om i år nærmer seg hvertfall teknologimessig :)

Lenke til kommentar

Først av alt, ja den kan brukes i Europa og da også Norge. Men internett-funksjonen fungerer ikke utenfor Japan siden den er bundet til den spesielle sim-chipen som er levert av den originale opereatøren. Skal nevne at Casio og Sharp sine kameramobiler er toppen av det som er produsert så langt, så ja, megapixlene kommer til rette på denne mobilen. Tror ikke denne har noen form optisk zoom, men her kan jeg ta feil. Uansett, hvis de er en kameramobil i 8-megapixelklassen så er den denne du skal drømme. Får håpe jeg greide å svare på de fleste spørsmål foran meg. Hvis ikke bruk google og google translate og finn det jeg ikke vet for øyeblikket.

 

Secondarykid

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+324154321

Er desverre helt sikker på at denne mobilen ikke kan brukes i norge eller europa. Faktisk kan den ikke brukes i samtlige 3g cdma nett uten et au kddi u-sim kort, vi har ikke et eneste cdma nettverk i norge for øyeblikket som er åpent for mobilbruk. Nettverkene vil ikke tillate tilkobling selv om det er samme frekvens som mobilen støtter, fordi japanerne bruker unik teknologi i sitt au kddi nettverk, du må ha au kddi u-sim fordi signalene må kunne sendes tilbake til japan for så og kobles til utenlanske cdma nettverk. Den har riktignok world roaming cdma. Men dette hjelper ingen ting, selv om det skulle vært hypersim til au's cdma telefoner. Au Kddi har derimot en sony ericsson som heter w62s, denne har gsm (noe w63ca ikke har) world roaming, og kan derfor kjøpes unlocked på ebay. Selv om det er sjelden det er noen til salgs. Hvis du vil ha en japansk mobil er Softbank eller Dokomo mye bedre. De bruker samme umts 3g standard som norge, europa og store deler av usa. I tilegg har de trippelbånds gsm. Alt du trenger da er et inex hypersim kort som legges oppå ditt eksisterende sim kort, så kan du bruke basis funksjonene som å ringe og sende sms. Softbank telefoner er litt mer låst selv med hypersim kort, og må sendes inn til Inex teamet i Taiwan for at kamera og media funksjoner skal låses opp. På docomo er dette ikke låst. Ingen japanske mobiler kan sende eller motta data trafikk uten japanske u-sim kort, dette er så tilpasset operatørene at det sies umulig å låses opp.

Endret av Slettet+324154321
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...