Gå til innhold

Bluetooth erobrer nye områder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

LGs nye 47" er en meget interessant kjøpskandidat. Et minus er at DVB-T-støtten ikke er kompatibel med det norske bakkenettet, så vidt jeg vet. Et annet minus er at det ikke er DVI-kontakt for PC, men en gammeldags D-Sub.

 

Problemet med å kjøpe slike TV-er over nettet er jo at man ikke får se bildekvaliteten selv. Så man må derfor ty til et lite triks og dra ut i en butikk for å få den demonstrert, og så dra hjem og kjøpe over nettet til billigere pris.

 

Allikevel hadde det vært fint å se en sammenlignende test på nettet av denne TV-en, pluss noen av de andre toppmodellene som er naturlig å sammenligne med. F.eks. Sonys Bravia 46W4500, Samsungs LE46A756 og Toshibas Regza 46Z3030D.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar
Overfører den lyd eller lydfiler som så avspilles? Lyd overført trådløst har vel ikke så altfor god kvalitet, men om den leser filer og så avspiller går det nok bedre :) Uansett, morsom gadget :)

Strengt tatt overfører alle TVer lyd trådløst.

 

 

 

 

(fra høytalermembranen i TVen til øret til alle som måtte befinne seg i nærheten) ;)

Lenke til kommentar
LGs nye 47" er en meget interessant kjøpskandidat. Et minus er at DVB-T-støtten ikke er kompatibel med det norske bakkenettet, så vidt jeg vet. Et annet minus er at det ikke er DVI-kontakt for PC, men en gammeldags D-Sub.

 

Problemet med å kjøpe slike TV-er over nettet er jo at man ikke får se bildekvaliteten selv. Så man må derfor ty til et lite triks og dra ut i en butikk for å få den demonstrert, og så dra hjem og kjøpe over nettet til billigere pris.

 

Allikevel hadde det vært fint å se en sammenlignende test på nettet av denne TV-en, pluss noen av de andre toppmodellene som er naturlig å sammenligne med. F.eks. Sonys Bravia 46W4500, Samsungs LE46A756 og Toshibas Regza 46Z3030D.

 

Er da bare å bruke DVI-HDMI-overgang, det. Med fire HDMI er det ikke akkurat mangel på tilkoblinger.. Når det er sagt skjønner jeg egentlig ikke hvorfor VGA brukes i det hele tatt lenger. MANGE laptoper og billige stasjonærpcer leveres med kun VGA, og alle TVer har VGA-tilkobling..

 

Bakkenettet er uansett ikke noe å satse på før de får bygd ut kapasiteten. Parabol og evt. digital kabel er mye bedre enn bakkenett-tver. Dessuten er innebygde dekodere i TVer mye dårligere enn det man får ved kjøp av eksterne dekodere, jamfør Grundigs DTR8860 HD PVR for bakkenett..

 

Gleder meg til å få se denne TV-en i bruk.. Ergrer meg at jeg kjøpte TV i fjor, for nå kan jeg nesten ikke kjøpe ny TV før OLED-teknologien er skikkelig utviklet :(

Lenke til kommentar

Takk for tipset med overgang. Men fire HDMI-porter er kanskje ikke så mange om noen år. :)

 

Interessant med den nye Grundig PVR-en. Ser flott ut, men nå har jeg bygget meg en egen stue-PC så jeg får vel holde meg til den. Synes jeg står friere da mht. formatstøtte og opptaksmuligheter, samt muligheter for oppgradering/fornying senere. Men det er jo selvsagt litt jobb å sette sammen og sette opp en slik stue-PC da. For ikke å si dyrere! Jeg brukte over 6000 kroner på delene. Hvis jeg tar med fjernkontrollen og skrivbare DVD-er også, blir det over 7500 tilsammen. Grundigs maskin koster vel ca. 5.500 uten abonnement, og ca. 2.400 med abonnement? Man får jo ikke abonnement med en selvbygd stue-PC heller, så da blir prisforskjellen enda større, all den tid man gjerne skal ha et abonnement uansett.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar
Er ikke blåtann alt for treigt til overføring av bilder? En innebygd minnekort leser hadde vært bedre, putte brikken rett inni tven.

 

Jeg ville tro det foregikk en eller annen konvertering i prosessen. Som jeg nevnte tidligere

har hastigheten jeg har sett vært på ca 40 kilobyte pr sekund. Så et jpg på 400 KB vil

ta 10 sekunder å loade. Men den eksterne enheten som skal vise bildet har neppe

store oppløsningen, så er godt mulig det er skalert på en eller annen måte.

 

Skalerte nettop et bilde fra 2560x1600 til 640x400 (med irfanview, jpg på 80%)

og størrelsen gikk fra 541 KB til 56 KB.

 

 

Men personlig tror jeg det hele blir en stor flopp...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...