Gå til innhold

20 prosessorer forsvinner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sto at det skjer i oktober eller noe, husker ikke :)

Anyways, hva er så spesielt med disse nye Core i7 prosessorene?

Hva er det "revolusjonerende" som kaster andre prosessorer av markedet?

 

Når man faser ut prdukter så er det gjenre fordi man har kommet med nye som erstatter de gamle. Det koster ganske mye å ha hvert enkelt produkt i produkt-lista (support/oppfølging), så selvom et erstatninstprodukt ikke er revulusjonerende så er det mye penger spart på å fase ut "alle" produkter som det nye kan erstatte.

Endret av Xell
Lenke til kommentar
Maskinen min ligger og venter på å få seg en Quad-core straks de dropper i pris. Jeg vil ha en med 12 MB L2-cache til 1500 tenker jeg, håper Q9550 kommer dit før den utfases. Liker ikke at Intel tar bort alle de skikkelige prosessorene før de får lov å bli skikkelig billige.

 

De selger vel unna lager også, så det kan bli en interesang priskrig før i7 kommer skikkelig på banen.

Lenke til kommentar
Maskinen min ligger og venter på å få seg en Quad-core straks de dropper i pris. Jeg vil ha en med 12 MB L2-cache til 1500 tenker jeg, håper Q9550 kommer dit før den utfases. Liker ikke at Intel tar bort alle de skikkelige prosessorene før de får lov å bli skikkelig billige.

Sikkert mye billigsalg av de "gamle" når utfasingen begynner. Men kan også hende at det kommer nye prosessorer i et lavere prissjikt som yter likt det dagens Q9550 gjør i dag.

+ at de nye vil falle i pris etterhvert og.

 

En evig sirkel :p

Lenke til kommentar
Når Core i7 kommer om 3-4 uker, og hele plattformen viser sine diverse fordeler, da vil ingen ha noen av disse gamle-dritten uansett, tenker jeg.

 

 

hårer virkelig dine profetier slår til, så kan du glise rundt på forumet og si "Hva var det jeg sa??" :D

 

 

 

uanset er det vel greit at de rensker litt opp, noe vanlige 775 hadde vært artige og ha igjenn. og folk som kjøper QX9770 eller X9650, er vel uansett seriøse Nehalem kandidater uansett.

 

gjenstår nå bare at nvidia faser ut en 20-30 modeller de også :p

Lenke til kommentar
Når Core i7 kommer om 3-4 uker, og hele plattformen viser sine diverse fordeler, da vil ingen ha noen av disse gamle-dritten uansett, tenker jeg.

 

Prisen i seg selv tyder jo på at du tar feil, det selges veldig mange CPUer i segmentet under 284 dollar.

 

Forøvrig er det bra de rydder litt opp i alle modellene, det har vært litt i overkant.

 

AtW

Lenke til kommentar
Når Core i7 kommer om 3-4 uker, og hele plattformen viser sine diverse fordeler, da vil ingen ha noen av disse gamle-dritten uansett, tenker jeg.

 

Prisen i seg selv tyder jo på at du tar feil, det selges veldig mange CPUer i segmentet under 284 dollar.

 

Forøvrig er det bra de rydder litt opp i alle modellene, det har vært litt i overkant.

 

AtW

Vel, vi kommer til å få en Core i7 for nettopp $284. Tror du at Intel har valgt denne prisen halt fra lufta? eller sørge for å bevise at du tar feil?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Når Core i7 kommer om 3-4 uker, og hele plattformen viser sine diverse fordeler, da vil ingen ha noen av disse gamle-dritten uansett, tenker jeg.

 

Prisen i seg selv tyder jo på at du tar feil, det selges veldig mange CPUer i segmentet under 284 dollar.

 

Forøvrig er det bra de rydder litt opp i alle modellene, det har vært litt i overkant.

 

AtW

Vel, vi kommer til å få en Core i7 for nettopp $284. Tror du at Intel har valgt denne prisen halt fra lufta? eller sørge for å bevise at du tar feil?

 

Det er jo eksakt dette som er poenget mitt, og grunnen til at jeg valgte dne summen, svært mange av CPUene som blir solgt koster mindre enn den billigste Core i7, det er overhodet ingen grunn til å anta at det ikke vil være tilfellet også om 3-4 uker, siden det ikke finnes noen Core i7 som er billigere enn 284 dollar så sier det seg selv at mange vil ha "gamle dritten" (som forøvrig ser ut til å ha ganske like ytelse som nehalem til hjemmebruk).

 

AtW

Lenke til kommentar
For "hjemmebruk" kan de velge Intel Pentium 4 2.80GHz, ett godt stykke under halve $280, og mange ville mene at den funker som f... for hjemmebruk.

 

De fleste bryr seg litt om hva slags "gammel dritt" de gidder å ha i sine hjemmaskiner, når "mye bedre" alternativer er tilgjengelig for "litt mer".

 

Ikke vær usaklig, man får feks en e8400 til halvparten av det denne nye I7-modellen vil koste (rundt 2200 kanskje). Over 2k er en ganske dyr CPU, det er mange som kjøper CPUer som koster under det, det er vel ikke så vansklig å forstå? Det er lite som tyder på at i7 er så fantastisk mye bedre ytelse per krone til normalt hjemmebruk enn forgjengeren. Og for å ta for meg eksemplet ditt, 4 ganger høyere pris er mer enn bare "litt mer"

 

AtW

Lenke til kommentar
De fleste bryr seg litt om hva slags "gammel dritt" de gidder å ha i sine hjemmaskiner, når "mye bedre" alternativer er tilgjengelig for "litt mer".

Feil, de fleste hjemmebrukere har faktisk ingen anelse hva slags prosessor som sitter i maskinene deres.

 

Så lenge PCen oppfattes som rask nok til deres bruk er de fornøyd.

 

Hardware blir heller ikke "dritt" bare fordi noe nytt kommer ut. Prosessoren i PCen jeg sitter på vil være nøyaktig like bra for mitt bruk selv om det skulle komme en 1000-kjerneprosessor for salg i morgen (lite sannsynlig :p ).

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...