Gå til innhold

Bok om å skrive bøker?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, jeg kan anbefale "How to write science fiction and fantasy" av David Gerrold. Lånt den på biblioteket et par ganger, og har et par gode tips.

Edit: Og selv om den er rettet mot fantasy og sci-fi, er det enkelte(/masse!) ting som er relevant for alle som vil bli bedre til å skrive.

Endret av Araho
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, jeg kan anbefale "How to write science fiction and fantasy" av David Gerrold. Lånt den på biblioteket et par ganger, og har et par gode tips.

 

Edit: Og selv om den er rettet mot fantasy og sci-fi, er det enkelte(/masse!) ting som er relevant for alle som vil bli bedre til å skrive.

Takk, er ein fan av fantasy så det er greit :)

 

Nokon som har ein slik, bare om krim?

 

Araho - Følte du at du satt igjen med noke? Lærte du mye?

Og korleis skrive noke som helst, når du føler alt har allerede blitt skrevet?

Lenke til kommentar

Jeg lærte å utvikle ideene mine, og en del om hvilke spørsmål jeg bør stille meg selv for å skape og holde på f.eks spenning.

Viktigste for min del med å komme på noe nytt er å følge tankene mine, spesielt de sære(!), helt ut. Ser jeg nabohunden springe som en tulling rundt huset, kan jeg plutselig komme på at han ser og følger etter spøkelsene av de som bodde der før, som også hadde en lekeglad hund og som også går igjen som spøkelse (dårlig eksempel, haha).

Det gjør at jeg utvikler fantasien min, får noen ideer som kan være verdt å følge videre, og ikke minst har det moro mens jeg gjør det :)

Men se om lokalbiblioteket ditt har den boka, så kan du ta en kikk gjennom den :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...