Gå til innhold

Hvilken laptop ut av disse tre ?


Anbefalte innlegg

Så skal starte på skolen igjen, for og ta påbygg før tre år med Høyskole.

 

Så trenger en laptop jeg kan ha med meg og bruke litt hjemme og sånt, har fisket ut tre modeller som jeg svirrer mellom.

 

Følgenede modeller er :

 

Macbook pro 13 Inch Standar versjon.

Dell xps 13 2015 modell

Lenova X1 Carbon 3rd Generasjon.

 

Fra de to siste, så har jeg lyst på touch skjermen, noe jeg tror kan komme godt i bruk.

Jeg ser for meg veldig basic gaming, samtidig som til mye word, og programmering, ettersom det er hva jeg har lyst til å studere. Lenova er den som jeg er mest interessert i for øyeblikket, pga godt tastatur, god skjerm med touch, Fingerprint leser, og mulighet for 4G. MEN de funksjonene koster, så vet ikke om det er verdt det enda.

 

Hvordan meninger har folk om Lenova sin ? Eller Dell sin ? Alle tips er greit :) Ser for meg og bruke den noen år framover også :)

 

 

Vh,

marcus

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Macen er å anbefale når det kommer til produktivitet, men ikke til gaming. Det ga jeg fort opp på min. 

Har en laptop med touchskjerm nå som jeg aldri bruker, kan hende det er annerledes for deg. Macen er å anbefale når det kommer til produktivitet, der var jeg veldig fornøyd. Hadde investert i 256 GB versjonen :)

 

De andre kan jeg ikke si noe om siden jeg ikke har prøvd dem, men du kan søke litt på youtube etter gode reveiwes. Linustechtips er å anbefale!

 

--> Dell XPS 13 2015

 

--> Lenovo

 

Ikke se etter Mac video hos han, han er ganske anitmac :p Selvom han var fornøyd med den nye iMacen

Lenke til kommentar

Fra de to siste, så har jeg lyst på touch skjermen, noe jeg tror kan komme godt i bruk.

 

Hva skal du med det? Ergonomisk katastrofalt, og fett og fingermerker på en skjerm er ikke ønskelig.

 

Jeg har prøvd diverse PC'er med touch skjerm og det er mer irriterende enn funksjonelt. Godt tastatur og touchpad er vesentlig viktigere. På en tablet/nettbrett derimot er det noe helt annet.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt det. Bare tenkt at det km være en god egenskap fra pcen og ha. For eksempel under presentasjoner, eller kveldsbruk i sengen. Skal faktisk ta og se litt mer på det med touch skjerm på nett. Isåfall spare meg for litt penger på Lenovaen hvis jeg velger og gå for den.

 

 

Forresten ser hvis jeg går opp litt i prisklasse, så kan jeg gå fra dem sin i5 til i7 begge er to kjerner. Er det bemerklig forskjell i hastighet ? Eller er det noe jeg også kan legge på hyllen? Ser ikke for meg at programmeringen som jeg kommer til å gjøre er så hard. Værtfall ikke de to første årene.

Lenke til kommentar

Ingen av modellene vil være noe spessielt gode til spill, men det er gode arbeidsmaskiner med SSD disk som er ett must om man ønsker en god responstid på en laptop. Skal man spille noe på slike slim modeller bør det være helst utstyrt med en APU fra AMD, da Intell er milevis bak på den fronten. Helst bør man ha en dedikert GPU noe man ikke finner på slike slanke modeller..

 

Om jeg skulle valgt en av de ville jeg trolig valgt modellen fra Dell.. Men uansett helt uaktuelt for meg å velge en modell med Intel HD Graphics 5500.. Ett 10 år gammelt topp GPU kort vanker opp med langt bedre muskler på grafikkfronten..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...