Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

plager av stivkrampesprøyte ?


Ann-K1991

Anbefalte innlegg

Fant ikke en helt "perfekt" tråd å legge dette under. Men har noe jeg lurer på. Var så uheldig igår å havnet på legevakta etter uhell med å fånen ljå i låret. Blødde mye og ble hentet av ambulansen. 3cm dypt. Ble sydd sammen og fikk stivkrampesprøyte. Igår kveld og idag har jeg hatt mye vondt i hodet, er slapp, trett og så klart smerter i sårområdet. Føler selv at jeg ser litt bleik ut. Svetter også endel og er klam i hender å føtter.. Lurer på om det er noen som vet om det kan være sprøyta eller blodtapet som gjør dette og hva jeg evt. bør gjøre.. takker så mye for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper det er Boostrix du har fått.
http://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-boostrix-glaxosmithkline-546927

Svært vanlige:
Smerte, rødhet og hevelse på injeksjonsstedet
Irritabilitet
Søvnighet
Tretthet


Vanlige:
Tap av matlyst
Hodepine
Feber på 37,5 ºC eller høyere (inkludert feber over 39,0 ºC)
Stor hevelse i den armen hvor vaksinen er injisert
Oppkast og diaré

Mindre vanlige:
Øvre luftveisinfeksjoner
Redusert oppmerksomhet
Væskeutskillelse med kløe fra øyne og skorpedannelse på øyelokk (konjunktivitt)
Hudutslett
Hard klump ved injeksjonsstedet
Smerte

 

Ser altså ut som om du har fått 2-3 symptomer, muligens.

Ellers kan du ringe legevakten å høre, alltid greit å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar

At du føler deg slapp og trett etter å ha mistet en del blod er helt normalt. Men for å være på den sikre siden kan du jo få legevakten/fastlegen til å sjekke blodet ditt for infeksjoner. Det er bare et lite stikk og noen få minutters ventetid, og du trenger ikke engang prate med lege for å gjøre det.



Anonymous poster hash: 298a4...a23
Lenke til kommentar

Takk for alle svar. Om det var akuratt den sprøyta jeg fikk er jeg ikke sikker på. Mener den het noe på D. Da de ikke hadde den du linket til aklla. Hvis jeg fikk med meg riktig.

 

Det tenkes at det var rundt 5-8DL som jikk til spille før amb. kom og fikk det stoppet underveis til akutten.

Kanskje jeg skulle tatt kontakt imorgen mes lege og fått sjekket dette. Bare for å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar

diTeBooster?

http://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-ditebooster-ssi-548041

 

Vanlige bivirkninger (forekommer hos 1 til 10 av 100 behandlede pasienter):

Generell uvelhet og feber (temperatur på 38 ºC eller mer). Lett rødme og hevelse på injeksjonsstedet.

 

Mindre vanlige bivirkninger (forekommer hos 1 til 10 av 1000 behandlede pasienter):

Markert rødme og hevelse 6 cm eller mer ved injeksjonsstedet. Eksem og inflammasjon i huden (dermatitt).

 

Sjeldne bivirkninger (forekommer hos 1 til 10 av 10.000 behandlede pasienter):

Høy feber (temperatur over 40°C eller mer). Langvarige knuter som klør (granulomer) eller sterile abscesser ved injeksjonsstedet. Elveblest (urtikaria).

 

 

Alltid greit å få med seg navnet på det de dytter inn i kroppen din :)

Vil uansett anbefalle deg å ta en telefon til legevakten for å høre hva de som er kvalifisert til å svare sier.

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk stivkrampevaksine for en tid tilbake, og opplevde noe influensaliknende bivirkninger kvelden og natta etter - slapp, hodepine, feberfølelse. Det gikk over over natta..

 

Såret derimot, bør du passe på i tilfelle infeksjon.. Men da vil det være flere "lokale" symptomer konsentrert rundt selve såret.

Lenke til kommentar

Har tatt av lappen idag for lufting. Prøvde å skulle legge ved bildet av det sydde såret men fikk det ikke til. Tror jeg :p Det har rent litt blod men det har vært tørt sikkert en dag tenker jeg. Brunt var det. Så tipper det er rester fra da det var sydd sammen. Det renner ikke. Er helt tørt. Bare akuratt som blåmerker / streker rundt det. Tipper det er normalt. Gjør pent lite vondt bortsett fra stråling ned til kne og opp til lysken(som da bare er 5cm ifra).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...