Gå til innhold

Jeg gidder ikke spille "halvfabrikata".


Tor Rasmussen

Anbefalte innlegg

 

Jeg skjønner ikke hva du snakker om G? Hvorfor skulle spill i noen spesiell grad tvinge fram sikkerhetspatcher, eller finne svakheter i OSet?

 

AtW

 

 

Det kan man selvfølgelig ikke vite på forhånd.

 

Men, hvorfor skulle det ikke kunne gjøre det? F.eks. nettverksfunksjonalitet som når tusenvis av brukere benytter serverne til "GTA V", så vil selv en liten feil i nettverkstrafikken på samtlige "windowsbrukere" kunne akkumulere noe som admin på "GTA V-serverne" vil kunne merke seg. Så dersom PS4-konsollspillerne ikke genererer samme sirupsrespons, så blir det gjerne "pekepinner" av slikt.

 

Det var en patch som reparerte noe treghet med en eller annen windows-funksjon i Windows 7 relativt nylig, så hvorfor ikke også til spillbruk under windows?

 

 

Tenker du da at windows skulle sende nettverkspakker på en annen form enn det får beskjed av fra softwaren? Joda, det er jo mulig det, men enn så kritisk feil tror jeg hadde vært oppdaget tidligere, om det ikke er et veldig snevert scenario som jeg ikke helt kan se at GTA V skulle ha noen større mulighet for å utløse enn andre spill.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg skjønner ikke hva du snakker om G? Hvorfor skulle spill i noen spesiell grad tvinge fram sikkerhetspatcher, eller finne svakheter i OSet?

 

AtW

 

Det kan man selvfølgelig ikke vite på forhånd.

 

Men, hvorfor skulle det ikke kunne gjøre det? F.eks. nettverksfunksjonalitet som når tusenvis av brukere benytter serverne til "GTA V", så vil selv en liten feil i nettverkstrafikken på samtlige "windowsbrukere" kunne akkumulere noe som admin på "GTA V-serverne" vil kunne merke seg. Så dersom PS4-konsollspillerne ikke genererer samme sirupsrespons, så blir det gjerne "pekepinner" av slikt.

 

Det var en patch som reparerte noe treghet med en eller annen windows-funksjon i Windows 7 relativt nylig, så hvorfor ikke også til spillbruk under windows?

 

Tenker du da at windows skulle sende nettverkspakker på en annen form enn det får beskjed av fra softwaren? Joda, det er jo mulig det, men enn så kritisk feil tror jeg hadde vært oppdaget tidligere, om det ikke er et veldig snevert scenario som jeg ikke helt kan se at GTA V skulle ha noen større mulighet for å utløse enn andre spill.

 

AtW

 

 

 

Fornuftige kommentarer. Omtrent som en føler man må begynne å ro for å komme seg ut av dem.

 

 

Kjøper aldri spill mere på release dagen etter BF4 skandalen. Har heldigvis tålmodighet til å vente på at Total Biscuit får anmeldt spillet før jeg kjøper noe. Han er vel omtrent den eneste Youtuberen som ikke lar seg kjøpe av spillutviklere for å lyge om hvor bra spillet er, selv om spillet er nesten uspillbart. Frister noe voldsomt å kjøpe GTA V til PC på utgivelses dagen, men skal vente noen uker for jeg regner med at det kommer til å være fullt av bugs og glitches.

 

 

Det blir herlig å se PC-utgaven komme. Da er det ikke nødvendigvis kun spillutviklerens som har ansvaret for feilene som kan oppstå. Men faktisk også Microsoft. Husk at spillet skal støtte et visst antall Windows-utgivelser, og disse kan være hullete som sveitserost.

 

Montro om ikke en slik stor spillutgivelse vil legge press på at også Microsoft tvinges til å patch'e det ene med det andre :)

 

Nå har det jo vært større PC-spilltitler gitt ut tidligere da, men jeg forventer nesten å se konsekvenser likevel jeg. Blir ekstra spennende om noen utenfra klarer å se at GTA V har funnet en svakhet i Windows. Kanskje Windows 7 får enda større kvalitetstrekk ut fra denne påvirkningen, før Microsoft en gang snart erklærer det også som et ikke lengre støttet OS?

 

EDIT:

Det skjer en sjelden gang feil med redigeringen. Så alt jeg skrev ble slettet ved "Lagre endringer".

 

Jeg skrev bl.a. litt om hardwareforskjeller konsoll VS. PC/Mac. Nevnte f.eks. at alle "Dell brukere" kunne bli rammet på PC og GTA V, som et tenkt scenario.

 

Ellers litt om innstallasjondegradasjon. Andre innstallerte programmers påvirkning, f.eks. "eldre antivirus".

 

Brukerdegradasjon, "you name it"..Virusinfeksjoner..

 

Og at jeg daglig sliter med Flash og Google Chrome, og at jeg håper det en dag skal bli erstattet av HTML 5 elns.

 

Poenget er at det ikke kun er OS'et alene som er årsak til problemstillinger under Windows. Jeg bruker Windows 7, det har 8 Gigabyte RAM og et brukbart skjermkort. Selv der kan ting gå trått innimellom.

 

Husk at GTA V har mangfoldige Gigabyte kode innstallert. Hvor mye av dette som lastes inn blir jo et litt åpent spm., og andre spill gjør jo det samme med mengdene data. Men, det er et tungt spill, så spm. står åpent om dette, altså: "Er Windows modent for det?"

Endret av G
Lenke til kommentar

Hvis det er noen som ror seg i land her så er det du, G... Du prater jo bare mannskit. Har du utdannelse innenfor IT og nettverk?? Virker ikke sånn.. Har det ikke selv heller, men du påstår at Windows 7 er full av feil og at det vil være mer belastning på Rockstar sine servere p.g.a. "sirup" i nettverket som er forårsaket av Windows og går ut over PS4 brukere? Sitter du med tinnfoliehatt?

 

Hva har Java og Flash med dette?... "Er Windows modent for det?" :rofl:

Tror du PS4 eller Xbox One er mer "modent" for GTA V?

 

Hvis du vet hvordan du bygger en bra PC i dag, med spill installert på SSD osv, så vil GTA garantert kjøre mye bedre på PC fremfor konsoll anyday. Ja, GTA har et stort kart som må lastes inn, og det går veldig sakte på konsoll, og vil antageligvis gå sakte når du skal loade GTA Online på PC også, men jeg vil tro at hvis du benker (benchmark) konsoll (100-150MB/s R/W) vs. PC med SSD (500-2000 MB/s R/W) så vil jeg tro at alt vil gå mye smoothere på PC.

 

BTW, du prater om virus osv. Hold deg objektiv. At du ikke klarer å holde virus unna pcen din har ikke noe med hvordan GTA V vil kjøre på PC....

Endret av iBrick
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...