Gå til innhold

Fikk levert feil type vinduer, hvilke rettigheter har jeg?


kathir28

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg bestilte 6 vinduer og etter 6-8 uker med produksjon/leverings tid, ankom vinduene Igår. Men nå viser det seg at jeg har fått levert feil type vinduer (4av 6 vinduer er feil type) hvilke rettigheter har jeg? Selgeren har gitt meg tre valg, men ingen av dem passer for meg. Har jeg rett for å returnere varene og selgeren dekker frakt tilbake også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selger skal jo levere det du har bestilt! Ikke noe annet!

Hvilke tilbud gir han deg da?

Hei!

Hun har gitt meg tre valg- få lagervarer som er mye dårligere (få 15 % rabatt), vente Igjenn nye uker for at de skal produsere på nytt (blir for dumt, vinteren nærmer seg med stormskritt) eller få 40 % rabatt (nesten samme pris som å kjøpe fastkarm fra starten)

Lenke til kommentar

Selv om du får omlevering, så tror jeg du kan ha krav på erstatning hvis forsinkelsen koster deg penger.

Hvis du f.eks hadde bestilt snekker, leid inn henger/utstyr eller lignende som du plutselig ikke fikk brukt.

Eller hvis snekkeren krever mer penger for å sette inn vinduene når snøen kommer, eller ekstra utstyr kreves pga forsinkelsen (presenninger, varmekilde og strømbruk innendørs mm.).

 

Ellers er det lite du kan gjøre. Hvis du kunne fått vinudene fra noen andre betydelig raskere, kunne du kanskje foretatt et dekningskjøp, men det er vel ikke mulig i dette tilfellet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...