Gå til innhold

Xbox One eller PS4- Hvilken skal jeg velge!?


Jonathan:D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har kun hatt playstation tidligere, men er nå veldig interessert i xbox one da den helhetlig ser ut til å kunne passe meg bra med det den tilbyr. Så fremt den blir oppdatert skikkelig da for å fjerne bugs og rette på mangler i funksjonene.

Når jeg ser på spilla til hver konsoll er det også mer som frister til xone.

 

Hadde jeg kun vært fokusert på hardcore gaming som jeg var for 10 år siden hadde valget glatt vært ps4 eller en gamer pc.

Men å anbefale den ene over den andre kan jeg ikke gjøre da jeg ikke har prøvd noen av dem.

 

Vil si at du bør gå for den som passer din situasjon best. Ønsker du ikke xone sine underholdnings funksjoner og kinect sin måte til å styre ting med, så vil du ha masse av glede med ps4 som så langt har vist muskler på sine egne plattform spill samt multiplatform spill.

Ser ut til at det er lurt å vente med å kjøpe xone med mindre du kan leve med ett system som ennå trenger litt tid på å modnes.

Ps4 på sin side ser ut til å levere ganske bra rett ut i fra launch da den er en mer rett på sak gaming maskin.

Er nesten som min gamle far sa om gir på trø sykler. Jo mer gir jo mer trøbbel. Men alt kan ordnes bare man skrur litt.

Endret av Nerdrage
Lenke til kommentar

Velg deg PS4, hvis du liker mikrotransaksjoner og en dårligere maskin velg Xbone.

Eventuelle mikrotransaksjoner står utgiveren for, ikke konsollfabrikanten så man er ikke fri for denslags på noen av konsollene. Man kan ikke kategorisk kalle en maskin dårligere enn den andre, det er f.eks mange ting Xbox One kan gjøre som PS4 ikke har sjans på, så hele innlegget ditt er ren svada og bør oversees av de som søker råd i denne tråden.

Lenke til kommentar

Eventuelle mikrotransaksjoner står utgiveren for, ikke konsollfabrikanten så man er ikke fri for denslags på noen av konsollene. Man kan ikke kategorisk kalle en maskin dårligere enn den andre, det er f.eks mange ting Xbox One kan gjøre som PS4 ikke har sjans på, så hele innlegget ditt er ren svada og bør oversees av de som søker råd i denne tråden.

Nja... Er vel bred enighet om at hardware ytelsen til ps4 viser større muskler enn xone akkurat nå. Kan jo selvfølgelig hende at de klarer å tyne litt mer ytelse ut av xone etterhvert.... Men dømt etter hvordan det ligger an akkurat nå ser det ut til at mange går for ps4 etter ytelse. Velger å ikke nevne spill som er tilgjengelig.

 

Mange, inkludert meg, syns xone er spennende med sine features. Men så spørs det da....har man noe reelt nytte av å kunne se tv gjennom xone? Kunne vært kult å ha det selvfølgelig. Men å se på tv er kun en knapp unna på fjernkontrollen for meg. Så jeg tror neppe det er noe jeg vil savne.

 

Å snakke til xone er også stilig syns jeg. Men er det noe jeg virkelig har bruk for? Nope. Hva med når det ikke passer seg å snakke til xone eller når kinect ikke vil høre etter? Knote seg gjennom windows 8 layout med en kontroller...

 

Snap funksjon er jo greit hvis man føler for å multitaske litt. Men mange bruker nettbrett til det samme og jeg tør påstå at det er like greit.

 

Kontrolleren til xone er sikkert en forbedring. Men den forrige kontrolleren passet meg ikke å bruke etter alle år med ps. Xone kontrolleren er heller ikke særlig fremtidsrettet i sammenligning med ps4 sin som har move innebygd samt en touch flate. Sant at move må ha kameraet som er dritt i seg selv. Men touch flaten kan bli brukt til mye bra bare sony og tredjeparts utviklere kommer på det.

 

Edit: glemte ps4 sin remote play. Det kan jo være greit å ha når andre forlanger å ha tvn plutselig.

 

Så er det de fysiske størrelses forholdene til xone, kinect 2 og psu'en...

 

Er bare en ting jeg kommer på som xone kan som ps4 ikke har sjans på. Det er tv passthrough. Hvis sony gidder kan de selv utvikle et lik så godt kamera og med utvikling av operativ systemet vil det kunne støtte så å si alt en xone er i stand til. Spørsmålet blir da om det er nødvendig for sony å gjøre noe slikt for å konkurrere med xone.

 

Har lenge sittet på gjerdet og fundert på hvilken konsoll jeg vil ha, da jeg bare skal bruke penger på en. For et par dager siden bare lenet jeg en del mot xone. Har siden gått nøyere til verks og lest og sett mye omtaler.

Tror egentlig at jeg har tatt et valg.

Endret av Nerdrage
Lenke til kommentar

Hører mye "ikke for meg". Du er ikke alle brukere og andre vil nok sette pris på funksjonene som tilbys. For meg er det spillene som er viktig så for meg personlig er det åpenbart at valget blir Xbox One (om jeg velger å kjøpe en next-gen konsoll). Forza 5, Dead Rising 3, Quantum Break, Sunset Overdrive, Titanfall, osv er deal-makers for meg. For PS4 er det pr nå bare Resogun som frister. Men smaken er jo som baken, delt.

At PS4 ser ut til å ha et overtak på launch multiplats har mindre å si. Det kan bli et større eller mindre gap framover men forskjellen er såpass liten at det nok bare har betydning for de som sitter her på forumet og forsvarer investeringen sin eller føler for å "angripe" den andre siden. Ytelse til side, de kan gjøre omtrent det samme inntil man faser inn det MS tilbyr som Sony ikke gjør, og der har vi blant annet Kinect 2,0 som er imponerende. Men naturligvis meningsløst for de som bare vil spille CoD eller Battlefield.

Hver enkelt får vurdere hva som betyr mest for dem. Mitt råd for idag er å gå etter spillene man har mest lyst på. Uansett mener jeg ikke at det er belegg for å si at en maskin kan kalles dårligere enn den andre. Skal det være en korrekt uttalelse må det omskrives til noe slikt som "PS4 tilbyr høyere oppløsning på noen multiplat-spill ved launch, samtidig som eksklusive titler som Forza 5 peker mot framtiden med imponerende grafikk i 1080p/60fps". ;)

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Igjen et definisjonsspørsmål. Hva optisk lesing angår så har Xbox One rett og slett bedre hardware. Enkelt å greit. Når det gjelder grafiske muligheter så er det VELDIG mye igjen før de har utnyttet konsollene til det fulle så det er for tidlig å konkludere etter bare noen få launch-titler som er spikret sammen på altfor kort tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...