Gå til innhold

Favoritt strategispill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Age of Mythology var greit nok, men så vidt jeg husker var det alt for ubalansert. Det har heller ikke holdt seg spesielt godt.

Selv digger jeg WarCraft 2, StarCraft (1), AoE 2, Command & Conquer og Civilization. Nå går det en del i Civ: Beyond Earth som kanskje ikke lever opp til forventningene, men det er morsomt likevel. Heroes of Might and Magic kan vel også nevnes, selv om det er nesten like mye RPG som strategi. Total War har jeg ikke helt fått taket på, men taktikk-delen virker morsom.

 

EDIT:
Glemte en del, men de viktigste er Supreme Commander og Sins of a Solar Empire, som kanskje er mitt favorittspill i genren de siste årene.

Endret av HansiBanzi
Lenke til kommentar

Age of Mythology var greit nok, men så vidt jeg husker var det alt for ubalansert. Det har heller ikke holdt seg spesielt godt.

 

Selv digger jeg WarCraft 2, StarCraft (1), AoE 2, Command & Conquer og Civilization. Nå går det en del i Civ: Beyond Earth som kanskje ikke lever opp til forventningene, men det er morsomt likevel. Heroes of Might and Magic kan vel også nevnes, selv om det er nesten like mye RPG som strategi. Total War har jeg ikke helt fått taket på, men taktikk-delen virker morsom.

 

EDIT:

Glemte en del, men de viktigste er Supreme Commander og Sins of a Solar Empire, som kanskje er mitt favorittspill i genren de siste årene.

Warcraft serien var jo fantastisk, sammen med Total War serien, C & C serien og mange andre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har veldig nylig blitt introdusert til Total War: Rome II, og jeg elsker det! Det der ganske komplisert (i starten vertfall) og er ikke slik som andre strategi-spill (politikk osv), så jeg trodde ikke jeg kom til å like det. Men da tok jeg feil! Jeg likte det faktisk så godt at jeg har bestilt nye PC-deler for å kunne spille det på full grafikk :)

Lenke til kommentar

Jeg har veldig nylig blitt introdusert til Total War: Rome II, og jeg elsker det! Det der ganske komplisert (i starten vertfall) og er ikke slik som andre strategi-spill (politikk osv), så jeg trodde ikke jeg kom til å like det. Men da tok jeg feil! Jeg likte det faktisk så godt at jeg har bestilt nye PC-deler for å kunne spille det på full grafikk :)

 

 

Er det enkelt da? Har hørt at det var forferdelig vanskelig.

Endret av DAM
Lenke til kommentar

 

Jeg har veldig nylig blitt introdusert til Total War: Rome II, og jeg elsker det! Det der ganske komplisert (i starten vertfall) og er ikke slik som andre strategi-spill (politikk osv), så jeg trodde ikke jeg kom til å like det. Men da tok jeg feil! Jeg likte det faktisk så godt at jeg har bestilt nye PC-deler for å kunne spille det på full grafikk :)

 

 

Er det enkelt da? Har hørt at det var forferdelig vanskelig.

 

Er ganske komplisert og vanskelig, ja.

Lenke til kommentar

Crusader Kings 2 er helt fantastisk, både som rolle- og strategispill.

 

Alltime favoritt er helt klart Warcraft 3. Aldri brukt så mye tid på et spill som jeg gjorde med det i årene 2003-2007(ish). Hender fortsatt jeg tar noen kamper online. Hadde de friska opp Battle.net litt, samt gitt ut en balance patch, hadde jeg nok spilt det fortsatt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Wargame Airland Battle er det mest realistiske strategispillet jeg har spilt, men det krever en del arbeid bare å klare og spille det.

Supreme commander 1 er det med de kuleste enhetene og beste skalaen(gigantisk).

Civ V er det mest avhengighetsskapende

Sins of a Solar empire er det beste romstrategispillet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...