Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Meget pene jenter innlagt på psykiatrisk


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

 

Ei oppegående dame tar gjerne et pent utseende sammen med alle de små ulempene det måtte medføre, og lærer seg heller å bruke utseende for det det er verdt. Dette er tross alt kvinnens viktigste gode.

 

Den siste der er eg ikkje samd i.

 

 

For å presissere, så snakker jeg ikke om personlig preferanse, men trender i atferd mellom menn og kvinner. At utseende er det viktigste betyr heller ikke at det er avgjørende for hver enkelt manns valg av dame. Men det betyr at det er grunnleggende viktig, både for mannen, i den grad han i det hele tatt gir henne oppmerksomhet, og for hennes egen definisjon av seg selv.

 

Denne logikken kjenner også pene jenter seg igjen i, noe man ser av kommentarer som dette:

Vet ikke om jeg er pen, da.

Men tror jeg hadde blitt mye mer høflig og ydmyk om jeg var stygg, fordi da måtte man liksom kompensere ved å ha en ekstreeeemt bra personlighet. Jeg er jo høflig nå og, men jeg kan også være frekk. Jeg tror jeg ville sluttet å være frekk.

Du vet, hot-and-crazy-scale.

 

Anonymous poster hash: 03294...25a

Med andre ord: Jeg ville gått nøye gjennom personligheten min og luket vekk hvert minste trekk av kravstorhet til omgivelsene, bitchyness og frekkhet. Ville også blitt en jævel på å lage mat og kle meg vakkert. :p

 

 

Anonymous poster hash: 03294...25a

 

På grunn av menns seksualdrift er kvinners utseende et essensielt gode i relasjon til blant annet 1) menns tilnærming til henne, 2) hennes tilnærming til menn, og 3) hennes egen personlighet. Det skal godt gjøres å finne én enkelt kvalitet som er like innflytelsesrik for kvinner som hennes utseende.

 

Derfor er utseende det viktigste, isolert sett.

Endret av Løgn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

''Ja, jeg forstår at du ikke føler at du kan stole på menn.''

 

Eh, hvorfor legger du ord i munnen på meg rett etter at jeg skrev til en annen bruker som gjorde det samme om at han IKKE skal gjøre det? Følg det også, takk :) Så svarer jeg på ditt neste innlegg.

Ja vel. Så hva betyr da det du sier?

 

Hva betyr det at du må være på vakt "HELE TIDEN" etter folk som kun vil bruke deg for kroppen din? Er det et utsagn som viser at du har tillit til andre?

 

Hva betyr det at du må sitte og tenke over "ALLE relasjoner" du har til menn for å finne ut om de faktisk er interessert i deg som person eller bare vil ned i buksa på deg? Er det et utsagn som viser at du har tillit til menn?

 

Hva betyr det når du sier at du blir "cornered" av eldre menn som vil manipulere deg til sengs? Reflekterer det tillit?

 

Hva betyr det når du sier at en farsfigur du hadde tillit til også viste seg å ville få deg til sengs, og at det fucka noe jævli med hodet ditt? Betyr det at du har lett for å stole på menn? Eller at du har et normalt forhold til menn?

 

Jeg trodde dette sammenlagt betydde at du har vanskelig for å stole på menn. Fordi det er det som står her. Men forklar gjerne hva du egentlig mener.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det betyr hva som står der, intet mer, intet mindre. Jeg er forlovet og har mange mannlige venner, så det at jeg har ingen tillit til menn er noe du har dratt ut av din egen ræv for å være helt ærlig. 

Edit: Hvorfor skal jeg ville generalisere ett helt kjønn når jeg selv ikke ønsker å bli generalisert for at jeg er pen? Bruk hodet!

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er forlovet og har mange mannlige venner, så det at jeg har ingen tillit til menn er noe du har dratt ut av din egen ræv for å være helt ærlig.

Hadde jeg ikke vært så pen hadde jeg ikke måtte være på vakt HELE TIDEN etter folk som kun vil bruke meg for kroppen min. Jeg hadde ikke måtte sitte og tenke over ALLE relasjonene jeg har til menn for å finne ut av om de faktisk er interessert i meg som person eller bare vil komme i buksa på meg [...]

Ok, i så fall kan du umulig være enig i det du selv skriver.

 

Edit: Hvorfor skal jeg ville generalisere ett helt kjønn når jeg selv ikke ønsker å bli generalisert for at jeg er pen? Bruk hodet!

Du pratet ikke om alle menn. Du pratet om alle menn du har relasjoner til. Du prater om at du HELE TIDEN må være på vakt, og at du må tenke over ALLE relasjonene du har til menn. "Hele tiden" og "alle" er begge bombastiske uttrykk som ikke gir rom for misforståelser.

 

Det ser imidlertid ut som du liker å overdrive for å understreke din egen offermentalitet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Nå prøver du å legge ord i munnen på meg igjen. Nekter å svare deg hvis du skal fortsette å drive på sånn.

Nå høres du akkurat ut som en bitch som tror hu er maks deilig og kan gjøre hva hu vil :)

 

Jeg trenger ikke å være hot shit for å gjøre akkurat som jeg vil. Får jeg ikke respekten jeg krever så får man ikke noe tilbake, det er så simpelt som det. Han har også allerede fått en advarsel om det tidligere. JEG bestemmer hvem JEG prater med og under hvilke forutsetninger, og hva JEG vil prate om, det bestemmer ingen andre, og det gjelder ikke bare meg! Det gjelder alle sammen. Ta kontroll, ellers gjør noen andre det for deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har helt tydelig, og gjentatte ganger, forklart deg hvorfor og hvordan jeg forstår det du sier på den måten jeg gjør. Jeg forklarer hvordan jeg kommer til denne forståelsen slik at du lettere kan korrigere meg der du mener jeg tar feil. Dette er altså en invitasjon til en helt åpen samtale, hvor du allerede kjenner premissene.

 

Men... likevel nekter du å forklare hva du selv mener.

 

Helt konkret (eller så konkret det går an å være når det tas utgangspunkt i noe du har skrevet), hva betyr dette avsnittet dersom det IKKE gjenspeiler din generelle tillit til menn?

Hadde jeg ikke vært så pen hadde jeg ikke måtte være på vakt HELE TIDEN etter folk som kun vil bruke meg for kroppen min. Jeg hadde ikke måtte sitte og tenke over ALLE relasjonene jeg har til menn for å finne ut av om de faktisk er interessert i meg som person eller bare vil komme i buksa på meg, og jeg hadde ikke blitt ''cornered'' av laaangt eldre griser som desperat har lyst til å manipulere meg til sengs. (Dette har skjedd opptil flere ganger, spesielt når jeg var tenåring)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har liten til ingen tillit til FREMMEDE generelt. Jeg hater ingen, jeg er bare klar over at folk er forskjellige og at man ikke alltid kan regne med at de ikke har en mørkere intensjon når de tar kontakt med deg. Jeg er alltid på vakt (Jeg er 150 høy og 50 kilo tung, JEG MÅ være på vakt, jeg har ikke valg), som alle andre, når jeg møter på nye folk. Jeg må I TILLEGG til alt det normale man gjør når man møter nye mennesker, også legge merke til kjønn, alder og sivilstatus, mental status, etc, fordi jeg er redd for å ende opp i samme situasjon som jeg har vært for naiv til å havne i før. 

Det oversettes slettes ikke til at jeg har mindre tillit til menn. Mange av mine nærmeste venner er menn, og jeg VET at jeg kan alltid stole på at de stiller opp for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det oversettes slettes ikke til at jeg har mindre tillit til menn.

Dette var vel heller ikke den direkte oversettelsen av hva jeg siterte fra deg.

 

Men jeg er glad vi kunne få klarhet i hva du egentlig pratet om.

 

Heretter, husk å være mer presis. Det er nemlig ikke om å gjøre å svartmale og overdrive. Det er om å gjøre å være...

 

Hva da?

 

 

- Presis.

 

 

;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...