Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

visdomstenner


Anbefalte innlegg

hei!

 

driver å trekker visdomstenner for tiden, har hittil bare tatt de nede, og det har ikke vært godt for å si det mildt:/

 

noen som vet om de oppe er værre eller bedre?

 

og en annen ting, er det værre å fjerne de som man må operere bort, i forhold til de som er kommet helt frem?

 

setter pris på svar:)



Anonymous poster hash: bdf6b...4f2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg var det barneskirenn å ta oppe i forhold til det å ta nede.

 

Nede: 3 1/2 time smertehelvete da bedøvelsen ikke virket pga betennelse.

Oppe: 10 minutter uten å kjenne noe. Ble definert som kirurgisk inngrep selv om det bare ble brukt tang, så det ble fratrekk på regninga :D

Lenke til kommentar

jeg satt i et smertehelvete som Flodec også sa i nesten 3 timer da jeg trekte nede, har ikke trekt noen oppe (enda) men kan vell kanskje også variere veldig fra person til person (?)

 

delte tanna opp i 4 biter, og skjærte en stor del av tannkjøttet (var vist en ganske komplisert fjerning av visdomstann.

Endret av Kentklausen
Lenke til kommentar

Mitt smertehelvete var under selve trekkingen. Det var absolutt det verste jeg noen gang har vært med på. Jeg kunne vri svette utav skjorten min etterpå. Tannlegen som trakk er en kamerat av meg, og han sier fortsatt at den tanna er den verste han har trukket, og det er vel 8-9 år siden. Dagen etter var jeg bare øm og sliten. Hvis jeg må ta ned på andre siden så kommer jeg til å kreve narkose!!

Lenke til kommentar

Viktig å ikke trekke alle visdomstennene. Jeg er bare 75% vis, og kroppen satte også inn innsats for å bevare visdommen lengst mulig. Hadde ikke trodd at tannlegen skulle bruke foten på stolen for å få mer kraft til tanga. Han så ut som han jobbet som noe helt annet. Han viste meg hvorfor etterpå. Røttene omslynget seg som en spiral nedover, og han kunne sikkert fått ut tanna fortere om han hadde filt et spor i den og brukt vinkel-skrujern ;)

Lenke til kommentar

For meg var det barneskirenn å ta oppe i forhold til det å ta nede.

 

Nede: 3 1/2 time smertehelvete da bedøvelsen ikke virket pga betennelse.

Oppe: 10 minutter uten å kjenne noe. Ble definert som kirurgisk inngrep selv om det bare ble brukt tang, så det ble fratrekk på regninga :D

This.

Hadde to tenner som vokste oppe venstre, som ble trukket på totalt 4-5 minutter, og et par minutter ekstra på høyre side. Til sammenligning ble det nede tatt i to økter som hver varte ca. 30 minutter. Og som du nevner, det var noe helt annet i ettertid. Hadde aldri store problemer med smerte, men slet med søvn når jeg tok de nede pga. trykk.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...