Gå til innhold

Starcraft-MMO «vil være vanskelig» (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig, vil ikke jeg ha noe "World of Starcraft". Jeg vil ha noe mer fancy, som et RPG eller FPS.

 

Folk kan si hva dem vil om WoW, vanilla WoW før expansions kom var desidert det beste MMO spillet noensinne i mine øyne hvertfall. Det var utfordrende, magisk, hadde en verden som man ble slukt av rett og slett. De har satt målestokken høyt, kanskje for høyt.

 

Expansions gjorde ikke akkurat WoW noe verre...

Lenke til kommentar

Et FPS med RPG-elementer kunne funger tror jeg. Måtte selvfølgelig hatt en grom kampanje/historiemodus, og flerspiller over Battle.net. Å lage et MMO av Starcraft-universet hadde nok blitt vanskelig. Hvordan skulle de inkoroprere angrepsflyene til Terran for eksempel? Det hadde nok vært mulig å koke sammen noe, men spør du meg er MMORPG-er nokså kjedelige, med mindre man er med i et guild og får delta i den sosiale atmosfæren i spillet. Så lag heller et fps med rpg elementer, eller motsatt, og gi oss en bunnsolid historiemodus, samt muligheter for flerspiller.

Lenke til kommentar
Personlig, vil ikke jeg ha noe "World of Starcraft". Jeg vil ha noe mer fancy, som et RPG eller FPS.

 

Folk kan si hva dem vil om WoW, vanilla WoW før expansions kom var desidert det beste MMO spillet noensinne i mine øyne hvertfall. Det var utfordrende, magisk, hadde en verden som man ble slukt av rett og slett. De har satt målestokken høyt, kanskje for høyt.

 

Expansions gjorde ikke akkurat WoW noe verre...

Expansions er hva som drepte WoW for min del. Expansions i seg selv er en fin ting, men Burning Crusade var noe ordentlig møkk.

Lenke til kommentar
Expansions er hva som drepte WoW for min del. Expansions i seg selv er en fin ting, men Burning Crusade var noe ordentlig møkk.

Kan du utdype?

Det gjekk ifrå å føles originalt og spennende og episk til platt og repetitivt og gimmicky? :)

 

Men ærlig talt, det er vanskelig å komme unna at WoW er verdens beste spel, uten unntak. Ein kan komme med så mange negative holdninger osv ein vil, men i evalueringen over ka som er best og ikkje så er det fleirtalet som bestemmer, og fleirtalet speler WoW daglig :p

Lenke til kommentar
Ser heller at de jobber med Starcraft Ghost som skulle være et FPS om jeg ikke husker helt feil. Lenge siden det ble hørt noe fra den kanten, lurrer litt på om de har lagt det på hylla?

 

Det ble lagt på hylla flere år siden.

 

Synd. Husker det så veldig lovende ut, men Blizzard har vel sine grunner siden de stoppet det.

Lenke til kommentar

Hvis 40K Online faktisk blir gitt ut så kommer det nok et Starcraft Online også.

 

Hvis Blizzard synes at SC MMO høres vanskelig ut så har de nok bare tenkt i litt feil baner. Det trenger nødvendigvis ikke være et level- og item sentrert spill der alle raser er like sterke. Er det gjort riktig så kan det tenkes at folk velger å spille en zergling selv om den blir slaktet av en zealot i en enmannskamp ;)

 

Det er masse rom på markedet for MMOFPS. Og selv om de skulle gått for et MMORPG så kunne det vært spillerbasert missions som i det mislykkede Face of Mankind, eller et utall planeter en kjempet om eier-rettigheter med gameplay som Eve Online bare på bakken. Mulighetene er der, og Blizzard har fanskare som er stor nok til at de også kunne tillate seg å eksperimentere med noe ingen andre har tørt.

Endret av Aran
Lenke til kommentar
Personlig, vil ikke jeg ha noe "World of Starcraft". Jeg vil ha noe mer fancy, som et RPG eller FPS.

 

Folk kan si hva dem vil om WoW, vanilla WoW før expansions kom var desidert det beste MMO spillet noensinne i mine øyne hvertfall. Det var utfordrende, magisk, hadde en verden som man ble slukt av rett og slett. De har satt målestokken høyt, kanskje for høyt.

 

Expansions gjorde ikke akkurat WoW noe verre...

Expansions er hva som drepte WoW for min del. Expansions i seg selv er en fin ting, men Burning Crusade var noe ordentlig møkk.

Nærmere 11 millioner aktive brukere sier seg uenig. :)

De resterende 6 billionene er da enig i at WoW ikke er verdt det.

 

For å komme ontopic, tror Starcraft kunne vært morro som en fps alà Battlefield. RPG kunne også fungert.

Endret av zaxu
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...