Gå til innhold

Flere handler varer via spam


Anbefalte innlegg

Det skulle vært straffbart å svare på spam.

Enig. Det burde vært en eller annen bot for det. I mange andre sammenhenger er det straffbart å være dum så det burde det her også. Spam har store negative konsekvenser på verdensbasis.

 

Trodde faktisk ikke at så mange var så hjernedøde at de kjøper via spam.

Det trodde ikke jeg heller. 29% levende hjernedøde er helt vilt.

 

Undersøkelsen er basert på svar fra 622 nettbrukere.
Dette virker for meg som et svært dårlig grunnlag for å si noe om alle nettbrukere. Finnes det ikke bedre undersøkelser enn dette? Grunnlaget for denne testen virker helt meningsløs.

Enig i at det er for tynt, men det behøver ikke være helt på jordet heller. Når SSB gjør nasjonale undersøkelser i Norge, regnes 2000 personer som et representativt utvalg. Statistisk sett gir det nok nøyaktige resultater. At bare 622 personer har svart og verdens nettbruker er ganske mange fler, gir høyere unøyaktighet men gir i hvert fall en viss pekepinn hvis utvalget er tilfeldig utvalgt fra hele verden.

 

Den forrige undersøkelsen som refereres var derimot mer omfattende:

The poll showed the proportion of spam purchases had risen when compared to a similar Forrester Research poll from 2004, which surveyed 6,000 active Web users and reported 20 percent had made purchases from spam.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Husker jeg hadde en mailadresse en gang (hotmail) som jeg ga blaffen i. Prøvde flere ganger å få bestilt noe av det som kom i spam, men det var ikke mulig. Det kom haugevis med reklame om alt mulig men samme hvilken link jeg prøvde så var det ingen steder jeg kunne bestille.

 

Merkelige greier. Hva er vitsen med slikt dersom man ikke kan bestille?

Det er ikke så merkelig.

Folk klikker lenker i søppelpost og spammerene får verifisert en aktiv mail konto.

+1 adresse de legger til lister som selges.

 

Alternativt laster folk ned en trojan og blir en del av et botnet.

Lenke til kommentar
Folk klikker lenker i søppelpost og spammerene får verifisert en aktiv mail konto.

+1 adresse de legger til lister som selges.

 

I denne undersøkelsen så spurte de jo ikke bedriftene, men enkeltpersoner.

 

Kunne derimot vært en god del som hadde svart alt mulig kødd på undersøkelsen, jeg hadde gjort det.

Jo, men hva har det med min post å gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...