Gå til innhold

Kulturo: Har startet på Hobbiten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Flotte ting.

 

Kommentar til artikkelen: Kvifor har dykk bilete av Frodo, som ikkje er med i boka. Med tittelen "Hobbiten" burde det vore Bilbo det var bilete av. Kvifor venter Frodo på dette?

Fordi ellers så er det ikke salgs-materiale you se ;)

Kan ikke selge på en liten bi-rolle gjort i en triologi vet du.

Lenke til kommentar

Jeg ønsker å beholde det gode inntrykket jeg har fra boka. Ringenes Herre var tidligere en bok jeg kunne lese med jevne mellomrom; den er nå helt ødelagt for meg av filmatiseringen. Vil ikke oppleve det samme med Hobbiten.

 

Jeg kommer til å prøve å lese Ringenes Herre igjen en gang i fremtiden, men det må gå noen år for at jeg skal glemme inntrykkene fra filmene.. :cry:

 

Jeg tror ikke denne filmen vil bli av episk kvalitet, nettopp fordi nevnte personer har fått slippe til. Jeg har sett flere intervjuer med de etter LOTR, og forklaringene de kommer med for å forsvare alle endringene fra boka holder ikke mål for min del. Jeg ble kjempeglad da jeg fikk vite at Peter Jackson ikke skulle regissere Hobbiten, nå ble jeg veldig skuffet. Tror ikke del Toro kan redde dette..

Lenke til kommentar

Er meget spent på toern, der må de nesten lage sin egen historie for å bridge mellom Hobbiten og LOTR-historiene.

Så dermed sitter ikke alle verdens Tolkien-fans og venter på sine favorittscener fra bøkene, med browsern klar til å skrive hatemails i bloggen sin.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Nei. Den første filmen følger Hobbiten-boka, den andre filmen skal være en bro mellom Hobbiten og LOTR-historien. Det er flere tiår mellom de to historiene. Mot slutten av Silmarillion får man vite om mange ting som ikke blir beskrevet i LOTR, som f.eks. hvorfor Gandalf forlater Bilbo og dvergene ved kanten av Myrkskog

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

For å jage Sauron bort fra fortet sitt i sør i Myrkskog, dette er et slag som ikke er nevnt hverken i LOTR eller Hobbiten.

Sauron er ikke en karakter i Hobbiten overhodet, så det passa vel ikke å dra han inn i boka heller.

 

Får vel også vite mere om alvene. Selve hobbitene gjør ikke særlig mye, de aner jo ikke at det er The One Ring bilbo har funnet engang, og Sauron vet ikke at ringen er funnet, og leter dermed ikke etter den enda. Men han er fortsatt en stor drittsekk som er undersott av the big mean badguy fra Silmarillion, Morgoth, som forøvrig er forvist til utenfor tid og sted.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...