Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskina starter ikke, finner ikke NTLDR


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NTLDR er en systemfil som skal finnes på den enheten som maskinen booter fra. Sjekk at det ikke står i en CD, minnepinne e.l. slik at du er sikker på at maskinen forsøker å boote fra harddisk. Hvis flere harddisker, sjekk i BIOS at bootorder er riktig. Hvis du slå av PCen brutalt (kuttet strøm) mens den holdt på å skrive til harddisken kan denne være skadet, filsystemet skadet eller registry skadet slik at maskinen ikke finner nødvendige filer.

Lenke til kommentar
NTLDR er en systemfil som skal finnes på den enheten som maskinen booter fra. Sjekk at det ikke står i en CD, minnepinne e.l. slik at du er sikker på at maskinen forsøker å boote fra harddisk. Hvis flere harddisker, sjekk i BIOS at bootorder er riktig. Hvis du slå av PCen brutalt (kuttet strøm) mens den holdt på å skrive til harddisken kan denne være skadet, filsystemet skadet eller registry skadet slik at maskinen ikke finner nødvendige filer.

 

 

Takker for hjelpa, så hvis jeg har forstått dette riktig så vil alle andre data på den diske være mulig å få tak i?

Holder på å lese linkene jeg fikk av PerB. nå, mye stoff der ja.

Burde hatt en sticky på noe av den info'n.

Lenke til kommentar
Mener det på windows xp cd plata ligger en funksjon som heter fixstartup eller no i den dur. Bare søk deg frem til denne, så vil du få et valg hvor du skal legge denne boot up sekvensen og så er alt i sin skjønneste orden igjen.

 

Nå har jeg bare den orginale gamle Inst.CDen, må jeg bruke n'lite for lage meg en oppgradert utgave? for å få med alle SP som har kommet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...