Gå til innhold

noen som jobber som serviceelektroniker.....


Marv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke om dette har vært sagt før, men selv jobber jeg som servicetekniker på mobiltelefoner og synes det blir veldig kjedelig i lengden. Jeg synes det å skru og fikse elektronikk alltid har vært spennende, men når jeg nå jobber med det så er det mer som en "samlebåndjobb" for betalinga vi får for å reparere er ikke så høy (stiger sjelden pga. lavere og lavere kostnader på produksjon) og telefoner blir mer og mer avanserte, så da blir det til at det blir mye tidspress ofte.

 

Og det man 80% hører fra kunder er hvilke skurker vi er som finner vann i telefonen dems, de har jo såvidt badet med den i saltvann eller lignende, burde vel tåle det? :p Kan tenke meg det er litt sånn, selv har jeg søkt på dataingeniør nå for å drive mer med drift osv.

 

Tror jeg vil trives umåtelig mye bedre med å ha en bedrift jeg har ansvaret for som jeg skal drifte osv. (evt. en avdeling om bedriften er stor, men du skjønner sikkert hva jeg mener)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Har ikke lest alle innleggene, men kan fortelle om hvordan jeg har det.

 

Tok mitt fagbrev ved en bedrift med navn Hapro (www.hapro.no), og jobber der den dag i dag.

 

Hapro er Norges nest største elektronikk produsent, og produserer for flere forskjellige elektronikk firmaer. Avdelingen jeg jobber for heter Tandberg Telecom (www.tandberg.com, hvor det produseres Videotelefoni fra komponent nivå, til ferdig vare.

 

Produkter som kamarer i full-HD (1080p), og dekodere ol.

 

Jeg liker det jeg driver med, og man må virkelig sette seg inn i det for å forstå hva som skjer. lærer hvordan og hvor hvert eneste signal går på et kretskort. hva som skal til for å lage et bilde, eller hvordan et kamera vise et bilde opp på en skjerm, osv osv.

 

Det jeg gjør er da å reparere disse produktene som feiler i produksjonen. bruk av masse høyteknologisk utstyr.

 

 

Nå kommer det helt ann på din interesse for elektronikk. hvis du skal drive med alt dette jeg har nevnt, må du virkelig ha interesse, og like å sette deg inn i hvordan alt dette fungerer.

 

 

Håper dette hjalp.

Endret av data-smurf
Lenke til kommentar

takker for svar....

virker interessant det der.....

 

selv er jeg i tvil om jeg skal drive med reparasjoner av pc (laptop, stasjonært), og hvor jeg evt. bør søke?

eller om jeg skal satse på mer utdanning og drive med noe innenfor drift og support (nettverk)?

 

Flere tips og råd tas imot med takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...