Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av ny bil, BMW?


Anbefalte innlegg

Heisann..

 

Har hatt lappen i snart 3 mnd, og har per dags dato en bil som jeg eier sammen med foreldrene mine. Bilen det er snakk om en en Saab 9-3 2.0t. Grunnet mye feil/reprasjoner på denne bilen, i tillegg til høyt bensinforbruk vil vi nå selge denne. Jeg vil da kjøpe meg en egen bil til 40-55 k.. Har lyst på en bil som er fin, forholdsvis bra motor og bakhjulstrekk.. Da er det ikke så ille mye å velge mellom.. Gamle volvoer er ikke akutuelt, måtte blitt 940 etc, men da blir prisen høy igjen.. Har heller ikke så ille sansen for Mercedes.. Da faller valget på Bmw, en bil jeg liker veldig godt :yes: Har ikke behov for noen stor bil, så Bmw 3-serie passer perfekt..

 

Så til motor.. Vil ha en bil med litt futt i, og som på en annen side en som ikke bruker så mye. Vil heller ikke ha en som koster 1 mill å forsikre.. 318is vil da være fin? Kan også nevne at jeg har blitt litt forelsket i coupeversjonen..

 

Har tittet litt på denne bilen: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde

 

Syntes den ser veldig fin ut.. Men er det noe problem at den har gått såpass langt? Noe spesielt jeg bør være på utkikk etter?

 

Er veldig takknemlig for svar :D

Endret av [dR]MiljO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som det er en under 20 som har hatt den (militærtjeneste), så er nok sannsynlig at den har vært "ungdomskjørt", det vil si mye hard kjøring, ville hvertfall prøvekjørt den skikkelig før eventuelt kjøp.

 

Er alltid en fordel å kikke etter rust og om det er slark i ting.

 

Hvorfor må du absolutt ha bakhjulstrekk?

Lenke til kommentar

Som du nevner Lefse, så er det mange ungdommer som rævkjører og ikke steller med bilene sine.

 

Selv er jeg 19 og kjører Bmw 3 serie, er dog mekaniker og steller godt med bilen og rævkjører den ikke. Finnes ungdommer som har stelt pent med bilene sine også.

 

Kan absoulutt annbefalle BMW. Flott bil. Enkel å skru på, og lite feil.

Lenke til kommentar

Etter å ha sjekke ut forsikringer osv, så har jeg funnet ut at jeg spleiser 50/50 med foreldrene mine på en bil.. Skal tross alt i militæret om ett år.. Tenkte å spytte i rundt 50 000 hver.. Har tittet en del på passat.. Syntes den er veldig fin.. Men motoren er jeg veldig i tvil om.. Blir enten 1.8 l uten turbo, eller 1,9 tdi.. Hvilken av disse er mest "økonomisk"?

Lenke til kommentar
forsikring på bmw 318 is er vel ikke så ille?

 

Det kommer helt an på hvor du bor og hvor gammel du er.

Bodde i Gamlebyen i Oslo og hadde en 318i. Måtte ut med 23 000 i året med 8000 km. En rekke av de vanlige forsikringsselskapene ville ikke engang ha meg som kunde.

 

Samme bil med samme antall km. hadde kostet under 8000 med adressen til foreldrene mine.

Lenke til kommentar
kan vel si det att hvis du skal ha en 318i så ville jeg hørt etter tikking i motoren, da kammene i m40 motoren er et svakt punkt, pleier å måtte byttes rundt 200 tusen..

når du sier tikking, kommer det annpå. M40/M42/M43 iallefall de jeg vet, er veldig følsomme på hvilken olje også. Kald motor, ved oppstart kan det være tikking om det ikke er riktig olje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...