Gå til innhold

Hva gjorde dere etter Medier og kommunikasjon?


Renox

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gikk to år på MK før jeg hoppa av og tok Allmenn påbygging med fordypning i engelsk og reiseliv. Så studerte jeg statsvitenskap og bistandsarbeid og reiste litt rundt i verden, før jeg begynte på ernæring som ikke var mitt felt i heletatt. Så nå har jeg søkt på Flygelederutdanninga og håper jeg kommer inn :D

 

Tror det er 2 stykker eller noe som har fortsatt med media etter vgs, ingen som ble lærlinger i mitt kull. De fleste gikk faktisk på folkehøyskole, og studerte deretter forskjellige samfunnsfag, sykepleie, psykologi, informatikk eller fikk barn.

Lenke til kommentar

Jeg har gått VG1 og VG2 Medier og kommunikasjon, og det angrer jeg innmari på at jeg gjorde. Nå går jeg påbyggingtil generell studiekompetanse med sosialkunnskap som tilvalgsfag. Skulle ønske jeg gikk teknisk industriell produksjon (TIP) i stedet for M&K.

 

Men nå er det litt sent å gjøre noe med det, så får vel finne på noe greit å studere på høgskole/universitet. Én ting er jeg i hvert fall sikker på, foto, grafisk design, film, journalistikk osv er ingen ting for meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+90817234

Jeg går nå mitt tredje år på MK med allmenn påbygging, og det var først i slutten av andreklasse jeg begynte å tenke på eventuelle yrker utenfor media. Problemet innenfor media, slik jeg ser det, er at det er et trangt marked, slik en allerede har nevnt. Jeg begynte i første med tanker surrende rundt webdesigner. Siden da har jeg tenkt fotograf, lydtekniker, datatekniker, mediavitenskap eller psykologi, og nå i det siste, lektor, politibetjent eller kiropraktor. Det er et vanskelig valg.

 

http://utdanning.no/yrker gir i hvertfall litt utfyllende informasjon angående de forskjellige yrkene du kunne tenke deg.

 

Det skal også sies at det virker som om flere går MK for mer eller mindre å seile gjennom videregående, noe de innrømmelig gjør.

Lenke til kommentar

Jeg gikk ut fra VK2 MK i '07, og begynte på en bachelor i journalistikk og design ved University og Wolverhampton. Likte ikke stedet, så jeg flyttet hjem igjen til jul.

 

Da søkte jeg på et par motorjournalistjobber, og fikk den ene. Skal også nevnes i denne sammenhengen at jeg jobbet for et deltid for et bilblad fra begynnelsen av andre klasse. Hvis du har lyst yil å drive med media, så burde du overtale lærerne dine til å la deg ha utplasseringsperiode. Det er utrolig lærerikt, samtidig som du knytter verdifulle kontakter. Mitt inntrykk er at hvis man er uerfaren og vil inn i bransjen sliter man om man ikke kjenner noen.

 

Så jeg er altså en av de som har gått videre innen media. I kullet vårt - vi var vel omtrent 30 stykker - vil jeg tippe at 8-10 stykker driver med noe innen media nå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg stakk til Forsvaret like etter MK. Der gjorde jeg en del fagrelaterte ting i to år. Grafisk, web og film. Så var planen å studere medieproduksjon eller filmvitenskap i Trondheim, men tar meg to koseår med idrett før jeg begynner. Neste sommer er jeg inne på rett spor igjen. Tok bare fire år.

 

Vet fortsatt ikke hva jeg skal bli.

 

Det er et par fra klassen som startet firma et år etter VGS. De gjør det ganske greit. Så lenge du er flink, trenger du ikke stikke til utlandet for å lykkes.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...