Gå til innhold

Pc til 5500kr uten skjerm, endre på oppsett?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Skal kjøpe en stasjonær pc uten skjerm, høyttalere, mus og tastatur, altså bare 'boksen'.

Dette til en pris til ca. 5500,- eller mindre.

Vil helst kjøpe fra amentio, (netshop, sparer jeg frakt), mpx, eller komplett.

Og om nettbuttiken kan bygge pcen til 500 eller mindre hadde det vært veldig fint.

Her er et midlertidlig oppsett(vet ikke om alt passer sammen, og bra om alt er på lager(IKKE mer enn 3-4uker)):

Antec Sonata III 824,-

Asus P5Q Pro 906,-

Intel Core 2 Duo E8400 1200,-

Nec AD-7203A 228,- er på lager, men i svart farge.

OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400 589,-

PowerColor Radeon HD 4850 1284,-

Western Digital Caviar SE16 500 GB S-ATA 490,-

TOTALT 5521,-

handlevogn:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=68698

Endret av Singh tha king
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan fortelle deg at det kabinettet er et meget godt kjøp. Fikk mitt nettopp og jeg er sjokkert over hvor stille strømforsyningen er. I tillegg skal strømforsyningen være bygget med solide komponenter og får gode omtaler i tester. Kabinettet har det viktigste: brukbart ryddig/pent design, gummiknotter til harddiskmontering, vaskbart filter i front. eSATA i front. Her er det mye for pengene! :thumbup:

Skrevet (endret)

hei. Takk for svar.

Lønner det seg å bytte til Asus P5Q-E. Hva er eventuelt forskjellen? er det sata int. porter? HDD? Ser at den er litt dyrere.

Nå er prisen 5521,-+ frakt, hetter å ha byttet dvd-brenner og harddisk. Alt sammen er på lager hos Amentio også dvd-brenneren(men i svart farge).

Ellers så vil alt passe sammen?

Mekotekniker'n: Likte det du skrev ;) Nå er det garantert det jeg skal ha.

Flere endringer jeg burde gjøre? vurdere å bestille på søndag/mandag. Er det noe nytt som kommer i løpet av neste uke, priskutt?

ellers takk for svar igjen!

Endret av Singh tha king
Skrevet

hei igjen. sry for dobbelpost. Men det har seg sånn at jeg bestiller pcen i dag(i kveld) fra amentio.no

Alt er på lager untatt skjermkortet: 4870

Dette er varene:

Antec Sonata III 824,-

Asus P5Q Pro 906,-

Intel Core 2 Duo E8400 1200,-

Nec AD-7203A 228,- er på lager, men i svart farge.

OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400 589,-

MSI Radeon HD 4870 1441,-

Western Digital Caviar SE16 500 GB S-ATA 490,-

TOTALT 5678,-

Noe jeg brude endre på?

er 4870 feilpriset siden den er så billig?

Skrevet

Feilpriset ? Nei, det ser rett ut. Men spørsmålet er jo hvor lang tid du må vente på skjermkortet. Dersom lang ventetid ikke er et problem kan du trygt bestille hos Amentio som har billigste pris.

Skrevet

Jeg skulle bestille en lignende oppsett for en uke siden på Amntio, men kunne ikke pga elendig nettside.. >.< murlig at den ikke var helt i 100 da jeg prøvde, men jeg fikk aldri bestilt, og hver gang jeg prøvde ble handlevognen slettet.. =( Så jeg satt 1 time med det, gikk over til Netshop, som heller ikke funka (dette var fordi master carded jeg brukte var noe feil med) gikk så over til komplett, og jeg sitter i dette øyeblikk og venter på at det skal bli sendt.

Skrevet

takk for svar.

Mekotekniker'n: Synes det var litt rart at det kosta 4-5hundre kroner mindre enn konkurentene. Men bra da!

wuvahef: kjipt =/ håper det funker nå, eller så må jeg kanskje ty til en annen nettbutikk.

Ellers så vil alt passe sammen? er det noe med 6pins og 4 pins PSU og skjermkort? har ikke greie på det.

Skrevet

hei.

Må bare finne ut om det ikke er noe problemer med PSU'en og skjermkortet, så kjøper jeg pcen ;) :

Ellers så vil alt passe sammen? er det noe med 6pins og 4 pins PSU og skjermkort? har ikke greie på det.

Skrevet (endret)

Jeg skal kjøpe samme skjermkort som deg til mitt pcbygg. Jo det burde gå bra. Earthwatt 500 har 2 PCI-e strømkontakter og vil da faktisk kunne gi strøm til 2 skjermkort (men her blir høyt strømforbruket et problem).

1 stk HD 4870 går med andre ord helt fint. :thumbup:

Her er min handlekurv: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=80875

EDIT: Byttet visningsnavn på profilen min btw...

Endret av The Metal God
Skrevet

Takk for svar. Da kjøper jeg det som er i handlevogna til 5678,- + 272,- i frakt. Ble i hvertfall litt under 6000kr.

Du har noe lignende oppsett som meg, men bare bedre med mer plass. Lønner det seg med raskere ram? Hvis jeg i fremtiden skal klokke prossesoren til 3,6Ghz.

Skrevet

Prøvde å bestille i går men så at prisen på 4870 hadde økt til over 2000kroner =/ så jeg endra det til 4850 isteden for, så får jeg eventuelt bestille ett til hvis jeg trenger og strømforsyninga klarer det.

Bestilte nå for 8 minutter siden, og prisen ble 5701,- inkludert frakt.

Skrevet

Hei igjen.

Nå har jeg fått Kabinett(med PSU), cd-spiller og harddisk.

Men når får jeg resten av varene? trodde man skulle få alle varene samtidlig, og alle varene var på lager i tillegg.

Mangler nå skjermkort, CPU, hovedkort og ram.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Beklager å dra opp en gammel tråd, men jeg sitter å lurer på å kjøpe omtrent samme maskinen som deg og lurt rett og slett på hvordan det hele fungerer? Spesielt lurer jeg på skjermkortets ytelse og varme/støy (du endte opp med et PowerColor Radeon HD 4850?) samt kabinett og strømforsyning i forhold til støy?

Min handlekurv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...