Gå til innhold

Skulle ønske blizzzard gjorde pvp gear ubrukelig i pve

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Rogues med Glaives og 4 slayer er jo en helt annen klasse en rent pvp-geara rogues =/

tror alle klasser er bedre med sunwell items (ikkje kun sunwell items da)

Skrevet (endret)

Ville bare poengtere at det fantes items i raidinstanser med resillience. Ser man seg rundt så er det faktisk en god del som bruker pve-items.

Uansett, jeg ser poenget til trådstarter. Min siste alt skaffet seg gear via bg/arena simpelthen fordi det er vanskelig å få gruppe til instanser. Litt instanse har han vært med på uten at gearet har utgjort noe problem.

Når blizz allerede har bestemt at de vil gjøre det lettere for pvp-spillere å få gear som passer til pve og motsatt slik at de kan delta på begge "arenaer" så blir forsåvidt diskusjonen litt overflødig.

Den ringen til hydross tror jeg droppet hver j.... gang for oss.

Endret av kafan
Skrevet

Dinga 66 med palaen nå ( Denne gangen horde ) og har ikke tenkt å kjøre et jævla instance med den :D Skal hitte 70, smelle rett i BG, kun reppe opp med Honor Hold for enhant og så stikke Kara hver uke for Cloak og thats it. Får da rundt 1800 healing og masse crit, som da er mer en nok til å spille heroics fra tid til annen om jeg har lyst til det senere.

Om folk ikke vil invite meg til grupper er det dems loss, finnes alltid andre grupper som vil.

Skrevet
http://www.wowhead.com/?items&filter=c...=0:0:0:0#0-11+1

Ikke mye nytte i mesteparten av disse IMO. Mangler såppass mye andre nøkkelstats at jeg neppe villke brukt dem i PvP over noe uten resilience.

Men ja jeg ser poenget med å holde PvP og PvE items adskillt. Det vil gjøre ting veldig mye ebdre for dem som bare er intressert i en av delene, uten at det blir vanskeligere for de andre.

altså en item må ikkje ha resilience for å vere god i PvP, meg som full brutal / vengeful resto druid hadde lett gitt bort mykje resilience for å kunne kjøre 4/5 pvp 4/8 pve, men har ikkje tid til å skaffe slikt gear,

Skrevet

Rogues som spiller arena ofrer lett resilence for atp, agi og arp. Sett mange hunters og warriors som gjør det samme. På druiden skulle jeg gjerne hatt 2x T6, belte & boots. Druids er sinnsykt squishy i caster så ville beholdt 400 resi i hvertfall

Skrevet

Igjen, det er tullete å gjøre det ulovlig å bruke pvp gear i dungeons. Men flere rating requirements ville vært en grei vei å gå. Er du veldig god i pvp så for all del, da fortjener du det. Men er du ikke spesielt god, så vil ratingen være et hinder så man "slipper" å grinde masse bg/arena når man attpåtil ikke er god i det, og neppe synes det er gøy heller.

Jeg "måtte" skaffe s4 offhand og s2 mainhand til magen min, og bg necken er også bedre enn det meste til langt ute i T5 content. Det er grensesprengende kjedelig å grinde pvp for dette når alt jeg ønsker er å gå pve med den charactern.

Skrevet (endret)
enig med trådstarter til dels. Men pre expansion var det ikke så stor forskjell på pvp gear og pve gear, som det er nå. Enter resilience, å hele greia ble snudd på hodet.

Arena kom, som er en egen dedikert pvp greie, ja.. det hele sier seg selv.

PVP gearet før expansion sugde hardt. Hadde vel tier2 kvalitet eller noe slikt. Jeg gikk iallefall 90-0 (selvfølgelig overdrivelse, men jeg endte ofte opp med 0 deaths) i WSG med min paladin på den tiden på grunn av at jeg var sykt overgearet for så og si alle pugs vi møtte. (Hadde AQ40-kvalitet gear cirka.)

Eneste som var bra fra PVP, var Rank14 våpenene, og hadde man dedikasjonen til å få tak i de, så kunne man raidet Naxxramas på samme tiden og fått fullt kit.

Her er et eksempel på en (som forøvrig hadde rank 7/8/10 gear, meste jeg hadde klart om jeg ikke hadde raidet) som rett og slett ikke hadde mulighet til å komme seg unna, her tar jeg 70% av hpen hans i en ''swing'', uten Berserker, Blessing of Might og Sanctity Aura:

post-63678-1219254021_thumb.jpg

PVP gearet før buffen gidder jeg ikke snakke om engang, helt fullstendig latterlig, og at noen gadd PVPe på den tiden forstår iallefall ikke jeg.

var det ikke du som grein sinnsykt a few years back pga ret pala loot... anyway

du mener Field Marshal gearet sugde hardt siden det hadde tier2 dvs Judgement Kvalitet, for deretter presentere deg selv i full judgement som sykt overgeara...hahaha... og nei, Kalimdors revenge med sin fantastiske 3.20 speed tilsier ikke dermed at du er full AQ40 gearet. 700 AP og 16% crit..... du hadde elendig ret pala gear, get over it.

have a nice day sir.

Endret av GRendal
Skrevet
Igjen, det er tullete å gjøre det ulovlig å bruke pvp gear i dungeons. Men flere rating requirements ville vært en grei vei å gå. Er du veldig god i pvp så for all del, da fortjener du det. Men er du ikke spesielt god, så vil ratingen være et hinder så man "slipper" å grinde masse bg/arena når man attpåtil ikke er god i det, og neppe synes det er gøy heller.

Jeg "måtte" skaffe s4 offhand og s2 mainhand til magen min, og bg necken er også bedre enn det meste til langt ute i T5 content. Det er grensesprengende kjedelig å grinde pvp for dette når alt jeg ønsker er å gå pve med den charactern.

ratinreq er jo det dummeste de har introdusert. Etterhvert som tiden går blir det så og si umulig for nye chars og geare siden teamsa med alt som krever høy rating mekker nye teams, rekrutterer nye spillere ( som gjør at de blir quet på 1500 ) osv

Skrevet

ratinreq er jo det dummeste de har introdusert. Etterhvert som tiden går blir det så og si umulig for nye chars og geare siden teamsa med alt som krever høy rating mekker nye teams, rekrutterer nye spillere ( som gjør at de blir quet på 1500 ) osv

full wellfare er mer en bra nokk til 1800 rating, og vengeful weps + full wellfare er bra nokk til 1950 minst, og etter der har muligheten til 4/5 brutal + vengeful weps, = 2050 med god partner

Skrevet

Poenget mitt, som jeg selvfølgelig burde nevnt er at enkelte klasser rett og slett ikke kan komme opp i så høy rating uten en masse PvE-gear eller griseflaks. Snakker om f.eks Paladin her. Enkelte klassekomboer dominerer totalt i arena og personal rating er derfor tullete for å kunne kjøpe gear.

Skrevet (endret)
Poenget mitt, som jeg selvfølgelig burde nevnt er at enkelte klasser rett og slett ikke kan komme opp i så høy rating uten en masse PvE-gear eller griseflaks. Snakker om f.eks Paladin her. Enkelte klassekomboer dominerer totalt i arena og personal rating er derfor tullete for å kunne kjøpe gear.

en paladin kan klare 2.2k uten pve gear i en 2345 combo, resto shaman warr retri og druid warr retri viss alle i teamet har skills. så ej ser ikkje problemet ditt

Edit: retri, rogue også

Endret av Falgny
Skrevet (endret)

Kan si meg til dels enig. Det virker som om (så lenge man er DPS) at de som hovedsaklige PvP-er også kan oppleve mye PvE content i PvP gearet sitt, mens de av oss som sitt hovedfokus er på PvE bare får gear som er brukbart til PvE, i motsetning til de som PvPer og kan gjøre begge deler. :)

Med resilience ga Blizzard de som PvP'et en fordel over de som PvE'et, men det det eneste de oppnådde var å snu på mynten. Pre TBC: Man kunne både PvPe og PvEe i PvE-gear. Post TBC: Man kan (grovt sett) både PvPe og PvEe i PvP-gear. Hva vi trenger er en ordning som gir de som raider mest, en fordel i PvE og de som PvP-er mest, en fordel i PvP. Kanskje lettere sagt enn gjort.

Edit: Leifur.

Endret av Kiruk
Skrevet

en paladin kan klare 2.2k uten pve gear i en 2345 combo, resto shaman warr retri og druid warr retri viss alle i teamet har skills. så ej ser ikkje problemet ditt

Jeg skal si meg enig når du kan vise til en kilde som sier at det er like mange paladins som andre klasser i 2.2k+

Skrevet

Er nok færre pala's dog er langt ifra umulig å få 2.2k

Personlig liker jeg det, rewarde top gamersa med noe, ikke se helt like ut som alle andre scrubs some har farma 500 pts i uka i 5 mnd :p

(Dog jeg er langt fra objektiv siden jeg faktisk har skuldra lol)

Skrevet

Jeg skal si meg enig når du kan vise til en kilde som sier at det er like mange paladins som andre klasser i 2.2k+

Slenger meg på den. Arena sliter med alvorlige balanse problemer. E-Sports my ass. Dersom du har to skillede spillere, så bør de klare å komme seg over to mindre skillede spillere uansett hvilken class-combo dem har.

Så vidt jeg veit, så er det bare EN combo som pala gjør det tålig bra i, og det er sham+warr+pala

Skrevet
Er nok færre pala's dog er langt ifra umulig å få 2.2k

Personlig liker jeg det, rewarde top gamersa med noe, ikke se helt like ut som alle andre scrubs some har farma 500 pts i uka i 5 mnd :p

(Dog jeg er langt fra objektiv siden jeg faktisk har skuldra lol)

Her er jeg fullstendig eni, men alle burde ha samme stats på gear. I CS spiller alle på like premisser. I arena, så blir man gear eller combo steamrolled.

Høyere rating = mer valgfrihet i utseende på gear uten at det påvirker statts, gi dem tittler, achievements, pets eller hva dem vil ha, bare alle stiller på samme nivå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...