Matsemann Skrevet 21. august 2008 Skrevet 21. august 2008 Atter en gang manglet et par dps til zul aman.Etter 45 min leting er de eneste vi finner en s3 lock og en s2/s3 rogue. Det går ikke lange tiden før vi innser at vi må bryte. Ingen av guttene skjønner noenting av hvordan de skal spille klassen sin. Det viktigste for begge er dps meteret som de ofte poster i chat. Ninja pulls, idiotisk plasserte dots, fearing inn i grupper osv.. /kick Skulle ønske pvp gear ble ubrukelig i pve. Da hadde folk som ville spille pve faktisk måtte lære seg å spille klassen sin litt for å få ok gear. Liker ikke syte, men med dagens ekstremt lette tilgang til epics, så velger veldig mange den korteste veien. Greit hvis du skal spille pvp, men ødeleggende for resten av gruppen i pve. Regner egentlig at dette forblir uforandret i wotlk. Eller? Så det er PvP sin feil at du tok med 2 dårlige spillere? Skjønner ikke tankegangen. Det finnes et par gode PvP items for hver klasse til PvE. Som regel staff, bracers og kanskje neck.
PSV Skrevet 21. august 2008 Skrevet 21. august 2008 Bare for å gi en sammenligning for rogues: Brutal headpiece har T5.5 kvalitet. Brutal chestpiece har T5 kvalitet. Brutal wrists har T5 kvalitet. Merciless MH har T5 kvalitet. Merciless OH har T5 kvalitet. Resten av gearet har jevnt over T4 kvalitet.
Leoron Skrevet 22. august 2008 Forfatter Skrevet 22. august 2008 Atter en gang manglet et par dps til zul aman.Etter 45 min leting er de eneste vi finner en s3 lock og en s2/s3 rogue. Det går ikke lange tiden før vi innser at vi må bryte. Ingen av guttene skjønner noenting av hvordan de skal spille klassen sin. Det viktigste for begge er dps meteret som de ofte poster i chat. Ninja pulls, idiotisk plasserte dots, fearing inn i grupper osv.. /kick Skulle ønske pvp gear ble ubrukelig i pve. Da hadde folk som ville spille pve faktisk måtte lære seg å spille klassen sin litt for å få ok gear. Liker ikke syte, men med dagens ekstremt lette tilgang til epics, så velger veldig mange den korteste veien. Greit hvis du skal spille pvp, men ødeleggende for resten av gruppen i pve. Regner egentlig at dette forblir uforandret i wotlk. Eller? Så det er PvP sin feil at du tok med 2 dårlige spillere? Skjønner ikke tankegangen. Det finnes et par gode PvP items for hver klasse til PvE. Som regel staff, bracers og kanskje neck. Når alle kan botte bg's / kjøre 10 arena i uka er det mange som har gear til f.eks zul'aman. Før betydde som regel bra gear, ok eller bedre skills. Slik er det ikke mer. Jeg kan skaffe gear (som postet ovenfor) uten engang å spille selv. Det er alt for mange som ikke kan spille klassen sin lengre. Desverre. Og jeg legger mye av skylda på at man ikke trenger å spille for å få seg greit gear slik det er i dag. Derfor kunne jeg ønske at folk gearet opp slik, ikke kunne ta med dette gearet i raids. Enkelt og greit.
John Keats Skrevet 22. august 2008 Skrevet 22. august 2008 (endret) Tbh, på 60 var det også uendelige mengder idioter som løp rundt med MC-gear og lignende. Forskjellen var at alle 5mans var pisslette og raidinstances ikke kunne pugges ( med unntak av ZG som pleide å gå dårlig med pugs uansett ( see my point? )) Idioter vil alltid finnes, uavhengig om de afker seg gjennom 5mans ( som også i tbc er alt for lette ) eller bare loller i bg's Endret 22. august 2008 av -Grendel-
Skugga Skrevet 22. august 2008 Skrevet 22. august 2008 Er jeg den eneste som synes elitister er verre enn de "mindre dyktige" spillerne som til stadighet skal nevnes?
Myx Skrevet 22. august 2008 Skrevet 22. august 2008 For de som syntes det var så hardt å få tak i bra items før: MC/BWL samt flere av de lette bossene i AQ40 kunne man lett gjøre med 25-30 kompetente spillere. Da kunne man altså ha med 10-15 folk på /follow som bare kunne loote etter at bossene var nede. Det er ikke så lett nå lengre i 25 man raids. De siste 6 mnd pre tbc tror jeg ikke vi gjorde et eneste run i ZG/MC/BWL uten å ha med opptil flere randoms som var ute etter noe ingen av oss i guilden ville ha.
Zepticon Skrevet 22. august 2008 Skrevet 22. august 2008 Er jeg den eneste som synes elitister er verre enn de "mindre dyktige" spillerne som til stadighet skal nevnes? Så vidt jeg har sett så er det ikke så mye elitisme ute å går i akkurat denne tråden, hele saken dreier seg vell om at gear fra PvP ødelegger mye av PvE elementene i spillet. Prøv å skaffe en pug til feks BM, Mech, SL eller lignende på normal, bruker flere dager på å få sammen en gruppe. Folk mener de er gearet nok til å gjøre PvE i 100% merciless gear, men har overhoe ikke peiling på hvordan en char skal spilles i PvE, å ganke folk i field of strife er langt fra å kunne enkle game mechanics.
Skugga Skrevet 22. august 2008 Skrevet 22. august 2008 Dét er jo elitisme, folk antar automatisk at folk med "velferdsepics" ikke klarer å spille - alt de har gjort er jo tankeløs PvPgrinding hvor de i essens ikke behøver dyktighet! WoW-mentaliteten in a nutshell.
kafan Skrevet 22. august 2008 Skrevet 22. august 2008 Det er vel omtrent 18 måneder siden tbc kom. Det er vel logisk at færre kjører normal. Det er sikkert færre som kjører heroic også. Om folk starter å levle opp en char nå eller ruller en alt så må de kunne regne med at å få gruppe blir problematisk. Det dropper pvp-rettet gear i raids. Mange bruker dette. Tror ikke jeg har sett noen klage på det. Selv ville jeg foretrukket å raide med folk som skaffet seg upgrades. Om disse kom fra pvp er irrelevant. Og ut fra intervjuet som nylig ble linket her så vil man få pvp-gear fra raid og pve fra pvp i wotlk. Så ingenting vil endres på det området.
tflovik Skrevet 22. august 2008 Skrevet 22. august 2008 Synes de skulle gjort om pvp gearet slik at det inneholdt kun resilience og stamina. Eventuellt noen andre stats også for casters/healere.(int, mp5 o.l) Men ingen +damage/heal eller +attackpower. De som da ønsket å bli best i pvp måtte da skaffe en del pvp gear for survival og en del pve gear for damage. Da hadde man oppnådd at de måtte lære klassen sin i pve fordi de hadde blitt tvunget til å gjøre instancer for å få tak i gear for å gjøre damage med(enten for et drop eller rep til å kjøpe gearet).
Falgny Skrevet 22. august 2008 Skrevet 22. august 2008 Synes de skulle gjort om pvp gearet slik at det inneholdt kun resilience og stamina. Eventuellt noen andre stats også for casters/healere.(int, mp5 o.l)Men ingen +damage/heal eller +attackpower. De som da ønsket å bli best i pvp måtte da skaffe en del pvp gear for survival og en del pve gear for damage. Da hadde man oppnådd at de måtte lære klassen sin i pve fordi de hadde blitt tvunget til å gjøre instancer for å få tak i gear for å gjøre damage med(enten for et drop eller rep til å kjøpe gearet). feil, det du sier er at vist man skal ha en sjangse til å bli blant toppen i pvp MÅ man gjøre pve på høgt nivå (er litt sånn nå for rogues), og folk som fks meg som har en ganske ustabil timeplan aldri ville få muligheten til pvp på høgere nivå...
tflovik Skrevet 22. august 2008 Skrevet 22. august 2008 (endret) Nei du ville likevel kunne oppnå ok damage gear bare ved å gå instancer og etterhvert heroics. hadde ikke trengt å satt en fot i et raid. Men selvfølgelig ville de som raidet på høyt nivå + gjorde en del pvp bli best gearet for pvp, men det ville jo kun være nolifere som hadde det beste pve + pvp gearet da. En annen positiv effekt av dette ville være at flere gjorde normal instancer og det ville bli lettere å skaffe gruppe. Slik det er nå så er det jo enklest å skaffe gruppe til heroics men det hjelper jo ikke for de som er ny i spillet med sin første lvl70 eller hvis man levler en alt. Endret 22. august 2008 av Wowaddict
Falgny Skrevet 22. august 2008 Skrevet 22. august 2008 Nei du ville likevel kunne oppnå ok damage gear bare ved å gå instancer og etterhvert heroics. hadde ikke trengt å satt en fot i et raid.Men selvfølgelig ville de som raidet på høyt nivå + gjorde en del pvp bli best gearet for pvp, men det ville jo kun være nolifere som hadde det beste pve + pvp gearet da. det er de som gjør raiding på høgt nivå + pvp som har det beste gearet i pvp for øyeblikket
Zepticon Skrevet 22. august 2008 Skrevet 22. august 2008 Dét er jo elitisme, folk antar automatisk at folk med "velferdsepics" ikke klarer å spille - alt de har gjort er jo tankeløs PvPgrinding hvor de i essens ikke behøver dyktighet! Mna lærer ikke å kjøre bil ved å sykle overmye. Man lærer ikke pve i av, ab, wsg eller eots. Har fyren PvE gear, så har han erfaring fra instancer, har han PvP gear trenger han ikke ha sett innsiden av en eneste en. Sier ikke at om man har pvp gear er man automatisk retard som ikke kan spille. Bruker selv 80% Arenagear når jeg DPS'er som Paladin.
Falgny Skrevet 22. august 2008 Skrevet 22. august 2008 Dét er jo elitisme, folk antar automatisk at folk med "velferdsepics" ikke klarer å spille - alt de har gjort er jo tankeløs PvPgrinding hvor de i essens ikke behøver dyktighet! Mna lærer ikke å kjøre bil ved å sykle overmye. Man lærer ikke pve i av, ab, wsg eller eots. Har fyren PvE gear, så har han erfaring fra instancer, har han PvP gear trenger han ikke ha sett innsiden av en eneste en. Sier ikke at om man har pvp gear er man automatisk retard som ikke kan spille. Bruker selv 80% Arenagear når jeg DPS'er som Paladin. sammenligningen din er en http://en.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem foresten og viss han har PvE gear betyr ikkje det at han er noe god i PvE, husker pretbc at flere guilds på serveren solgte BWL loot, og PvP gear er raskeste måten å skaffe seg bra nokk gear til å starte heroics
xTep Skrevet 22. august 2008 Skrevet 22. august 2008 Det går også andre veien, mye PvE gear er bedre enn PvP gearet, men det er vel helt greit for PvE folket. Spesielt rogues og holy paladins har stor fordel av gear fra SW. Er vel ikke en eneste class / spec der alt det beste gearet til PvP kommer fra PvP. Healers har f.eks ingen PvP cloak som kommer fra PvP, melee har en men den suger balle. Surt å møte folk i arena som har en stor fordel i PvP fordi de er progressed i PvE. Angående problem med å skaffe folk til instancer, da jeg gearet opp en tank var det stortsett ganske enkelt å skaffe normals, ikke noe problem der. Tok vel gjerne rundt 10 min å skrape sammen en gruppe og summone. Mange som roller alts nå som wotlk nærmer seg var det inntrykket jeg fikk ihvertfall, masse dyktige folk i full greens & blues.
Bulletus Skrevet 22. august 2008 Skrevet 22. august 2008 Lurer på hva Pve folket synes om følgende : WOTLK : I Pve så viskes skillet mellom klassene ut . Man trenger ikke lenger prot warrior i heroic mode . Pve blir lettere for casuals . Jeg tror dere har andre problemer i sikte enn PvP gear hehe .
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w Skrevet 22. august 2008 Skrevet 22. august 2008 Skulle ønske blizzard gjorde pve gear ubrukelig i pvp ... !
Zepticon Skrevet 22. august 2008 Skrevet 22. august 2008 Dét er jo elitisme, folk antar automatisk at folk med "velferdsepics" ikke klarer å spille - alt de har gjort er jo tankeløs PvPgrinding hvor de i essens ikke behøver dyktighet! Mna lærer ikke å kjøre bil ved å sykle overmye. Man lærer ikke pve i av, ab, wsg eller eots. Har fyren PvE gear, så har han erfaring fra instancer, har han PvP gear trenger han ikke ha sett innsiden av en eneste en. Sier ikke at om man har pvp gear er man automatisk retard som ikke kan spille. Bruker selv 80% Arenagear når jeg DPS'er som Paladin. sammenligningen din er en http://en.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem foresten og viss han har PvE gear betyr ikkje det at han er noe god i PvE, husker pretbc at flere guilds på serveren solgte BWL loot, og PvP gear er raskeste måten å skaffe seg bra nokk gear til å starte heroics Og på hvilken måte er den det? Selvfølgelig er det ingen garanti. Og ja det er raskeste måten å skaffe epix. men det har INGENTING med saken å gjøre. En som har lvlet 0-70 solo, og så skaffet full merciless i BG, veit ikke hvordan klassen skal brukes fullt ut i PvE. Hvordan skal han ha lært seg det? Det går også andre veien, mye PvE gear er bedre enn PvP gearet, men det er vel helt greit for PvE folket. Spesielt rogues og holy paladins har stor fordel av gear fra SW. Er vel ikke en eneste class / spec der alt det beste gearet til PvP kommer fra PvP. Healers har f.eks ingen PvP cloak som kommer fra PvP, melee har en men den suger balle. Surt å møte folk i arena som har en stor fordel i PvP fordi de er progressed i PvE. Bortsett fra de to itemsa så er det vell ingen andre? Ingen PvE items har resilience, og det er en nøkkelstat i PvP. Skulle ønske blizzard gjorde pve gear ubrukelig i pvp ... ! Det er stor sett det. Kommer ikke langt med PvE epix i Arena. når vi møter slike lag så er det oftest over etter to weaponswings som pally. Priests med 8k hp og nada resilience.
kafan Skrevet 22. august 2008 Skrevet 22. august 2008 Det finnes pve-items med resillience. Armour ignore er også en grei stat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå