Gå til innhold

Skulle ønske blizzzard gjorde pvp gear ubrukelig i pve

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jepp, høy rating går i samsvar med "skill" - kjøpe rating, spille RMP o.l. er selvføleglig ikke et problem. Ser jeg folk under 2200 flirer jeg bare, og ber de finne seg noen andre grupper.

Flire av folk under 2200 rating er bare idiotisk. Selv er jeg en PvE spiller, tar noen ganger arena med venner siden de vil ha noe der, men alle oss er PvE spillere, PvE specca og ikke har tonnevis med recilince. Selfølgelig går dårlig da. Umulig å bruke skillsa sine når det eneste du ser er ressist og når jeg får in fear, varer den i 3 sekunder. Mye av gearet du får tak i PvP må du vente til T5 raids for å replace, hvis du kan det der. Ja, jeg synes dette suger, men sånn er det. Dømmer du oss for det er du dum.

Skrevet
Vet ikke hvem som virker som en fjortenåring uten argumenter hær, han som flamer uten å ha lest igjennom postene ordentlig, eller han som prøver og forklare på en ordentlig måte til de som ikke skjønner at ordentlig PvP krever like mye skills, om ikke LITT mer enn PvE.

Jeg har da spilt i 3 år. Iløpet av disse 3 årene har jeg PvPet veldig mye, og Raidet veldig mye, har experience fra alle old school instancene, samt fra kara til BT i TBC. Har spilt healer, dps warrior/PvP warrior/rogue i både PvP og PvE og nå holder jeg på med en mage. Vist man faktisk forstår seg på spillet skjønner man at en person med 1900 rating og oppover har skills, og det må skills til for å klare og oppnå dette, akkurat som man må være skillet i PvE for og klare og raide de vanskeligste raiding instancene. Poenget mitt er at du mener på at PvE er vanskeligere enn PvP, klart, PvP kan være lettere vist man bare spiller mot noober, men skilla spillere mot hverandre er vanskelig. Så, PvP er like skillsbasert, om ikke litt mer, enn PvE.

Jeg flamer ikke, jeg sier at jeg ikke forstår argumentet og kommer med motargumenter. Hvilke du ikke har vurdert i det hele tatt men gått på meg som spiller hvilket du ikke har muligheter til å uttale deg om siden du aldri har spilt med meg eller mot meg såvidt jeg vet. Jeg sier ikke at PvE krever mer skills enn PvP, men jeg motstrider kraftig at PvP spillere automatisk er så mye bedre enn PvE spillere. Kom gjerne med motargumenter i steden for å bare si at jeg ikke har peiling på hva jeg uttaler meg. Virker mest som det er du som ikke har lest min post ordentlig.

Selv kan jeg si at jeg har spilt siden februar 2005, har også sett opp til Naxx og BT og PvP-et en del både i premade, solo, utendørs og arena. I tillegg har jeg vært offiser og delvis raidleder i to guilder.

Så ja, hvilken mer erfaring trenger jeg for å uttale meg mener du og eventuelle andre?

Skrevet

Men da er vi egentlig ganske enig, altså du Gakks og jeg, gidder ikke skrive ned poengene mine flere ganger :p Men da har jeg bare missforstått deg, du evt meg også? Uansett er jeg enig at det er noe tøv at man automatisk blir bedre av og være en pure PvP'er. Var heller ikke mening og komme med ett angrep på deg som spiller, missforstod, men virke på meg ett øyeblikk at du mente at PvP'ere var dårlige spillere(at man ikke trengte skills for å PvP'e, sant til dels, kommer ann på definisjonen på PvP til mange, noen mener ganking er Ordentlig PvP, noen mener leeching er det, osv). Så da sa jeg/mente, at du muligens ikke hadde peil på PvP.

Skrevet (endret)
Jepp, høy rating går i samsvar med "skill" - kjøpe rating, spille RMP o.l. er selvføleglig ikke et problem. Ser jeg folk under 2200 flirer jeg bare, og ber de finne seg noen andre grupper.

Flire av folk under 2200 rating er bare idiotisk. Selv er jeg en PvE spiller,

...

Dømmer du oss for det er du dum.

Jeg er enig med det jvik skrev ordrett, men jeg tror du må ta på deg ironibrillene dine om du ikke klarer å se hva han prøver på med den setningen.

Om noe blir resista så havner det forresten ikke på DR, og eventuell annen resist er fordi du har for lite spellhit/spell penetration eller uflaks, men sånn er det for alle.

Endret av Quicko
Skrevet (endret)
Så lenge du har en halv hjerne og unngår å "stand in the fire", er de viktigere med høy dps output enn raske reflekser. Subtlety spec, stunlock, burst dps, crowd control og alt annet en arena rogue har lært seg er fullstendig irrelevant i et raid.

Når vi diskuterer raiding mener vi ikke trash-mobs i botanica eller Shade of Aran in Karahzan.

Akkurat. Litt forskjell på å stå stille i Flamewreath ( som latterlig nok mange ikke klarer ) og på å f.eks boble/iceblocke Burn på brutallus asap. Komme seg vekk fra encapsulate på felmyst eller og reagere avhengig av reflections på kil'jaeden

Prøver dere ugyldiggjøre mine meniger med å påstå jeg ikke har raidet høyere enn botanica? Ta dere en bolle elitistjævler :p

Raids i BC er genrelt veldig lette. I gamle dager når vi wipet en måned på c'tun og tilsvarende, skal jeg være enig i at man trengte reaksjonsevner utenom normalen. Grunnen til at folk ikke greier å holde seg unna ilden på f.eks archimonde, eller bruke tears på samme kamp, er at de er idioter som ikke hadde komt seg inn døra til c'tun engang. Wow har blitt "dummet ned", og i WOTLK blir det enda mer fordummet.

Endret av likferd
Skrevet (endret)

Om PvP gear pluttselig ble gjort ubrukelig har jeg et problem. Raider selv med 3 Merciless og Vengeful gloves pga utrolig uflaks med drops.

Se healing done:

wowscrnshot082008213444cl5.th.jpg

Endret av -Grendel-
Skrevet
Men da er vi egentlig ganske enig, altså du Gakks og jeg, gidder ikke skrive ned poengene mine flere ganger :p Men da har jeg bare missforstått deg, du evt meg også? Uansett er jeg enig at det er noe tøv at man automatisk blir bedre av og være en pure PvP'er. Var heller ikke mening og komme med ett angrep på deg som spiller, missforstod, men virke på meg ett øyeblikk at du mente at PvP'ere var dårlige spillere(at man ikke trengte skills for å PvP'e, sant til dels, kommer ann på definisjonen på PvP til mange, noen mener ganking er Ordentlig PvP, noen mener leeching er det, osv). Så da sa jeg/mente, at du muligens ikke hadde peil på PvP.

Bra vi er mer eller mindre enige :)

Skrevet
Raids i BC er genrelt veldig lette. I gamle dager når vi wipet en måned på c'tun og tilsvarende, skal jeg være enig i at man trengte reaksjonsevner utenom normalen. Grunnen til at folk ikke greier å holde seg unna ilden på f.eks archimonde, eller bruke tears på samme kamp, er at de er idioter som ikke hadde komt seg inn døra til c'tun engang. Wow har blitt "dummet ned", og i WOTLK blir det enda mer fordummet.

Det er snakk om å gjøre ting casual, er selv intresert i å se alle aspekter av spillet, uten å legge ned 18 timer i raids i uka, og slik blir det forhåpentligvis i wotlk. Der man får 10 mans som er "enkle", og 25mans som gjerne kan være harcore.

Og nei, jeg snakker ikke om welfare, men å få oppleve spillet. Driter i om man ser ut som en skammklippet flodhest i 10mans gear, så lenge jeg får oppleve hele historien.

Om PvP gear pluttselig ble gjort ubrukelig har jeg et problem. Raider selv med 3 Merciless og Vengeful gloves pga utrolig uflaks med drops.

Nettopp "uheldig med drops" er vell grunnen til at vi har BoJ. Og det er etter min mening en bra løsning. Dersom man er maks uheldig med drops så vil man etterhvert få tak i noe bra gear til slutt uansett, og det viser at du har vært i en del instancer og veit hva du driver med til en viss grad.

BG-gear-grinding ødelegger spillet. Det fyller battlegrounds med folk som bare vil farme, og ikke folk som vil spille PvP fordi dem liker det. Samtidig som det fyller heroic pugs med folk som ikke veit hvordan man feks bruker Curse of Recklesness og Judgement of Justice. AB er håpløst når folk springer som hodeløse ender, eller sitter i buskene å runker. Og når man ber dem om å gjøre noe så får man "Plz lose fast, need only one more mark"

Skrevet

Flire av folk under 2200 rating er bare idiotisk. Selv er jeg en PvE spiller,

...

Dømmer du oss for det er du dum.

Jeg er enig med det jvik skrev ordrett, men jeg tror du må ta på deg ironibrillene dine om du ikke klarer å se hva han prøver på med den setningen.

Om noe blir resista så havner det forresten ikke på DR, og eventuell annen resist er fordi du har for lite spellhit/spell penetration eller uflaks, men sånn er det for alle.

Aldri helt satt meg ordentlig inn i hvordan stats fungerer i PvP etter TBC, skal innrømme det. PvP etter min mening har blitt så syyykt gear basert for meg som warlock. Spellhitten min er forferdelig i forhold til hva jeg burde hatt, penetration har jeg bare en cloak enchant på 20 som jeg merket ganske godt da jeg fikk. Respecce til noe helt annet har gjort gearet mitt rart.

BTW hva står DR for?

Skrevet
Skjønner ikke at folk orker å klage på at PvP gear er viable i PvE. So? La oss si at PvP gear hadde vært ubrukelig i instancer, lykke til med finne å gruppe da.

Hvis pvp gear hadde vært dårligere i pve hadde det i det minste vært mulig å finne grupper for pve, når man selv har pve gear.

Problemet pr i dag er at det blir forventet at man skal pvp'e, selv for å spille pve. Siden alle får heroic key på honored nå, er det ingen som farmer normal instances, og dermed kan en pve spiller slite med å skaffe seg blues tilå gjøre kara/heroics. Og selv når en får tak i godt nok gear, blir en nektet i grupper, fordi en ikke har epics.

Slik spillet er lagt opp kan man fint gjøre kara/heroics i gode blues, siden dette er de stedene man får de første pve-epics. Men sier man dette i en gjennomsnittlig pug, får man bare beskjed om å pvp'e seg til noen epics, selv når man spiller klasser/spec som har bedre nytte av gode pve blues i pve. Og det suger for oss som hater pvp, og spiller wow for pve biten.

Skrevet

Jeg løper rundt i så og si fullt pvp-gear når jeg gjør T4-content og heroics (har noe blacksmithgear som jeg bruker) det er rett og slett ingen upgrades til meg enda.

Skulle gjerne ha gjort pve med pvegear, men når det rett og slett ikke eksisterer så er det ikke mulig ;)

Skrevet

Vel jeg har ikke allverdens erfaring da jeg bare har tatt ned 3/9 BT (og nedover selvsagt) men som warlock hadde jeg ikke turt og vise meg i mye PvP gear da det er en så enorm mangel på spellhit på det at jeg hadde rett og slett ikke kunnet måle meg med de som er PvE geara. Så for warlocks i det minste så er fakitsk PvP gear ubrukelig i PvE. (på bosser that is, trash funker med PvP gear men er jo kjipt og leave raids for de mobsa som dropper loot ^^)

Skrevet

Warrior er veldig annerledes fra dette, pvp-gearet fungerer i høy grad til pve.

Husker den gangen jeg lå på andre av dps og damagedone i kara, bare slått av nishkea :) (full BT survivalhunter)

Men jeg foretrekker selv folk med pvegear når jeg lager grupper så jeg er vel nesten litt dobbelmoralsk, når det gjelder meg selv vet jeg hva av gearet som funker og hva jeg bør bytte ut, men som regel når man tar inn pvp-folk (spesielt rogues) ender man opp med en shs-rogue som ikke har peiling :(

Gjest Harley Quinn
Skrevet

Nå leste jeg ikke så særlig mye. Men for meg som hunter så er det dønn umulig å få være med i en eneste instance hvis jeg ikke har bra gear, og man må inn i sintaces for å få bra gear bortsett fra pvp.

Så jeg kommer ikke særlig langt. Jeg har null problem med å spille klassen min, men crappy quest/drops gir meg ikke særlig mye bra gear.

Skrevet
Nå leste jeg ikke så særlig mye. Men for meg som hunter så er det dønn umulig å få være med i en eneste instance hvis jeg ikke har bra gear, og man må inn i sintaces for å få bra gear bortsett fra pvp.

Så jeg kommer ikke særlig langt. Jeg har null problem med å spille klassen min, men crappy quest/drops gir meg ikke særlig mye bra gear.

Den kunne du kansje sluppet unna med for 2 år siden, men inne blant arena 2h, honor crossbow, badge-gear og 10 man raids har du ikke så mye å klage over :)

Gjest Harley Quinn
Skrevet
Den kunne du kansje sluppet unna med for 2 år siden, men inne blant arena 2h, honor crossbow, badge-gear og 10 man raids har du ikke så mye å klage over :)

Arena har jeg for dårlig gear til (mangler sikkert 120000 for å så klær til pvp), badges får man vel av instances? Og raids får jeg ikke være med på siden jeg har for dårlig gear..

Skrevet
Atter en gang manglet et par dps til zul aman.

Etter 45 min leting er de eneste vi finner en s3 lock og en s2/s3 rogue.

Det går ikke lange tiden før vi innser at vi må bryte.

Ingen av guttene skjønner noenting av hvordan de skal spille klassen sin.

Det viktigste for begge er dps meteret som de ofte poster i chat.

Ninja pulls, idiotisk plasserte dots, fearing inn i grupper osv..

/kick

Skulle ønske pvp gear ble ubrukelig i pve.

Da hadde folk som ville spille pve faktisk måtte lære seg å spille klassen sin litt for å få ok gear.

Liker ikke syte, men med dagens ekstremt lette tilgang til epics, så velger veldig mange den korteste veien.

Greit hvis du skal spille pvp, men ødeleggende for resten av gruppen i pve.

Regner egentlig at dette forblir uforandret i wotlk.

Eller?

ehm.. PVP gear ER ubrukelig i PVE. En god PVP spiller som også gjør PVE har 2 sett gear. Dessute gjør PVP pve'ere til vesentlig bedre spillere. Du har sikker vært veldig uheldig - det er jo alltid gjøker som ikke har clue hverken i pve eller pvp. Du hadde sikker soloet den rougen i welfare-epic med en alt equipped i blues :p

Skrevet

PvP-gear er IKKE ubrukelig i pvp. Stiller du i fullt S2 så greit, men det er faktisk enkelte items som er svært så bra for enkelte klasser. Feks neck for shadowpriests.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...