Gå til innhold

COOP 26" LCD til 2990,- m/PIXELFEIL ?


Spartan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte en slik en pga prisen her i dag.

 

ikke fått testet så mye enda, men førsteinntrykket er bra, men det er helt klart en billigskjerm.

 

+ Ingen pikselfeil på mitt eksemplar, så vidt jeg kan se

+ Pris

+ Generell bildekvalitet

+ Helt ok tilkoblingsmuligheter

+ Ikke noe etterslep som plager meg (men jeg er da heller ikke kresen).

+ bra sortnivå, og minimalt med lys lekkasje rundt kantene.

 

- Pianolakk! Er ikke fan av fingermerke-magnet-finishen.

- Følger IKKE med DVI kabel, kun analog dsub.

- kan ikke justeres i høyde, og heller ikke roteres.

- mange tastetrykk gjennom menyer for å velge signalinngang (skulle gjerne sett en egen knapp til dette).

- TN panel, så innsynsvinkler er noe begrenset.

- litt problemer med å vise mørke fargenyanser? Ikke fått testet dette helt enda, men føltes som om min gamle skjerm hadde bedre kontrast for mørke farger (mørk brune/sorte).

 

Men til den prisen er den et meget godt kjøp, og jeg er rimelig sikker på at den er på nivå med andre billige TN skjermer (BenQ, Viewsonic, LG osv).

Lenke til kommentar

Nå har eg prøvd skjermen og har fått eit første inntrykk.

For prisen så er den bra, men det er eindel lekkasjer av lyset, spessielt i bånn. Veldig svart er det heller ikkje. Eg har allereie sett 3 døde pixler, der den eine er midt på skjermen og veldig irriterandes.

 

Legger opp bilde der ein kan sjå korleis lyset lekker i bånn.

post-5591-1219261664_thumb.jpg

Endret av siDDIs
Lenke til kommentar

Jeg opplever problemer med at det er mange pixler som står å blinker grønt etter at jeg har startet opp pc'en. Dette skjer ikke når jeg bruker vga,men kunn ved dvi og hdmi. Noen som vet hva det kan være, er det skjermen det er noe gale med, er det hdmi utgangen fra pc'en eller kan det være hdmi kabelen jeg bruker?

 

Dersom jeg tar hdmi kabelen ut av enten pc eller skjerm for så å sette den inn igjen forsvinner blinkingen og skjermen funker fint til neste gang jeg starter maskinen og skjermen på nytt igjen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...