Gå til innhold

RIAA knust i retten


Anbefalte innlegg

Er vel bare å hardformatere (skrive over alle sektorene) hele harddisken :'D

 

En gangs overskriving av hele harddisken holder ja (etter hva IBAS sier). Men det kreves spesielle program til dette, f.eks Ontrack Eraser Software.

 

Men spør du vanlige brukere tror jeg ikke det er mange som vet dette i det hele tatt. Undersøkelser viser faktisk at en svært stor andel av IT-konsulenter i norske organisasjoner/bedrifter faktisk heller ikke vet det.

Og dette er skremmende i seg selv, jeg håper jeg har mye bedre betalt enn samtlige.

 

Forøvrig er det nydelig at denne damen ble frikjent og får dekket alle saksomkostninger. Jeg håper dog hun går videre og krever en stor erstatning for belastningen dette har forårsaket. Dette er en styggdom som må straffes hardt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har hørt/lest en plass at de faktisk kan klare å hente ut data fra en harddisk etter mange formateringer og overskrivinger .

 

det var for en stund tilbake snakk programmer som likevel skulle klare hente tilbake data selv om du har for telt windwos at filen skulle slettes uten å leges i papirkurven .

det var også snakk om programmer som skulle slette så godt at den forrige muligheten ikke skulle være mulig og programmer som skulle over gå dette igjen. og slik forsetter det

 

Nå skal jeg være erlig ok inrømme at jeg ikke er 100% sikker på dette. Men jeg mener på at pga "slark" på skrivehodene i en harddisk så vil det finnes spor etter data som har ligget der til tross for at de har blitt overskrevet, og at det er mulig å lese desse sporene ved at de justerer lesehodet.(sånn at det leser "mellom" to magnetfelter) Om man derimot skriver over med nye data mange nok ganger(du kan laste ned programmer som gjør dette), så vil det nok ikke være mulig å hente tilbake filene.(i så fall veldig få/små biter av dem)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...