Gå til innhold

Refleksjon: God nok bildekvalitet?


Anbefalte innlegg

Enig i det selv om Mamiya ZD med 22 megapixler ikke er fullt så astronomisk priset som toppmodellene fra Hasselblad. Mamiya ZD 22MP kamera inkludert kitobjektiv får man fra ca 10000$ (+ flybillett og hotell i NY)
Du får Mamiya 645AF/D for godt under 30 i Norge også...

http://www.scandinavianphoto.no/product/it...x?iID=802230859

PhaseOne sin versjon koster litt over 30 lapper.

 

Med 55mm f/2.8 og 80mm f/2.8 snakker vi omlag 7-8 tusen i tillegg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det inkludert bakstykke?
Ja, skal være det. Interfoto selger PhaseOne-versjonen med 80mm for ca 45 lapper.

 

Edit: når sant skal sies er jeg ikke sikker på det... Det ser ut som alle de andre husene stort sett er med bakstykke, men kanskje ikke dette er det. De har dette også:

http://www.scandinavianphoto.no/product/it...spx?iID=6876625

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar
Upp till 2 bilder/sek med digitalbakstycke ? 1,2 bilder/sek med film. Skickar information till Capture One för optikkorrektion.

 

Ser ikke ut som om det er med bakstykke nei.

Neppe, men det er likevel en annen variant som er smartest:

 

Phase One bakstykke 30.000 kr.

Brukt mellomformat som Phase One har støtte for. Hasselblad 500 CM til 7000 komplett er en mulighet. Da har du Digital Hasselblad til 37.000. Og da snakker vi faktisk om en litt eldre versjon av min favoritt fra Hasselblad, og mitt definitive favorittobjektiv. Enda billigere blir det hvis du velger en Mamiya 645 Pro. De kan du få med flere objektiver fra USA til rundt 3.000. Kanskje prisen har steget i det siste, men for to år siden mener jeg en bekjent kjøpte noe slik fra en av de store i junaiten.

 

Uansett så kan et bakstykke til 30.000 gjøre susen for enhver som eier et vanlig analogt mellomformatsystem av hasselbladtypen. Hvorfor ikke bare kjøpe deg et analogt mellomformat først, og så kjøper du bakstykke når økonomien tillater det. I mellomtiden kan du jo snurre et par filmer gjennom kamera for å få feelingen med det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...