Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nytt hovedkort dødt?


Anbefalte innlegg

Hentet ut siste delene i går, fra posten. deler:(Chieftec 500w strømforsyning, Kingston HyperX 6400 2gb(2x1gb), E8400, og hovedkortet Gigabyte p35 (http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:10501741%3bc:36123%3br:pg) som var b-vare, så jeg fikk det billigere enn normalt.)

 

Fikk pcen opp å kjøre, den kjørte stabilt i flere timer med jobbing med å få windows slik jeg ville ha det, legge inn dvd'er, masse musikk, spill, nedlastninger fra gamle harddisker, musikk som spiller i bakgrunn.. Hauevis med nettsider oppe. Alt funket 100%...

 

Så dro jeg ut 4 timer, med noen nedlastninger gående. Når jeg kom hjem, var pcen av.. og død! Ser ut til at hovedkortet har gått. Strømforsyningen lyser, men pcen viser ikke tegn til liv når jeg prøver å skru den på. Lillebror testet skjermkort og ram, og det funket. Får ikke testet prosessoren, fordi jeg ikke har noen andre intel pcer her.

 

Har feilsøkt ved å trekke ut alt annet enn hovedkortet og cpu, men fortsatt ingen tegn til liv!

 

Den externe harddisken skrur seg på når den blir plugget inn i usb porten. Selv uten at pcen er på. Men det er eneste tegn til liv, og dropper vel strømforsyingen av lista over ting som kan ha røket.

 

Går utifra at det er bare å skru ut hovedkortet igjen (som er som sagt bare en dag gammelt), pakke det ned, og sende det tilbake til amentio... Bedrøvelige greier altså.

 

Tror dere at det er bare hovedkortet? Noe jeg burde sjekke før jeg sender det tilbake? Noe jeg har glemt?

 

(noen som vet hvor lang tid amentio bruker på å feilsøke et komponent og sende tilbake nytt?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke at å resette bios vil være det som fikser problemet hans, når man kommer hjem og pcen virker død som det her så er det sannsynligvis en eller annen komponent på hovedkortet som enten går seg varm og friker ut hele pcen.

 

Om du får start på pcen i morgen (plugg ut all strøm og hold inn power knappen en stund) så vet du at dette kommer til å skje igjen. Det er nok bare å sende inn hk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...