Gå til innhold

Min frustrasjon over nye spill


Anbefalte innlegg

Jeg har alltid syntes nye spill med god grafikk samt funksjoner har vært bedre enn gammelt møl. Men plutselig kom det til meg da jeg var på EBgames, at det ikke var noen spill som fristet meg. Bare like FPS spill så langt øye kunne se, ikke noe klassisk med et godt konsept. Skuffet dro jeg hjem uten noen nye spill, roter fram Super Nintendoen får bort noen venner= mye mer moro enn de andre nye spillene på mine nye spillkonsoller. Jeg kan si at de ikke var noen like spill enn at de var platform alle sammen, alle nye spill er det finn super geværet slakt en hau med gale menn, og en heftig eksplosjon. De var så originale og morsome, morsom og ennå genial musikk og det beste flott gameplay.

 

Jeg vet vi har mange slike tråder, jeg vet det er et kort innlegg som ikke kan matches med de andres gode tråder. Jeg må bare få ut frustrasjonen på en kort og enkel måte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er helt enig med deg, Randal. Jeg har PC, Wii og hadde xbox360 før den fikk RRD og døde for godt, og for å si det rett ut er jeg dritt lei spillene som er kommet i det siste.

 

Heldigvis er det enkelte lyspunkter i horisonten. Spore (til PC) blit ganske forskjellig fra det meste annet vi har spilt, og bare editoren til skapningene alene er helt genial og verdt prisen. ;)

 

Tomb Raider Underworld kommer snart og tar Lara mer tilbake til røttene med utforskning i fokus.

 

Mercenaries 2 blir ultravoldelig herjing på sitt beste, så tenk GTA i Venezuela midt i en borgerkrig. :p (i det første Mercs tok det meg fem minutter å skyte ned et helikopter med rakettkaster, og den eneste grunnen til hvorfor jeg gjorde det er "fordi jeg kan".) :p

 

Guitar Hero World Tour kommer til jul, og det er vel så langt unna standard FPS som det går ann å komme. :)

 

Kjøper du Wii i tillegg anbefaler jeg å prøve Super Mario Galaxy og Super Smash Bros Brawl. Sistenevnte er spesielt genialt om du inviterer venner over på besøk, men det morsomt også alene. :)

 

Det er ikke bare FPS'er der ute.

Lenke til kommentar

Det du må gjøre er å utvide horisontene dine, rett og slett. De mest interessante spillene selges ikke alltid på EBGames lenger. De selges i stadig større grad på nettet, og utvikles av små selskaper.

 

Sjekk nettsteder som

 

http://www.tigsource.com/

http://www.rockpapershotgun.com/

http://www.indiegames.com/blog/

http://news.bigdownload.com/

http://playthisthing.com/

http://jayisgames.com/

 

og følg med på våre "ukens nettutgivelser"-saker som publiseres hver fredag.

Endret av Joachim_F
Lenke til kommentar

Jeg tror folk har en tendens til å bare huske "det gode" fra gamle dager, og på den måten trekker konklusjonen at "alt var bedre før". Men faktum er vel heller det at det kom veldig mye dritt på den tiden også, den største forskjellen er vel egentlig at spill som medium har blitt mye mer annerkjent og all dritten som kommer i dag får mye mer oppmerksomhet enn det ville ha fått for 15-20 år siden. Personlig syns jeg faktisk det går fremover, og selv om spill som Super Mario Bros. er klassiske så må jeg innrømme at f.eks MGS4 ga meg mye mer enn SMB noengang har gitt meg.

Lenke til kommentar

Jeg er delvis enig med deg. Historiene er ofte forutsigbare. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har utryddet terrorister som besitter biovåpen eller andre masseødeleggelsesvåpen, eller utforsket et militært forskningeksperiment som har slått feil for å ta noen eksempler.

 

Men som FPS fan synes jeg det er stas med alt som kommer og hvis du er interessert vil du finne mange forskjeller i tilsynelatende like spill. Spillene kan ha mer eller mindre taktisk karakter, du har forkjellige kontroll mekanismer, og forksjellige våpen og spesialvåpen. Særlig dette med spesialvåpen som kan eller må brukes i ulik grad, gjør spillene forskjellige. AI'en er også ofte forksjellig fra spill til spill og skaper genuine opplevelser.

 

Jeg forstår frustrasjonen din, men synes likevel at det er ganske store forskjeler tilsynelatende like FPS-spill hvis man bare ser etter. Noe av problemet er nok at FPS'er er en sikker vinner, og for spill som er risikable kommersielle prosjekter er det sikkert å utvikle spill som nesten alltid lønner seg. Innovasjonen og variasjonen blir småfinesser som spesialvåpen eller spesialegenskaper og fiendetaktikk. Og blir det en suksess har man allerede "motoren" for å lage en oppfølger. Slår det ikke an, har man "motoren" til andre prosjekter.

 

Hvis man lærer seg til å se disse forskjellene er det bare stas at hyllene fylles opp med nye FPS'er

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke frustrasjonen. Det er ikke så mange FPS som kommer ut, men det er de spillene som får mest oppmerksomhet. Jeg må da anta at du kun går etter hype, og da er det litt din egen feil.

 

Det er store mengder bra spill nylig utgitt som ikke er fps.

 

Du har store nyvinning i Skate, i strategispill har du for eksempel det fantastiske Company of Heroes, criterion kom nylig med Burnout Paradise, civilization revolution - en port til konsoll av civ4 ble nylig utgitt, du har Metal Gear Solid 4, Assassins Creed og Portal (teknisk sett fra første person dog). Videre kan jeg nevne Ratchet, Uncharted, Crackdown - og mengdevis av flotte spill på XBL og PSN.

 

Jeg ser i alle fall ikke problemet.

Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke frustrasjonen. Det er ikke så mange FPS som kommer ut, men det er de spillene som får mest oppmerksomhet. Jeg må da anta at du kun går etter hype, og da er det litt din egen feil.

 

Det er store mengder bra spill nylig utgitt som ikke er fps.

 

Du har store nyvinning i Skate, i strategispill har du for eksempel det fantastiske Company of Heroes, criterion kom nylig med Burnout Paradise, civilization revolution - en port til konsoll av civ4 ble nylig utgitt, du har Metal Gear Solid 4, Assassins Creed og Portal (teknisk sett fra første person dog). Videre kan jeg nevne Ratchet, Uncharted, Crackdown - og mengdevis av flotte spill på XBL og PSN.

 

Jeg ser i alle fall ikke problemet.

 

Portal var det eneste av det du nevnte nå som har tilfredstilt meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...