Gå til innhold

Ny toppmodell fra AMD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ikke værst dette, men:

 

varmere, bråker mere, mye mere strømforbruk, dårlig overklokking,

native HDMI? dårlig 2d og windowed 3d ytelse.. osv

 

14%raskere on average en gtx280 (ifølge ene reviewet),

men ca 500kr dyrere

 

+ gtx280 klokker enkelt 15% for de som liker å drive med slikt,

eventuelt kjøpe et gtx280 fabrikkoverklokket til noen hundrelapper

mere og få ytelse som er on-par (teoretisk sett)

 

Da har man bare varmen, bråket og strømforbruket igjen som negative

kommentarer for min egen del. + at gtx280 slår 4870x2 kortet

i endel spill..

 

Og hvor blir det av AMD/ATi sin physics engine? skulle ikke de fixe

den buggete havoc enginen og mose inni kortene sine..

 

Godt steg i riktig retning, men fortsatt ikke bra nok imo.

Men jeg er nvidia fanboy også da :p

Endret av anotherzen
Lenke til kommentar

Er det ikke slik at overklokkingen stopper i ATIs drivere per i dag? Så snart det kommer ut et tredjepartsprogram som støtter kortet, tror jeg vi vil se mye høyere overklokker. Jeg har lest om folk som har klokket via bios og kommet relativt høyt med kortene...

 

Edit:

guess2098 made some BIOS modifications and was able to up the frequency to 850MHz core clock and 4000MHz memory clock. One thing that you should make sure to remember though is that this card (Rev2) uses Hynix GDDR5 chips, not Qimonda (Rev1). Partners can choose either memory type, and we will have to wait for reviews to determine which of the two is preferred.

 

http://www.nordichardware.com/news,7983.html

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar

GTX280 hamler ikke helt opp med dette kortet fra ATI. Sitter å ser på de testene som finnes og det er store forskjeller.

 

At man trekker frem varme, strømforbruk på dette kortet som en negativt ting i forhold til GTX280 forstår jeg ikke helt, det er vel mer eller mindre likt?

 

Amd har tronen for øyeblikket, håper på en priskrig nå etterhvert :)

Lenke til kommentar

:D håper det blir en skikkelig priskrig nå....

ihvertfall så prisene synker litt... :p

 

har vel råd til dette skjermkortet, men så kommer: nytt hovedkort ny strømforsyning,(noen som kan gi meg en liten uppdate på hvilke type hovedkort man burde bruke og hvor kraftig strømforsyning man bør ha) går sikkert ikke med DDR2 ram på det hovedkortet og da blir det ram også...

 

Greit jeg tjener penger, men er 17 år så det er grenser :p så litt nedgang i pris hadde vært fint.... skal nokk kjøpe 2 stk av dem også etterhvert :new_woot:

Lenke til kommentar
Hvordan yter 4870x2 opp mot gtx 280 i sli?

det er nok ikke noe å sammenligne.. 280 sli knuser det meste

Følger man linken til HotHardware i artikkelen har de testet X4870 X2 i CrossFire. De har også testet GTX 280 i triple, men jeg synes det ser veldig ut som et av korta har stått i "idle" hele tia hvis man ser på effektforbruket under last:

 

3x GTX280 trekker 54W mer enn 2x GTX280 under "idle".

3x GTX280 trekker 61W mer enn 2x GTX280 under last.

2x GTX280 trekker 229W mer enn 1x GTX280 under last.

 

Kilde: HotHardware

Endret av Kamerat
Lenke til kommentar

Deilig å se at 280 gtx fremdeles er verdens kjappeste kort og dessuten billigere .

 

"Under Crysis we can see that the GTX 280 continues to outperform the new HD 4870 X2. Adding a second X2 into the mix unfortunately has a slightly negative effect on the performance, which is disappointing. "

 

http://www.tweaktown.com/reviews/1541/6/sa...irex/index.html- Flere spill som viser at *AMD må ete støv fremdeles .

 

280 GTX knuser 4870 X2 i 1920X1200 i nesten samtlige spill .

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar
Deilig å se at 280 gtx fremdeles er verdens kjappeste kort og dessuten billigere .

 

"Under Crysis we can see that the GTX 280 continues to outperform the new HD 4870 X2. Adding a second X2 into the mix unfortunately has a slightly negative effect on the performance, which is disappointing. "

 

http://www.tweaktown.com/reviews/1541/6/sa...irex/index.html- Flere spill som viser at *AMD må ete støv fremdeles .

Det er da klart at HD 4870x2 er verdens kjappeste. Kun Crysis og et par andre nvidia spill som GTX280 trekker ifra. Dessuten er nok drivere veldig umodne så vi får vente å se.

Lenke til kommentar
Deilig å se at 280 gtx fremdeles er verdens kjappeste kort og dessuten billigere .

 

"Under Crysis we can see that the GTX 280 continues to outperform the new HD 4870 X2. Adding a second X2 into the mix unfortunately has a slightly negative effect on the performance, which is disappointing. "

 

http://www.tweaktown.com/reviews/1541/6/sa...irex/index.html- Flere spill som viser at *AMD må ete støv fremdeles .

Det er da klart at HD 4870x2 er verdens kjappeste. Kun Crysis og et par andre nvidia spill som GTX280 trekker ifra. Dessuten er nok drivere veldig umodne så vi får vente å se.

 

 

Men 280 GTX er raskere enn 4870 X2 på 1920X1200 i ALLE spill som testen viser , skuffende med tanke på at det er et CF kort .

Og ikke skyld på driverne , da kan 280 gtx si det samme . Det har vært modne CF drivere ute lang tid .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...