Gå til innhold

Hjemmebygget pc, men ikke noe skjermbilde... Trenger hjelp!!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv hatt et gf 2 mx400 og ja, det kjører på 1,5 V

Med mindre ditt hovedkort er bakoverkompatibelt og det går ann å bruke 1,5V skjermkort så må du nok kjøpe nytt.

Men hvis det hadde vært det så hadde du jo neppe hadd dette problemet.

Har forresten aldri hørt om et kort som er bakoverkompatibelt, men er ikke sikker så kanskje jeg bæsjer på leggen der, men pytt pytt.

Det er menneskelig å feile.

 

Som sagt så må du nok åpne lommeboka å kjøpe nytt skjermkort.

Lenke til kommentar
Har selv hatt et gf 2 mx400 og ja, det kjører på 1,5 V

Med mindre ditt hovedkort er bakoverkompatibelt og det går ann å bruke 1,5V skjermkort så må du nok kjøpe nytt.

Men hvis det hadde vært det så hadde du jo neppe hadd dette problemet.

Har forresten aldri hørt om et kort som er bakoverkompatibelt, men er ikke sikker så kanskje jeg bæsjer på leggen der, men pytt pytt.

Det er menneskelig å feile.

 

Som sagt så må du nok åpne lommeboka å kjøpe nytt skjermkort.

 

Hva er det egentlig du snakker om her? Skjønnte ikke helt sammenhengen. :shrug:

Alle nyere hovedkort støtter bare 1,5Volt. Eldre hovedkort støtter 3,3V og 1,5V. Alle Geforce kort støtter 1,5V så det skal ikke være hans problem.

Lenke til kommentar

Um, kanskje dumt, men har hovedkortet intergrert skjermkort? I såfall kan du jo koble skjermen til det, isteden for skjermkortet som du satt inn. Da vet du i hvert fall om skjermkortet er feilen eller ikke.

 

Men du burde seriøst få SPEAKER til å funke! Får du pip fra den, hjelper det helt utrolig .

Lenke til kommentar

Hadde samme problemet som deg for en uke tilbake, skulle bytte hk for en kamerat. Maskinen startet, men ingen signal på skjerm, i følge dama som bor inni bios brikken var det "system failed cpu test". Tok alt ut, satte i det gamle hk, alt fungerte. Tok med meg hk hjem for å prøve finne ut av det, hjemme hos meg fyrte det med en gang. Opp til vidar igjen, samme problemet, system failed cpu test, tok hk ut igjen, testet det uten at det var montert i kabinett, da fungerte det, kikket da litt nærmere på kabinett, og de visste seg at det hk som ble byttet ut brukte 10 fester, mens det som ble satt inn brukte 9, så den siste festet kom opp i hk og kortsluttet det, fjernet festet, satt i alt sammen igjen nå går virker den som bare det, kanskje du har det samme problem??

Lenke til kommentar
For å være ærlig vet jeg ikke helt hvor den pc-speaker ledningen skal plaseres. :wink:

 

PC SPEAKER SKAL IKKJE PLASSERAS. Det er berre noko hentane tull. Einaste street rod det er fett med pc speaker

 

 

Om han ikke setter på pc speaker kan du da fortelle meg

hvordan han da skal høre bios poster.

 

art

Lenke til kommentar
Jeg har satt inn et Epox 4SDr5+ (eller noe sånt) ....

....

Så skurer jeg på. Alt høres flott ut. Vifter går rundt. Men det står no-signal på skjermen. :(

 

Hva er galt? Jeg trenger desperat noen tips her...

 

På forhånd takk for alle seriøse svar.

 

Er det dette kortet(4SDA5+)?

 

Fant ikke noen kort som lignet mere enn dette kortet.

 

I tillfellet at det er dette kortet, så har du en port80 på hovedkortet. Dette displayet skal vise deg en mer nøyaktig feilkilde en hva du vil få fra 'beep-koder' fra BIOS. Står i manualen hva feil koden betyr(tallet).

 

Jeg har ikke noen erfaring med integrerte port 80, men dersom du ikke får liv i denne heller, tror jeg det er 2 ting som kan være galt:

 

Strømforsyningen eller selve hovedkortet.

 

Alternativt kan det være feil med RAM eller CPU, men jeg tror at en integrert port80 er istand til å gi feilmelding dersom RAM eller CPU ikke fungerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...