Gå til innhold

Verdi PC: Vannkjølt E6600, 2GB-RAM, 8800GTX


Anbefalte innlegg

HK: Abit AWD9-MAX

Minne: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5

CPU: Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket

HDD: Western Digital Raptor 150GB SATA + 500GB Caviar

GFX: Gainward GeForce 8800GTX 768MB GDDR3,

DVD: Lite-On 16X SATA Double Layer DVD+/-RW Drive - Silver

Tower: LianLi PCG70B Sølv

Monitor: Samsung 20" LCD, Syncmaster

+Mus, tastatur...

 

Hele maskinen er vannavkjølt med ThermoChill PA120.3 radiator montert i topp av modifisert LianLi kabinett. Vannkjølingssystemet er lukket og innvendig i kabinettet. CPU, GPU (med minne), North+southbrigd, vregs, samt begge HDD'er er vannavkjølt. Vannkjølingssystemet drives av en AC aquastream pumpe (stillegående) og pumper ca. 80 liter pr. min. Flowsensor, pumpe, radiatorvifter, kabinettvifte og temperaturmålere er koblet til en Aquaero styresentral montert i 5.25 bay. Slangestørrelse er 3/8 innvendig. Vannkjølingsblokkene er av høy kvalitet hele veien og kostet mye penger i sin tid.

 

Kjøpt og montert i februar/mars 2007.

 

Maskinen fungerer pr i dag veldig godt, men for bør finpusses for å få vekk diverse "bugs".

Disse "bugsene" er følgende:

- Ommontering/bytte av radiatorvifter pga. skjevhet som får viftene til å slå inn i vibrasjonsdempere.

- Bytte av kjølevann samt rens av kjølekomponenter pga. lettere korresjon.

Disse to i utgangspunktet enkle oppgavene er litt tricky pga. plassmangel i kabinett og vil nok kreve en rimlig stor demonterings og remonteringsjobb.

 

Systemet kostet i sin tid MYE penger og tid. Den er veldig stillegående og klarer stor varmeutvikling uten problemer. Nå forsvinner jeg til utlandet og må selge min "juvel". Hva kan jeg få for den mon tro?

Alle tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Markedet for komplette pc'er med litt udaterte pckomponenter (men fullt brukbare!) er en ting, men å selge et halvslitt vannkjølinganlegg som krever endel vedlikehold i tillegg trekker vel ned prisen :hmm:

 

Kanskje er det mest lønnsomt å beholde vannkjølingsdelene og selge pc'en med kun luftkjøling..

Lenke til kommentar

Akk og ve. Dette ser jo ikke lovende ut. Hadde håpet det kanskje var populært å kjøpe en komplett maskin med vannkjøling, men kanskje ikke.

 

Jeg får vel montere på vifter og demontere vannkjølingen før jeg selger...

 

Og det å selge vannkjølingselementene for en tusing... Ikke helt hva jeg tenkte, hver eneste komponent i vannkjølingen kostet rundt 1000,- eller mer på egen hånd. Da beholder jeg det heller selv så lenge.

Lenke til kommentar
Hadde håpet det kanskje var populært å kjøpe en komplett maskin med vannkjøling, men kanskje ikke.

Vannkjøling er og blir for spesielt interesserte og gjerne i kombinasjon med det nyeste hardware slik at man kan teste mer ekstreme ytelser ved overklokking. Å bruke vannavkjøling på litt eldre utstyr er ikke like moro/litt meningsløst..

Lenke til kommentar
Og det å selge vannkjølingselementene for en tusing... Ikke helt hva jeg tenkte, hver eneste komponent i vannkjølingen kostet rundt 1000,- eller mer på egen hånd. Da beholder jeg det heller selv så lenge.

Sorry var kanskje litt frekt å tilby bare en tusing, men det er det jeg kan ta med råd til akkurat nå. Jeg tror nok også at hele riggen blir for spesiell. Brukt vannkjøling bærer med seg vedlikehold og justeringer med de risiko det innebærer og E6600 prosessoren er jo også gammel blitt. Vurderer hele tiden prisene på nye prosessorer selv.

 

Tror nok det er best å beholde vannkjølingssettet ja, kanskje selge alt i deler?

Lenke til kommentar

Den sørgelige sannhet er nok at vannkjølingen er ett handikap når du skal selge. Folk som er interresert i vannkjøling vil bygge det sjølv, og folk som ikkje er interresert blir skremt bort. Slik PCen står nå skal du være glad om du i det hele tatt finner kjøper.

 

8-9-10 tusen er altfor mye.

Lenke til kommentar
Den sørgelige sannhet er nok at vannkjølingen er ett handikap når du skal selge. Folk som er interresert i vannkjøling vil bygge det sjølv, og folk som ikkje er interresert blir skremt bort. Slik PCen står nå skal du være glad om du i det hele tatt finner kjøper.

 

8-9-10 tusen er altfor mye.

Pøh, med et par fine ord om PC'n (og selvsagt rengjøring av Vannkjølinga selv) så er 10 lapper noe han kan klare å hanke inn.

Prøv Finn.no. :)

Lenke til kommentar
Den sørgelige sannhet er nok at vannkjølingen er ett handikap når du skal selge. Folk som er interresert i vannkjøling vil bygge det sjølv, og folk som ikkje er interresert blir skremt bort. Slik PCen står nå skal du være glad om du i det hele tatt finner kjøper.

 

8-9-10 tusen er altfor mye.

Pøh, med et par fine ord om PC'n (og selvsagt rengjøring av Vannkjølinga selv) så er 10 lapper noe han kan klare å hanke inn.

Prøv Finn.no. :)

Får han mer enn 5000 så skal han være veldig heldig.

Lenke til kommentar
Pøh, med et par fine ord om PC'n (og selvsagt rengjøring av Vannkjølinga selv) så er 10 lapper noe han kan klare å hanke inn.

Prøv Finn.no. :)

 

Nei.

 

Folk som bare skal ha en PC, kjøper IKKJE noe med vannkjøling. Uansett.

 

Og de som vil ha vannkjøling vil ikkje kjøpe en ferdig montert PC som dette.

Lenke til kommentar

Det ville ikkje eg heller. Men det betyr ingenting om han ikkje finner noen som vil kjøpe den.

 

EG ville ikkje betalt penger for en PC der hele vannkjølinga må demonteres og renses. Eg har hatt vannkjøling i 2 år, og veit godt kor mye arbeid det er. Og uansett vannkjøling eller ikkje er ikkje en så gammel PC verdt 10k. Fjerner han vannkjøling kan han forvente 6-7k imo.

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar

HK: Abit AWD9-MAX - 500

Minne: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 - 200

CPU: Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket - 600

HDD: Western Digital Raptor 150GB SATA + 500GB Caviar - 500 + 400

GFX: Gainward GeForce 8800GTX 768MB GDDR3, - 700

DVD: Lite-On 16X SATA Double Layer DVD+/-RW Drive - Silver - 150

Tower: LianLi PCG70B Sølv - 500

Monitor: Samsung 20" LCD, Syncmaster - 1000

 

Et kjapt overslag gir ca. 4550. Hvor er det han liksom har gjemt unna gullet her som gjør den verdt opp til 10 000 ?

Lenke til kommentar

Takk for svar folkens!

 

Jeg er allerede godt på vei med demontering av vannkjøling. Har innsett at den jevne ferdig-pc-kjøper ikke er begeistret for vannkjøling.

 

Tenker å selge pc-en for seg selv med luftkjøling og da burde det i min verden være mulig å få 5-6 lapper for den.

 

Vannkjølingsutstyret skal renses og det tenker jeg å selge som en vannkjølingspakke ved siden av, eller som enkeltdeler hvis det viser seg å være større interesse for det.

 

Radiator, tank, pumpe, flowsensor, tempsensor, styresentral, kjøleblokker + en haug av ubrukt vannkjølingsstasj (slanger, nippler, slangeklemmer, gjengeteip etc.etc.) solgt som en fin vannkjølingspakke burde jo kunne hanke inn noen lapper. Spesielt siden alt er kvalitetsvarer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...