Gå til innhold

Windows 2008 TS + Tynnklient feiler [Delvis løst]


Anbefalte innlegg

Hei sliter med et problem her ang Windows 2008 TS og tynnklienter.

 

Hovedproblemet er ganske merkelig egentlig: I det jeg logger på med tynnklienten (rett etter at jeg har skrevet inn brukernavn/passord) så logger tynnklienten seg av.

Jeg må så skru den på att og kan gjennta prosedyren 2-3 ganger og vips så logger den seg på uten problemer til TS.

 

Evenid logger bare at brukeren har logget seg på og av.. Ingen informasjon om hvorfor påloggingsforsøket blir avbrutt på de 2-3 første forsøkene.

 

Noen ganger logger tynnklienten seg på, på første forsøk.

Har lett febrilsk rundt på nettet i dager nå etter en forklaring, men har fortsatt til gode og finne noe som vil forklare mitt problem.

 

Jeg har 3 windows 2008 TS og problemet oppstår på samtlige.

 

Noen som har en idè om hvor jeg kan starte og feilsøke evt vært borte i problemet før?

 

 

[Løsning] Det viser seg at det var et problem med FW versjonen til mine wyse V10L bokser.

Med ny firmware i boks fungerer det som det skal med tanke på innlogging, men i kombinasjon med MS server 2008, NLB og TS Session broker så får man en ny type feilmelding som tyder på problemer med ny firmware.

 

Er i samtaler med commaxx og Wyse UK for og løse den biten nå.

Endret av HellslayR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Første er vel å finne ut om feilen ligger i server eller klient. Sjekk også lisensserver om du har noe slikt. Bruk TSM og se om det har noe å si med hvilken server du kommer inn på og hvor mange som er på den allerede

 

Bruker dere citrix?

 

Jeg hadde først satt opp et system med TS Session Broker og NLB, men for og utelukke at de skapte problemer så gikk jeg helt bort i fra systemet og testet server for server.

 

Dvs jeg kobler tynnklienten opp i mot en spesifikk TS i stedet for og la det bli styrt av lastbalansering osv.

 

Vi har for øyeblikket ingen lisensserver oppe og gå da dette systemet fortsatt er på teststadiet, men jeg har 100 dager igjen på trial før mitt system går ut. (merk at et helt likt system er all oppe og går i en annen kommune uten lisensserver og der fungerer det utmerket).

 

Siden det er på teststadiet så sitter jeg bare med 2 testbrukere og 2 tynnklienter og tester for meg selv her, så det er ingen andre en admin + testbruker inne på systemet (de gangene jeg klarer og logge meg på vel og merke)

 

Nei det brukes ikke citrix på dette, kliente kobler seg opp via rdp.

 

Må innrømme at begrepet TSM er ukjent for meg.

Lenke til kommentar
TSM = Terminal Services Manager :)

 

Noen startupscript som starter opp som kan forstyrre prosessen?

 

Virka utrolig rart det der, problem med kerberos maybe?

 

Burde vel kanskje tenkt meg til det selv TSM = Terminal Services Manager :blush:

 

Skal vi se her:

 

Nå som jeg jo tvinger de tynne klientene inn på spesifikke TS'er så kan jeg jo fastslå at problemet oppstår på samtlige.. Spiller ingen rolle hvilken TS jeg kobler til.

 

Når du nevner startupscript så har jeg ett gående for og koble til skrivere.

Samme script er i gang i den andre kommunen jeg snakket om og fungerer der, men jeg kan jo alltids fjerne det midlertidig for og elimenere feilkilder.

 

Kerberos ser ganske omfattende ut, men jeg kan jo ta en titt.

 

*Edit: Har fjernet scriptet, men det bedret ikke på noe desverre

Endret av HellslayR
Lenke til kommentar
Er du sikker på at brukeren ikke allerede er pålogget når du forsøker å logge på (slik at du overtar en sesjon som driver å logger seg av)?

 

Var nettopp inne på TSM og sjekket at det ikke lå noen sesjoner inne før jeg logget meg på, men opplever samme problem.

 

Tynnklienten blir hengende på "welcome" bildet i ca 1 sekund før den kutter helt ut og skrur seg av.

Lenke til kommentar

Testet med en laptop med rdp mot de forskjellige serverene med de samme testbrukerene som jeg har brukt på tynnklientene.

 

Resultatet ble litt overraskende: Ingen problemer med pålogging.

 

Jeg så at den under noen pålogginger hang i 3-5 sekunder på "Welcome" før den gikk videre, men den beholdt connection og kuttet aldri ut.

 

Gikk igjennom samtlige hotfixer/updates og security updates som er installert på serverene, men fant ingen som jeg kan relatere til mitt problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...