Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bedre å være kvinne enn mann?


Anbefalte innlegg

Det fins en lignende tråd som heter "Bedre å være mann enn kvinne?" hvor en liste over menns fordeler kan finnes via link. Det er laget en tråd hvor det er linket til en liste over kvinners fordeler, men den ble stengt pga regler for gjesteposting ble misbrukt. Derfor poster jeg den her.

 

http://tv2underholdning.no/moro/article2122339.ece

 

Og før den ble stengt, hadde jeg dette å si om saken:

__________________________________________________________________________________________

 

Haha, denne hadde jeg ventet på. Det første som slår meg er hvor mange av disse punktene som enten er usaklige, de ligner på hverandre, eller de er rett og slett bare der for å fylle opp listen. Kan slakte et par stk nå med en gang.. Har ikke så mye annet å gjøre akkurat nå anyways:

 

1. Jenter må ikke i militæret.

Så militæret er negativt? Er en GRUNN til at dere ikke skal i militæret. Militæret er jo dødsbra erfaring for enhver person og vil se meget godt ut på en cv.

 

2. Jenter kommer ikke i stemmeskiftet.

Oj, stakkars menn. Løp, her kommer stemmeskiftet!

 

6. Jenter tar seg godt ut i høyhælte sko.

Og dette er en fordel ved å være kvinne? Om man skulle skrevet i andre tråden om menns fordeler alle plagg som menn så best ut i ville jo den blitt mye 3 ganger så lang. IRRELEVANT.

 

7. Du slipper gymtimen når du har mensen
. Håper alle da er enig i at mensen er negativt? Altså ikke negativt, men det er jo ubehalig, og jeg regner med det er en fordel for menn å IKKE ha mensen. Dette er nok et usaklig punkt, ettersom gymtime faktisk er GØY. Jeg ville omformulert dette til "Vi går GLIPP av gymtimen pga mensen." Og da er det jo faktisk ikke en fordel lengre.

 

8. Du er pen med sminke.
Menn er pen uten sminke..

 

13. Brad Pitt alene er god grunn til å være jente.
Usaklig, nok en gang. Hva om man er homofil mann?

 

15. Du har ingen trang til å konstant klø deg i skrittet (denne er vi glad for!).
Så lenge man ikke har flatlus eller andre kjønnsrelaterte sykdommer eller plager tror jeg verken kvinner eller mann har en trang til å konstant klø seg i skrittet. Jeg har hvertfall aldri hatt det.

 

20. Du VET at du alltid har rett.
Noe som gjør kvinner tilbakestående i diskusjoner ettersom de ikke greier å holde samtalen på et sivilisert og konstruktivt nivå.

 

22. Du behøver ikke huske på å legge ned lokket når du har vært på do.
Stakkars menn.. Tenk å bruke 1,3 sekunder ekstra hver gang man har pisset på å legge ned lokket.. :(

 

 

I tillegg, som jeg sa, er det flere av punktene som handler om det samme, derfor kan de overflødige regnes som spam for å fylle opp listen. Et eksempel er:

 

5. Du behøver ikke å se på fotball.

 

28. Du behøver ikke å kunne lagoppstillingen på et eller annet dustete fotballag for å bli akseptert

 

I TILLEGG, er det mellom 3 og 8 punkter som handler om at kvinner f.eks. får det de vil, grunnet utseendet. Og som vi kan være enige om, så kommer man mye lengre med litt ordentlig intelligens enn et modell-utseende. Disse punktene går btw også under kategorien "punkter med akkurat samme budskap". Et eksempel på et slik punkt er:

 

16. Du kan få en kjæreste, selv om du er dummere enn dummest!

 

Oj, da man jo selv regne ut hvor mange egentlig fordeler kvinner har. Angående de 4 "magiske" punktene var de jo bare sinnsykt teite, nr. 3 teller faktisk negativt for kvinner, og nr. 2 og 4 teller faktisk for menn også til en viss grad i betydningen å få det motsatte kjønn til å bli kåt og å bli kåt selv.

 

Hater å være gledesdreper, men i motsetning til listen over menns fordeler hvor alle faktisk stemte nogenlunde, var denne listen proppet med usaklige og triste punkter. Jeg måtte bare kommentere dette. Da er det vel bare et ord som gjenstår; EID!

Endret av sportacus88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herregud eg hatar kvinner.

 

På tide at dei skjerpar seg.

Du behøver ikke å kunne lagoppstillingen på et eller annet dustete fotballag for å bli akseptert

 

Makan til stigmatisering. Mange gutar/menn drit i fotball like mykje som mange jenter/kvinner drit i Sex and the City. Etter å ha lest denne posten har eg gått inn for å hate kvinner.

Lenke til kommentar

Tenkte littegrann av det samme da jeg leste listen, virker som noen veldig bitre og fornærmede damer har skrevet dette og bare tatt det første og beste de kom på.

 

Men ellers er jeg ikke helt enig i konklusjonen din med at alle "fordelene" som er listet opp her med å være kvinne, de er enten usaklige, feilakte eller IRRELEVANTE ;)

Lenke til kommentar

Det verste er at dei som lagar slike lister høgst truleg er kvinner på 29 år som kombinerer nettstudiar på NKI med halv stilling, har 1 kiddo og ein sambuar i fengsel. Derfor er det, i mine auge, lurt å vera kritisk og til dels nedlatande mot alt slikt fjas som forkludrar forholdet mellom kjønna.

Endret av Frigata
Lenke til kommentar

Fire av de punktene du nevnte er faktisk rimelige, syns jeg. Flertallet av kvinner er overlykkelige for at de ikke trenger å dra til millitæret, og mange jenter liker å slippe gymtimer.

 

Og ikke alle gutter ser så veldig bra ut uten sminke. Og ettersom ikke alle jenter gjør det heller så er sminke en stor fordel! I puberteten så kan jo f.eks. visse kviser dekkes av foundation, mens gutter er stuck med pizzatryne.

 

Stemmeskifte kan også bringe frem flere pinlige øyeblikk som jenter heldigvis slipper.

 

Men ja, jeg er veldig enig i at noen av punktene på den lista var helt idiotiske. Jeg vet om mange jenter, blandt annet meg selv, som elsker fotball. Og jeg vil vel egentlig ikke si at det er best å være kvinne, not at all. Det er tydelig bedre å være mann ettersom livet dems er mye enklere og mer problemfritt.

Lenke til kommentar
Og jeg vil vel egentlig ikke si at det er best å være kvinne, not at all.

Vennligst reiegjer for den påstanden.

 

Det er tydelig bedre å være mann ettersom livet dems er mye enklere og mer problemfritt.

Vennligst reiegjer for den påstanden.

 

Jeg skjønner ikke at dere kan reagere slik som dere gjør.

Denne konkrete duste-artikkelen var dråpen som fekk mitt beger til å flyte over. Eg har herved fått alt dette Sex og Singelliv jente-tøvet i vrangstrupen!

Endret av Frigata
Lenke til kommentar
Denne artikkelen er ment for å få deg til å smile/le, ikke tas sånn på alvor. Jeg skjønner ikke at dere kan reagere slik som dere gjør, spesielt sportacus88 og Frigata. Det er litt tragisk folkens

 

edit: trykkleif

 

Kan godt være den er ment for å være morsom, men det forandrer ikke det faktum at punktene er dårlige, og punktene over menns fordeler faktisk er gode.

 

I tillegg nevnte jeg dette...

Hater å være gledesdreper, men i motsetning til listen over menns fordeler hvor alle faktisk stemte nogenlunde, var denne listen proppet med usaklige og triste punkter. Jeg måtte bare kommentere dette.
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvofor du reagerer sånn på at punktene for kvinner var "dårlige", mens punktene for menn var "bra"...? Ingen av listene er seriøst ment.

 

Bare for å ha sagt det: da jeg leste førsteposten din, trodde jeg du måtte være en kvinne som klagde på at mange av punktene var usanne, irrelevante eller rett og slett dårlige, og at mye slett ikke er en fordel for kvinner.

2. Jenter kommer ikke i stemmeskiftet.
Oj, stakkars menn. Løp, her kommer stemmeskiftet!

 

22. Du behøver ikke huske på å legge ned lokket når du har vært på do.
Stakkars menn.. Tenk å bruke 1,3 sekunder ekstra hver gang man har pisset på å legge ned lokket.. :(

 

7. Du slipper gymtimen når du har mensen
Håper alle da er enig i at mensen er negativt? Altså ikke negativt, men det er jo ubehagelig, og jeg regner med det er en fordel for menn å IKKE ha mensen. Dette er nok et usaklig punkt, ettersom gymtime faktisk er GØY. Jeg ville omformulert dette til "Vi(?) går GLIPP av gymtimen pga mensen." Og da er det jo faktisk ikke en fordel lengre.

 

 

Oj, da man jo selv regne ut hvor mange egentlig fordeler kvinner har.

 

 

Flere av dine kommentarer er også usaklige:

6. Jenter tar seg godt ut i høyhælte sko.

Og dette er en fordel ved å være kvinne? Om man skulle skrevet i andre tråden om menns fordeler alle plagg som menn så best ut i ville jo den blitt mye 3 ganger så lang. IRRELEVANT.

 

13. Brad Pitt alene er god grunn til å være jente.
Usaklig, nok en gang. Hva om man er homofil mann?

 

20. Du VET at du alltid har rett.
Noe som gjør kvinner tilbakestående i diskusjoner ettersom de ikke greier å holde samtalen på et sivilisert og konstruktivt nivå.

 

 

 

...ettersom gymtime faktisk er GØY
Din mening som gutt gjelder for alle jenter!

 

 

Jeg kan være enig i at noen av punktene var overflødige og kanskje litt idiotiske, but it's all good fun!

Hovedpoenget mitt er: Hvorfor reagerer du så strekt på at punktene på kvinnenes liste var mindre sanne enn mennenes når du for det første er mann selv, og artikkelen bare er for moro?

 

Måtte ha med:

 

EID!

 

Endret av Useless
Lenke til kommentar

Hallo? Både "bedre å være mann" og "bedre å være kvinne" var latterlige og teite. Det var bare et førsøk på å være morsom. Ikke noe annet.

 

Hater kvinner faktisk. Ja, for alle er jo helt basta bom like *le*. Morsomt hvor irriterte folk faktisk blir av sånt.

Endret av Lillium
Lenke til kommentar

Hehe slapp av Useless.. Når jeg skriver "gymtime er jo faktisk GØY" så regner jeg med at alle forstår at dette er min personlige mening. Dette er et åpent diskusjonsforum hvor alle kan si hva de vil, jeg orker rett og slett ikke å skrive "Men altså, dette er bare hva JEG synes. Det betyr selvsagt ikke at det er sånn med alle andre. BLA BLA BLA". Håper du forstår dette.

 

Jeg er fullt klar over at dette er ment for gøy, jeg bare rett og slett påpeker at listen for menn faktisk stemmer, og når da det kom en "counter-liste" for kvinner, og jeg synes den var patetisk, følte jeg for å si ifra. Om du ikke liker det kan du bare finne deg et annet forum.

Lenke til kommentar

Slapp av, jeg synes bare at du overeagerte, ikke mer enn det. Jeg mener det var unødvendig å kommentere/klage over omtrent hvert punkt, når du kunne ha holdt deg til "Jeg synes denne listen var patetisk. Punktene var dårlige og lite realistiske i forhold til mennenes liste". :)

 

Hehe slapp av Useless.. Når jeg skriver "gymtime er jo faktisk GØY" så regner jeg med at alle forstår at dette er min personlige mening. Dette er et åpent diskusjonsforum hvor alle kan si hva de vil, jeg orker rett og slett ikke å skrive "Men altså, dette er bare hva JEG synes. Det betyr selvsagt ikke at det er sånn med alle andre. BLA BLA BLA". Håper du forstår dette.
såklart forstår jeg, og jeg er helt enig, men tok det med for å understreke at jeg synes noen kommentarer var lite gjennomtenkt

 

Om du ikke liker det kan du bare finne deg et annet forum.
Som du selv sa: et åpent forum, jeg kan si hva jeg vil :) Endret av Useless
Lenke til kommentar
Hallo? Både "bedre å være mann" og "bedre å være kvinne" var latterlige og teite. Det var bare et førsøk på å være morsom. Ikke noe annet.

 

Hater kvinner faktisk. Ja, for alle er jo helt basta bom like *le*. Morsomt hvor irriterte folk faktisk blir av sånt.

QFT :thumbup:

 

Syntes ikke argumentene holder mål, selv om det er godt mulig du har rett.
hvem sikter du til? :)
Lenke til kommentar
Du slipper gymtimen når du har mensen

Denne blir lagt ut som en fordel blant jentene, slik at gutter kan misunne jenter for å være så heldige å få fri. Tror de fleste gutter ikke syntes det er noe flaut å ha gym. Tror rett og slett at de fleste gutter ikke bryr seg, som er en god fordel i seg selv.

 

Så for å komme med et mot argument. Tenk når jenter ikke har mensen (og må ha gym), da kan en snu på fordelene, og si.

Du slipper å slite deg gjennom en flau gymtime.
Lenke til kommentar
20. Du VET at du alltid har rett.
Noe som gjør kvinner tilbakestående i diskusjoner ettersom de ikke greier å holde samtalen på et sivilisert og konstruktivt nivå.

 

enig. Det er denne holdningen som gjør mange kvinner verdiløse i en samtale.

Forøvrig kan jeg ikke skjønne at noen kan få betalt for å være "journalist" for side2.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...