Gå til innhold

trenger feedback om spill konsept


Anbefalte innlegg

hei

jeg har et lite spill konsept som jeg trenger feedback på om dette er en god idé eller ikke.

 

spillet vil gå ut på at rundt 1800-tallet blir din karakter og flere andre invitert av en rik person i en unevnt storby til å bo i huset hans en natt.

(spillet vil gå i singelplayer med ai, LAN, eller online)

 

en av spillerne vil helt random bli valgt ut til å være en morder, som sitt mål er å drepe alle motspillerne samtidig som han skal holde sin identitet skjult. de vanlige spillerne sitt mål er å overleve samtidig å finne ut hvem morderen er.

 

detaljene er fortsat veldig grove. og konsepte er alt som har kommet fram så langt.

 

jeg har ingen erfaring innenfor feltet men har svært lyst på en utdanning i spilldesign. så dette er noe jeg og noen medelever har lyst å kaste oss inn i for å få litt erfaring i det hele og store.

 

planen er å bruke valv's source engine for spillet.

 

kom gjerne med feedback, ting som må være med. om det høres interesant ut å spille osv. :new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres morro ut men det er jo et source spill allerede med dette konseptet som heter for The Ship. Da har du en morder som er etter deg som du ikke om, og du får i oppdrag å drepe han.

 

Syns det er et hysterisk spill, de morsomme ansiktsuttrykkene og kor nervøs folk er.

Lenke til kommentar

The ship, dette er konseptet til The ship.

 

Å lage et spill alene er ikke lett, noe jeg kan skrive under på. Driver selv med et enmanns prosjekt så jeg kan gi deg litt tips og asistanse om det er ønskelig. Dette prosjeket innebærer bruk av Source motoren og mine kunnskaper innenfor level designe.

 

Om du ikke har noe erfaring innenfor spilldesigne vil jeg si at du burde lære deg i alle fall 1 ting innenfor spilldesigne, som f.eks 3D modellering eller level designe. Er ikke nødvendig, men er mye lettere å få folk med seg om du vet litt om deler av prosjektets utvikling og kan gjøre noe selv.

Lenke til kommentar
snip

enig i akkurat det der. og elsker spillet i like stor grad ;) men i konsepte mitt er det kun en som er morderen og alle andre er offeret, spillet vil være utav den typen.. håper jeg da. som er skummelt. men ikke pga blod og gørr. men mer utav "håper han der ikke er morderen" mens du løper rundt og prøver å ungå å bli drept og leter etter hjemme plasser.

 

nå en liten komentar om "prosjektet" produksjon starter nokk ikke før om et par uker da jeg er den eneste på "teamet" som vet idén enda :!: (konseptet var noe jeg kom på idag) og de andre vil bli med ved skole start. da de sålangt har bare meldt seg på verbalt ved skole slutt tidligere i år :p om ingen andre er med så får jeg prøve meg fram selv :ph34r: (dette kan høres tullete ut. men vi er alle i aldersgruppen 18-19 år og er meget seriøse om en utdanning innen spilldesign.)

__________________________________________________________________

 

snip

angående the ship, les ovenfor i min post :p nuvel. jeg har tildels erfaring med leveldesign med valv's hammer tool og kan å bruke det fornuftig. så der er det ingen "problemer" sånsett

(jeg er ikke professionel. men kan å lage et cs map om nødvendig, mulig ikke så bra.. men fortsat)

3d modelering kan jeg dessverre ingenting om enda.

og derfor er det fin å være medlem på diskusjon.no :p

tusen takk for all feedback sålangt folkens, keep it comming! :w00t:

(blir borte noen timer nå, dessverre, men kommenter så mye dere vil og diskuter så gjerne)

Endret av Gribben_1243
Lenke til kommentar

Hvis det er singelplayer: Det blir da random morder fra game til game?

 

Og for multiplayer: Hvordan skal du unngå å la dette bli som The Ship?

 

For min del høres konseptet ikke holdbart ut som singelplayer opplevelse. Du springer, gjemmer deg, venter. Er en slik følelse jeg får av det. Tror et adnveture spill heller kunne passe mer her, sjekk ut "5 days a stranger" og "7 days a skeptic" spillene. De er laget med gratis motorer og er tilnærmet det konseptet du driver med her. Tror heller du skal satse på adventure sjangeren her.

 

Men igjen, du er og farlig nær Agatha Christie "And then there were non", en novelle som innebærer at en gjen ukjente blir samlet i en stor herregår plassert på en holme utenfor englands kyst, hvor en av dem er den ukjente morderen, og alle ender opp med å dø, innklusiv morderen.

 

En av problemstillingene slike spill sliter med er å opprettholde spenningen og interessen. De mister mye av piffen om de blir for lang. Som sagt tror jeg et adventure type pek&klikk spill av gamle dager ville gjort seg meget godt for et slikt konsept. Men ikke bynn på noe før du har skissert ut historien, plottet, actionet etc. Del prosjektet ditt inn i faser som du følger.

 

Lykke til, ikke mist motet av mye "negativ" tilbakemelding, jeg er av den oppfatninge at det er kun ved negative tilbakemelding at man lærer noe. Driver selv med et par prosjekter og skulle jeg tatt meg nær av kritikken jeg får tilbake hadde jeg krøpet under senge og ikke kommet ut derfra før om i alle fall 3 år :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...