Gå til innhold

har pcn gått dit peppern gror??


Anbefalte innlegg

I går da jeg satt å overklokka min amd xp 2100 tbred a klikka systemet fullstendig..........jeg satte multiplier på 11 og fsb på 166.... systemet mitt ser du i sign utenom at jeg nå har en xp 2100 cpu...........ledsene på hk mitt lyser......men pcn vil ikke slå seg på i det hele tatt..........jeg :roll: har ikke peiling på hva som har blitt ødelagt........jeg prøvde å sette inn min gamle 1000mhz t-bird......men fortsat ingen respons når jeg skrur på pcn.........jeg skal teste ut i dag om cpu ram grafikkkort funker......men jeg kan ikke forstå at pcn skal være helt død :shrug:

 

Jeg har ikke lyst til å spandere på nytt utstyr eller noe sånt så hvis dere har noen tips så si i fra så fort som mulig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har prøvd det ja......ingen som har noen tips...........jeg har stor mistanke om at det er hovedkortet men jeg har ikke lyst til å kjøpe nytt.............

pcn kommer ikke på i det hele tatt............ skal ikke pcn skru seg på selv om både ram og cpu og grafikkort har tatt kvelden??

Lenke til kommentar

har prøvd det ja......ingen som har noen tips...........jeg har stor mistanke om at det er hovedkortet men jeg har ikke lyst til å kjøpe nytt.............

pcn kommer ikke på i det hele tatt............ skal ikke pcn skru seg på selv om både ram og cpu og grafikkort har tatt kvelden??

Lenke til kommentar

Sikker på at du har resatt biosen ?

 

Det du har gjort er å endre multiplieren fra 13 til 11 og hvis CPU'en ikke er låst opp så skal du få sort skjerm og må resette biosen (med en jumper på hovedkortet) for å få det til å fungere igjen.

 

Uten å ha resatt biosen så er det helt etter boka å forvente at en Athlon 1000 ikke skal kjøre på de innstilingene som er. (11x166MHz)

Lenke til kommentar

cmos (complementary metal oxide semiconductor) er bare en betegnelse på en type brikker. bios (basic input output system) er en lille programvaren som ligger lagret på en av cmos-brikkene på hovedkortet og som bla inneholder bios-innstillingene.

 

Disse ordene brukes desverre en del om hverandre og det var sikkert biosen har andre mente.

 

man resetter i hvertfall biosen vha en jumper på hovedkortet. (Du finner frem til det i manualen hvor den er og hvordan det gjøres) Gjerne prøv flere ganger om du ikke får til første gangen. Prøv f.eks med og uten stikkontakten i (og PC'n av i begge tilfeller).

Lenke til kommentar

Hadde dette problemet med et MSI KT3 ultra2 R, det tok mye knoting før jeg fikk orden på det. Men om du har prøvd "alt" så kan du alltids prøve å fjerne batteriet over litt tid uten strøm tilført kortet. Deretter ta ut alle kort unntatt skjermkort. Sette i batteriet og starte opp.

 

Det tar lang tid før PSU tømmes for strøm (10minutter eller mer). Det skal ikke være strøm på kortet når du fjerner batteriet.

 

PS reset cmos/bios jumperen fungerte aldri :roll:

Lenke til kommentar

Hvis du skal kjøpe deg nytt, forlanger jeg at du kjøper Abit KD7-E :)

 

Koster 720kr, beste hovedkortet jeg har hatt! Har hatt mange, Abit, Epos, MSI osv. KD7-E kortet klarer 210mhz FSB, og har meget bra BIOS-innstillinger. KT400 er ikke noe å satse på. Kjøp heller kongen blant KT333 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...