Gå til innhold

Beste abonnement for kjærester som bor fra hverandre


Anbefalte innlegg

Hei!

 

I forbindelse med studier flytter jeg og kjæresten min fra hverandre i et års tid. Vi regner da med at vi kommer til å ringe og sms'e hverandre en god del. Hvilket abbonement bør vi da bytte til? Har tittet litt på ucan2 og lebara og lignende, men blir ikke helt klok på hva vi bør gjøre.

 

Noen som har noen gode tips og råd?

 

på forhånd takk, djman

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ei løysing er å ha frifamilie hos Telenor, trådløs familie hos Netcom e.l., men det føreset at de er villige til å la ein av dykk vere ansvarleg for begge abonnementa, og som får felles faktura. Det abonnementet som er eigar av frifamilie må vere eit fakturabasert abonnement. Hos Telenor gjeld ikkje kravet om felles ansvarleg/felles faktura for evt. kontantabonnement, så dersom de ikkje ynskjer felles faktura kan ein av dykk ha fakturaabonnement og den andre kontantkort. I Telenor si løysing er det gratis å ringe, sende sms og mms innanfor frifamilie. Anbefalar Telenor FriFiks kombinert med FriFamilie. Abonnementet kostar kr. 29/mnd., og ein får då med 20 gratis ringeminutt i tillegg.

 

Dersom de ikkje ringer meir enn 2 timar kvar månad er det enklaste å berre skaffe dykk kvart sitt One Call faktura abonnement, då ringer de 2 timar gratis til kven som helst kvar månad.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

Her må du komme mer info! Finnes kun beste abo kun for DERES bruksmønster.

 

Hvis du svarer på noen spm om din og kjæresten din sin bruksmønster, så er det lettere å finne rett abo for dere.

 

- Hvilken abo har du idag?

- Regning pr. mnd. idag?

- Hvor mange SMS sender ca. pr. dag?

- Ny mobil i nærmeste fremtid?

Endret av Adda
Lenke til kommentar

Hei! vi kommer nok til å ringe en del, så onecall ol er utelukket. ubegrenset ringetid og sms hadde vært det klart beste. djuice friends, er det noe som heter det lenger? finner ikke noe om det på djuice.no hvertfall. Utenlandsbruk er mer eller mindre ikke eksistrenende, så ikke tenk på det. Det beste hadde vel vært det djuice friends med sms friends, men finner ikke noe som heter djuice friends som sagt.

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg Djuice Zero (Lavest minuttpris hos Djuice, 0,49 kr per minutt og 0,89 kr oppstart) med SMS Friends.

Samt har jeg fri familie hos telenor der familien kan ringe gratis.

 

EDIT: Siden du nevner ubegrenset ringetid og sms, og hvis dere begge har råd til å betale en regning på ca. 624 kr hver mnd, hva med Mobildeal Extreme?

 

Men til gjengjeld får dere UBEGRENSET ringetid og SMS/MMS.

 

Men jeg hadde ikke valgt det abonnementet hvis jeg var deg, jeg hadde heller valgt det abonnementet jeg brukte, lav minuttpris hos telenor, men gratis sms med SMS Friends.

 

Du betaler faktisk bare 30 kr timen for EN samtale på 60 minutter med Djuice Zero. Men husk at med Djuice Zero innebærer det at du må betale en minimumsfakturering på 99 kr hver mnd. Men du kan selvfølgelig ringe og sende SMS/MMS for hele beløpet.

Endret av RevelleR
Lenke til kommentar
Selv bruker jeg Djuice Zero (Lavest minuttpris hos Djuice, 0,49 kr per minutt og 0,89 kr oppstart) med SMS Friends.

Samt har jeg fri familie hos telenor der familien kan ringe gratis.

 

Tilsvarende her, har FriFamilie med min samboer pluss flere familiemedlemmer. Har flere kamerater og venninner som bruker Djuice og da er sms friends også en fin tjeneste.

Lenke til kommentar

Ja, det skal gå :)

 

Men som sagt, med Fri Familie så må fakturaen stå på en juridisk ansvarlig, der regningen kommer på en av dere.

 

Men da jeg ringte til Telenor Kundeservice og snakket med dem om eFaktura, slik at jeg kunne betale regningen min over nettbanken, med mitt mobilnummer, selv om vi har Fri Familie, der jeg står som bruker og ikke juridisk ansvarlig (da jeg er under 18 år), så kunne jeg alikevel betale regningen min selv gjennom nettbanken, uten at foreldrene trengte å betale for det.

 

Men det er bare å snakke med Telenor Kundeservice om det :)

 

For med eFaktura sparer du 35 kr for hver regning som kommer, da de må sende regningen på papir hvis du ikke har det.

 

Skal dere gå for Djuice Zero med SMS Friends og Fri familie? :)

Endret av RevelleR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...