Gå til innhold

Microsoft Outlook 2003 - sender mail automatisk som jeg ikke finner igjen?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har i meget lang tid stusset over at jeg kan se min Outlook 2003 noen ganger starte Send/Recieve, og sende en melding avgårde uten at jeg har hatt noe i outbox. jeg finner heller ikke meldingen som sendes igjen i sent folderen heller. Jeg er 100% sikker på at dette ikke er disse "Avsender har bedt om kvitering for lesing" meldingene.

 

I tillegg til at jeg ikke finner meldingene i outlook, står det ved inlogging til XP Pro at jeg har x antall uleste e-post meldinger (rett under x antall programmer kjører)

 

I mitt oppsett har jeg ( som jeg ser ) kun Personal Folders og Archived Folders, så jeg kan ikke se noen skjulte mail mapper der heller.

 

Hva kan ha skjedd? En keylogger som sender data-filer ut periodevis?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis Outlook faktisk sender mail uten at du har bedt om det, så kan det være greit å ta en sjekk om det ligger noe rusk. At det bare gjør det 'noen ganger' (fast interval?) kan tyde på at det kanskje gjelder oppsettet av Outlook (automatisk sjekk av epost etter x antall minutter etc).

 

Når det gjelder 'uleste meldinger' i innloggingsbildet, kan dette være knyttet til en msn-konto. Uansett, du kan fjerne dette varselet ved å gjøre følgende:

 

1. Trykk Start. Velg Kjør... skriv inn regedit og trykk OK

 

2. Finn frem til følgende nøkkel:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\UnreadMail

 

3. Dobbeltklikk på MessageExpiryDays og gi den verdien 0 (null). Finnes ikke denne nøkkelen høyreklikker du i ruten til høyre, og velger New og DWORD. Navngi den deretter MessageExpiryDays. I utgangspunktet skulle da verdien bli 0, men sjekk for sikkerhets skyld.

 

4. Avslutt regedit og start maskinen på nytt

Lenke til kommentar

Takk for info på x antall uleste meldinger i windows xp! er sikkert msn min,

 

1.

men der er det også en ting jeg ikke skjønner: Min MSN konto er ikke den vanlige webmail kontoen til hotmail, msn etc, jeg bruker et eget domene til dette. min msn adresse er heller ikke aktiv som epost adresse. Så hvordan klarer XP å telle mine "uleste" meldinger ?

 

2.

Ang rusk sjekking i Outlook, noen tips på hvordan dette kan gjøres? Jeg har ikke klart å sette fingern på om meldingen sendes med fast rekkefølge, det føles ikke slik, altså meldingen virker sporadisk sent.

Lenke til kommentar

Vil tro at du får noen meldinger knyttet til din msn-id også og det er muligens her disse meldingene i innloggingsvinduet kommer fra.

 

Vi kan sjekke om det ligger noe malware ved å bruke combofix:

 

Hent Combofix, og legg det på skrivebordet

Kjør combofix.exe, og følg veiledningen.

Post loggfilen fra combofix (c:\combofix.txt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...