Gå til innhold

Hvorfor skal jeg beholde min Nintendo Wii?


Anbefalte innlegg

Først vil jeg si at jeg alltid har vært en Nintendo fanboy, og har kjøpt alt av Nintendo konsoller og håndholdte maskiner siden NES-dagene. Pr i dag har jeg alle tre konsollene. Men problemet er at jeg begynner å tvile på om jeg skal fortsette å eie en Wii.

 

Pressekonferansen på E3 viste klart og tydelig hvordan Nintendo tenker, de vil cashe inn på maskinen ved å fokusere på casual-spill. Og jeg HATER slike spill, og har vel aldri kjøpt et i hele mitt liv! For hva er det å se frem til av skikkelig kvalitets hardcorespill til Wii? Utenom de hemmelige Zelda og Mario spillene som ikke kommer før 2010 (min spådom), er det så og si ingenting... Madworld...? Kjøper heller Gears 2! The Conduit...? Nei takk, Killzone 2 og Far Cry 2 holder i massevis!

 

Må uansett innrømme at WiiMotionPlus ser veldig interessant ut, og at det kan bli laget veldig gode spill ved bruk av denne. Dessverre har jeg ingen tro på at noen kommer til å klare det. Når det ikke har kommet et eneste godt FPS-spill (unntatt Metroid Prime 3) til Wii'en, maskinen som faktisk har en Wii-mote som man skulle tro kunne gjøre skytespill bedre, hvorfor skal det komme en sverdspill som utnytter MotionPlus fullt ut?

 

De kommende spillene til Nintendo's konsoll blekner egentlig i forhold til spillene til 360/PS3, men så har jo det kommet mange gode spill til Wii allerede. Selvsagt har det det, men problemet er at jeg begynner å gå lei disse spillene. Akkurat nå er tanken på å miste mine toppspill som Super Mario Galaxy, RE4 og SSB: Brawl den eneste grunnen til jeg beholder Wii'en. Og da lurer jeg på om jeg skal ofre disse spillene for å tjene en god slump med penger... (har 6 spill tilsammen + 4 VC spill + classic kontroller)

 

Så, hvorfor skal jeg beholde min Wii?

Endret av SirKenneth89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498
Wii fungerer som pynt i stua og det kan hende at du får gjester som vil spille wii-spill.

 

 

ville du hatt en hvitfirkant stående i stua de? wii'en er ikke pen, den er en firkanta klump sammen med 360 og ps3. jeg har hatt de alle sammen. står fremdeles for å skyte wii med hagle, angrer på at jeg aldri gjorde det med min.

 

spill messig stiller wii svakest av alle maskinene, spillene er regelrett dårlig og kjapt laget. og hvordan kan man like en maskin som ser dårligere ut på dit nye hd tv enn på den gamle svære klumpen av et crt tv?

Lenke til kommentar

Fordi alle ikke har en ny HD tv? :roll:

 

Uansett, du beholder den fordi den er morsom å spille på og har en del gode spill (ja, det er gode spill der ute). Har du derimot gått lei spillene dine, og ikke finner noen spill du liker som er ute nå eller kommer i nærmere tid bør du kanskje vurdere å selge den.

Lenke til kommentar
Pressekonferansen på E3 viste klart og tydelig hvordan Nintendo tenker, de vil cashe inn på maskinen ved å fokusere på casual-spill.

Nintendo har sagt i ettertid at E3 08 ikke skulle brukes til å vise frem core spillene deres. Vi fikk i det minste vite at Mario- og Zeldateamene arbeider med nye spill samt at Pikmin 3 er under utvikling. Og ikke glem Disaster, Wario Land og Fatal Frame 4(utgitt av Nintendo).

 

For hva er det å se frem til av skikkelig kvalitets hardcorespill til Wii? Utenom de hemmelige Zelda og Mario spillene som ikke kommer før 2010 (min spådom

Det er mange lovende spill på vei. Crystal Chronicles 2, ToS2, Tenchu 4, Rune Factory, Arc Rise Fantasia, The Conduit, Sky Crawlers, Fragile, Dead Rising. Jeg anbefaler at du tar en nærmere titt på disse spillene:

Nei, det er ikke en Gears of War klone.

Deadly Creatures

Actionspill hvor man styrer en edderkopp eller en skorpion.

de Blob

Det er et helt annet spill enn PC-versjonen. De Blob har fått veldig mye skryt av spillpressen.

Pikmin-lignende spill fra et meget kompetent utviklerteam.

Platformspill med mulighet for å skape dine egne våpen.

Alle spillene bortsett fra de Blob er nye IP'er, og alle er kun på vei til Wii.

 

Når det ikke har kommet et eneste godt FPS-spill (unntatt Metroid Prime 3) til Wii'en, maskinen som faktisk har en Wii-mote som man skulle tro kunne gjøre skytespill bedre

Når Nintendo/Retro har vært bortimot de eneste utviklerene som har brydd seg om å lage et skikkelig spill så er det kanskje ikke så rart at Metroid Prime 3 er alene på toppen?

MoH: Heroes 2 hadde et godt kontrollsystem, The Conduit har fått mye skryt, og det virker som om at CoD: WaW kan bli en bra opplevelse.

 

hvorfor skal det komme en sverdspill som utnytter MotionPlus fullt ut?

Det er for tidlig til å spørre om noe sånt.

 

Hvorfor skal jeg beholde min Nintendo Wii?

1.

Flere utviklere har innsett at de ikke kan fortsette med å vise fingeren til konsollen som har passert 30 millioner solgte. CoD: WaW til Wii kjører på CoD4 motoren, GHWT er ikke bare en PS2-port, Fifa 09 skal ha et mye bedre kontrollsystem og Tiger Woods 09 blir utviklet av et bedre team enn det som sto bak 08-versjonen.

Kvaliteten på spillene vil bare bli bedre og bedre etter hvert som Wii når innpå 360 og PS3's kombinerte salgstall

 

2. Nintendo's spill: Gode spill er verdt å vente på.

 

3. Løsningen på lagringsproblemet, MotionPlus og WiiSpeak

 

4. Kun 4 VC-spill? Du burde skamme deg. :p

 

Jeg har aldri solgt/gitt bort en konsoll før generasjonen er over. Det kommer alltid et eller annet spill mot tampen av generasjonen som man bare MÅ ha. Jeg tror vi har mye i vente når det gjelder fremtiden til Wii.

Det er selvsagt opp til deg. Jeg skjønner godt at du kan klare deg med to konsoller. Selv har jeg en 360 og en Wii, og jeg ønsker ikke å kjøpe en PS3 med det første.

Lenke til kommentar
Kødder du?

500pr spill blir 30 000kr.

 

Hva jobber du med?

 

Det er nok ikke fullverdige retail-spill han snakker om. VC, GC spill etc. utgjør nok en del av disse..

 

OT: Jeg vurderer også å selge min Wii, jeg stiller meg bak trådstarter og hans synspunkter. Den tiden jeg bruker på spilling går stort sett til Xbox360, det er bare latskap (og et lite håp om at det skal komme et spill som appellerer til meg) som gjør at jeg ikke har solgt Wiien allerede..

Endret av This is David
Lenke til kommentar
Nintendo har sagt i ettertid at E3 08 ikke skulle brukes til å vise frem core spillene deres. Vi fikk i det minste vite at Mario- og Zeldateamene arbeider med nye spill samt at Pikmin 3 er under utvikling. Og ikke glem Disaster, Wario Land og Fatal Frame 4(utgitt av Nintendo).

 

Synes uansett at de kunne vist et eller annet som kunne tyde på at nye Mario + Zelda kommer i løpet av 2-3 år.

 

Det er mange lovende spill på vei. Crystal Chronicles 2, ToS2, Tenchu 4, Rune Factory, Arc Rise Fantasia, The Conduit, Sky Crawlers, Fragile, Dead Rising. Jeg anbefaler at du tar en nærmere titt på disse spillene:

Nei, det er ikke en Gears of War klone.

Deadly Creatures

Actionspill hvor man styrer en edderkopp eller en skorpion.

de Blob

Det er et helt annet spill enn PC-versjonen. De Blob har fått veldig mye skryt av spillpressen.

Pikmin-lignende spill fra et meget kompetent utviklerteam.

Platformspill med mulighet for å skape dine egne våpen.

Alle spillene bortsett fra de Blob er nye IP'er, og alle er kun på vei til Wii.

 

Masse ukjente og relativt ukjente spill du ramser opp her, bare The Conduit som ser noe interessant ut. Og er ikke millionær heller, og PS3/360 spill blir prioritert mye høyere enn disse spillene her.

 

Når Nintendo/Retro har vært bortimot de eneste utviklerene som har brydd seg om å lage et skikkelig spill så er det kanskje ikke så rart at Metroid Prime 3 er alene på toppen?

MoH: Heroes 2 hadde et godt kontrollsystem, The Conduit har fått mye skryt, og det virker som om at CoD: WaW kan bli en bra opplevelse.

 

MoH: Heroes 2 er totalt uinteressant, The Conduit har litt potensial og skal jeg i det hele tatt kjøpe det neste COD, blir det uansett til 360/PS3

 

Det er for tidlig til å spørre om noe sånt.

Lov å være pessimisst :p

 

 

1.

Flere utviklere har innsett at de ikke kan fortsette med å vise fingeren til konsollen som har passert 30 millioner solgte. CoD: WaW til Wii kjører på CoD4 motoren, GHWT er ikke bare en PS2-port, Fifa 09 skal ha et mye bedre kontrollsystem og Tiger Woods 09 blir utviklet av et bedre team enn det som sto bak 08-versjonen.

Kvaliteten på spillene vil bare bli bedre og bedre etter hvert som Wii når innpå 360 og PS3's kombinerte salgstall

Det tviler jeg faktisk på, tror heller at spillene blir dårligere, siden at markedet er så stort og består av mange som ikke har særlig med peiling på spill (som derfor kjøper det ene drittspillet etter det andre)

 

2. Nintendo's spill: Gode spill er verdt å vente på.

 

Jo, men beholde konsollen for to spill som kommer om mange år...

 

3. Løsningen på lagringsproblemet, MotionPlus og WiiSpeak

 

4. Kun 4 VC-spill? Du burde skamme deg. :p

 

Hadde visst 5 VC-spill, men for min del synes jeg det er et tragisk utvalg på VC (altfor fåe N64-spill f.eks)

 

Jeg har aldri solgt/gitt bort en konsoll før generasjonen er over. Det kommer alltid et eller annet spill mot tampen av generasjonen som man bare MÅ ha. Jeg tror vi har mye i vente når det gjelder fremtiden til Wii.

Det er selvsagt opp til deg. Jeg skjønner godt at du kan klare deg med to konsoller. Selv har jeg en 360 og en Wii, og jeg ønsker ikke å kjøpe en PS3 med det første.

 

Håper selvsagt at det kommer masse snacks til Wii, men til nå er det labert.

Endret av SirKenneth89
Lenke til kommentar
Synes uansett at de kunne vist et eller annet som kunne tyde på at nye Mario + Zelda kommer i løpet av 2-3 år.

Det er jeg 100% enig i. Vi får håpe på at Nintendo har en konferanse i høst(lignende den de hadde i oktober i fjor).

 

Masse ukjente og relativt ukjente spill du ramser opp her, bare The Conduit som ser noe interessant ut. Og er ikke millionær heller, og PS3/360 spill blir prioritert mye høyere enn disse spillene her.

Hvis du er ute etter det samme gamle så er kanskje ikke Wii noe for deg. Jeg beklager om dette ikke stemmer, men det virker slik iallefall. Sjekket du ut linkene til de Blob, MadWorld, Mushroom Men, Little King Story og Deadly Creatures? De ser veldig unike ut. Spillene har også fått mye skryt av spillpressen.

 

MoH: Heroes 2 er totalt uinteressant, The Conduit har litt potensial og skal jeg i det hele tatt kjøpe det neste COD, blir det uansett til 360/PS3

Det var vel egentlig ikke det som var poenget mitt. Du sa at FPS ikke funker på Wii, jeg sa at det gjør det. Det er bare et spørsmål om tid før vi ser flere spill som The Conduit. Utviklerene av Dementium og Moon til DS har sagt at de vurderer å utvikle spill til Wii.

 

Hadde visst 5 VC-spill, men for min del synes jeg det er et tragisk utvalg på VC (altfor fåe N64-spill f.eks)

DKC1-3? Sonic 1-3? Gunstar Heroes? Super Metroid? Zelda: Alttp og Oot? SMW og Mario64? Det er mange kvalitetspill å velge mellom

 

Det tviler jeg faktisk på, tror heller at spillene blir dårligere, siden at markedet er så stort og består av mange som ikke har særlig med peiling på spill (som derfor kjøper det ene drittspillet etter det andre)

Tiger Woods 09

-Nytt utviklerteam

-4 player online på samme konsoll

-Bedre grafikk og 1:1 kontroll

Guitar Hero World Tour

-DLC

-Støtte for GH Tunes

Fifa 09

-Kontrollsystemet vil ligne PES Wii sitt.

Madden 09

-IGN er imponerte over spillet i forhold til de tidligere Wii-versjonene

Red Steel 2

-Det sies at prosjektet ble gitt til et nytt team siden Ubisoft var misfornøyd med arbeidet så langt.

-Det vil støtte MotionPlus

CoD: WaW

-Zapper støtte

-Det har blitt sagt at det skal ha de samme funksjonene som de andre versjonene

-Kjører på CoD4 motoren.

 

Det burde vel bevise at flere utgivere bryr seg mer om Wii enn de gjorde før? Jeg valgte å beskrive multiplatspillene fordi de er bedre eksempler på hvordan utgiverene har endret holdningen sin. Wii versjonene er langt mer likestilte med PS360 versjonene enn de var før.

Lenke til kommentar
Kødder du?

500pr spill blir 30 000kr.

 

Hva jobber du med?

 

Selv har jeg flere spill til Wii og PC enn jeg rekker å spille og får ganske ofte nye. Skulle jeg fulgt tankegangen din hadde jeg ikke hatt råd til halvparten av Wii-spillene engang. ;) Men hvorfor kjøper folk egentlig spillene i butikk til full pris? Selv holder jeg meg til qxl, eBay og slikt. Får mye billig der. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...