Gå til innhold

Problem med media center og xbox 360


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har prøvd en stund nå og sette opp xboxen til pcen min (HP dv9575), men jeg får det ikke til.

Jeg går inn på media center på pcen, og etter litt får jeg beskjed om å taste inn en 8 sifret kode som skal komme opp på tven. Problemet er at når jeg trykker på media center på xboxen og skal søke etter pcen får jeg beskjeden

"Your console can't contact your PC with Windows media center. Make sure your PC is on and connected to the network"

 

Jeg har prøvd å holde pcen 5 cm fra xboxen men det hjelper ikke. Både xboxen og pcen kjører på det samme hjemme nettverket, og jeg har en sånn liten sak bak på xboxen så den plukker opp signalene fra nettverket(wireless network adapter).

 

Jeg har en xbox media remote hvor det windows tegnet er på en knapp, denne finner jeg selfølgelig ikke, og ikke skjønner jeg at den skal kunne gjøre noen forskjell heller?

 

Hadde vært veldig flott med litt hjelp her, har utrolig lyst til å få koblet opp xboxen til pcen:(

 

Leste også noe om noe connect now greier, men dette finner jeg ikke på pcen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selfølgelig har jeg media center på pcen:)

 

Finnes det noen andre programmer etc som lar deg få fram mediene på pcen på xboxen? Blir vel til at jeg kjøper en hdmi kabel..

 

Jeg prøvde dette selv via WMP11 men det gikk dårlig, men fikk det derimot til å funke med WinAmp Remote/Orb. Da kan man også se på youtube/aol/google videoer (det tok jævlig lang tid da men). Men xboxen klarer nesten ingen filformater, ingen av mine videoer funket ihvertfall. Så om du skal streame videoer fra PCen anbefaler jeg deg å finne en annen metode :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Hei

 

Har prøvd en stund nå og sette opp xboxen til pcen min (HP dv9575), men jeg får det ikke til.

Jeg går inn på media center på pcen, og etter litt får jeg beskjed om å taste inn en 8 sifret kode som skal komme opp på tven. Problemet er at når jeg trykker på media center på xboxen og skal søke etter pcen får jeg beskjeden

"Your console can't contact your PC with Windows media center. Make sure your PC is on and connected to the network"

 

Jeg har prøvd å holde pcen 5 cm fra xboxen men det hjelper ikke. Både xboxen og pcen kjører på det samme hjemme nettverket, og jeg har en sånn liten sak bak på xboxen så den plukker opp signalene fra nettverket(wireless network adapter).

 

Jeg har en xbox media remote hvor det windows tegnet er på en knapp, denne finner jeg selfølgelig ikke, og ikke skjønner jeg at den skal kunne gjøre noen forskjell heller?

 

Hadde vært veldig flott med litt hjelp her, har utrolig lyst til å få koblet opp xboxen til pcen:(

 

Leste også noe om noe connect now greier, men dette finner jeg ikke på pcen..

 

hadde likt problem jeg og, løsningen min var å gå inn på xbox'en System -> Computers -> Windows media Center -> disconnect.. deretter kunne jeg gå på Media -> Media Center, da fikk jeg opp hele kodestyret:)

 

håper det virker hos deg og!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...