Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Operere mandler i morgen - Din erfaring?


Makaakaaa

Anbefalte innlegg

Gjest Salamia

Jeg har et spørsmål til alle her.. når mistet dere sårskorpen på mandlene? Det ser ikke ut til at mine har tenkt til å løsne, bare litt på ene sida som er slitt av..

 

 

Ellers så har mitt dagsforløp sett sånn ut hittil:

Jeg er nå snart ferdig med dag 6 etter operasjon..

-Dag 1 med operasjon var helt grei og omtrent smertefri (Gikk jo på smertestillende hele tiden)

-Dag 2 og dag 3 kjente jeg mest kvalme og bivirkninger av narkose/smertestillende, lite smerte.

-Dag 4 begynte smertene å komme, men de dempes greit ned av Voltaren 50mg/Pinex 1g.

-Dag 5 gjør enda litt vondere, og jeg har prist meg lykkelig av oxynorm tablettene som vel egentlig bare skulle brukes de to første dagene..

-Dag 6 er vel i samme banen, men jeg det er ikke sånn grusomt fælt egentlig. Men fremdeles veldi glad for smertestillende :)

 

 

Mitt største problem har ikke vært smerter, men greia er at maten jeg svelger setter seg fast på sårskorpen og starter å råtne der, og lager enda mer lukt og smak som resulterer i kvalme for min del... Rett og slett ikke så mye å klage for :whistle:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest MariaK

Jeg lurer også på når skorpen løsner! Jeg vet ikke om jeg har fått noe skorpe, hvordan ser den ut? Jeg har bare en del hvitt (ser ut som belegg, eller slim) er det kanskje dette som er skorpen? Hvertfall, det er nå en uke siden jeg opererte. Og jeg har ingen store smerter, det har jeg ikke hatt noen av dagene. Syns dette har gått veldig greit, trodde jo det skulle gøre vondt.. jeg har ikke hatt det! Ubeghag i halsen ville jeg heller beskrevet det som.

 

Jeg er 17 år, og kanskje fortsatt ung? Kanskje derfor jeg ikke har følt så mye smerte?

Sårene i halsen ser ut til å gro rimelig fort også! Alt det hvite bilegget/slimet(?)som er der mandlene satt, er nesten borte.

 

Anbefaler alle å gjøre det tidligst som mulig, hvis man er plaget! Kjenner en dame i 30-årene som fjernet de nesten samtidig som meg, og hun klarer hverken spise eller snakke! Og har visst veldig vondt!

 

Jeg hadde så store mandler at det påvirket stemmen min, hørtes ut som jeg ble kvalt da jeg snakket. Legen som opererte meg sa også at det var de største mandlene hun hadde sett :ohmy: :ohmy:

Jeg har fått en ny stemme! Renere og luftigere. Hehe det er veldig morsomt, høres ikke ut som meg :p Men endelig slipper jeg å høres ut som jeg har en potet i halsen :D

Lenke til kommentar

Hvis det er noen her som skulle være interessert i å sammenligne smerte, kan jeg nevne at jeg har opplevd dette:

 

Brekt lårbein, operert inn stenger i bein, trent opp bein igjen. Tok også ut stengene 2 år senere.

 

Inngrodde tånegler, nappet den ene stortåneglen, skjært i begge stortåene hos lege, operert tærene 2 ganger på Gjøvik.

 

Er det noen som kanskje har opplevd noe av det ovenfor, og kunne tenke seg å sammenligne smerter? Eller noen som kan gjette?

 

Er usedvanlig nervøs for akkurat dette, av en eller annen grunn.

 

Kan sammenligne med en hjerteoperasjon jeg hadde for et par år siden. 7 år faktisk (tiden går for fort!)

 

Hadde vært på intensivavdelingen og var på tide å flytte meg til sengeposten som jeg skulle være de neste dagene før jeg ble flyttet til SuS. Legen kom inn og spurte om jeg ville ha narkose før de tok ut to drenene som var puttet inn i meg. (http://no.wikipedia.org/wiki/Kateter tenkte at dette ikke ville være noe. Fant fort ut at det var noe av det verste jeg har vært med på ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Gjest_Mari

Denne tråden var jo ikke så gammel.. Ikke værst.. Jeg fjernet mandlene for 5 dager siden (Onsdag 25), og har i grunn ikke hatt så veldig vondt. Er 23 år. Står opp klokka halv fire hver natt og tar stikkpiller (Voltaren og Paracet).

 

Har selvfølgelig hatt litt vondt, men smertene har ikke vært det værste. Det værste er det forbanna fibrinbelegget som lager den vonde smaken og ånden. Jeg tror jeg hadde vært kapabel til å spise ganske normalt, men pga denne smaken er jeg bare kvalm hele tiden, og tar reisesyketabletter for å se om det hjelper litt på kvalmen. Har ikke spist noe siden for to dager siden, kun bittelitt grønnsakssuppe. Gleder meg til hele dette greiene er over.

Lenke til kommentar

Mye nyttig tips og erfaringer her :) Greit å få litt erfaringer fra folk som har gjort det nylig :) jeg fjernet selv mandlene 1. september ca. 09.00. Har ikke hatt noen blødninger og klart å la være å kaste opp. Men har jo en del smerter, men var forberedt på dette. Største problemet har vel vært kvalme og vondt i magen. Har heller ikke spist mye, men lever på isbiter :p som mange har spurt om, som sikkert også er forskjellig fra person til person, men kan noen utdype hvordan det var når skorpen datt av. I morgen tidlig er det 5 døgn siden operasjonen og ingen ting har detti av enda, men har hatt ekkel og rar smak i munn i dag som noen skrev kan være "sårsaft" eller hva de skreiv.

 

Veldig takknemlig hvis noen kunne skrevet ned sine erfaringer fra ca den 5 dagen og spesielt om denne berømte skorpa som skal av :)

Lenke til kommentar

Fjærna mandlan 02/09-10

 

Bæste tips:

Knus paracet å ibux bland me vann!

Tygg tyggis

Babymat

Saftis

Vann me isbitta

Loff me leverpostei

Pølse

Spagetti

 

Husk at d ska vær kaldt, ta paracet/ibux en hakv time før mat ;-)

Ta høyest mulig mg i smærtestillende å to av hvær sort! D funke bæst. Å for all del få i dåkker mat å vann, man blir fortere fresk å føle sæ bedre :-):-)

Lenke til kommentar

Mye nyttig tips og erfaringer her :) Greit å få litt erfaringer fra folk som har gjort det nylig :) jeg fjernet selv mandlene 1. september ca. 09.00. Har ikke hatt noen blødninger og klart å la være å kaste opp. Men har jo en del smerter, men var forberedt på dette. Største problemet har vel vært kvalme og vondt i magen. Har heller ikke spist mye, men lever på isbiter :p som mange har spurt om, som sikkert også er forskjellig fra person til person, men kan noen utdype hvordan det var når skorpen datt av. I morgen tidlig er det 5 døgn siden operasjonen og ingen ting har detti av enda, men har hatt ekkel og rar smak i munn i dag som noen skrev kan være "sårsaft" eller hva de skreiv.

 

Veldig takknemlig hvis noen kunne skrevet ned sine erfaringer fra ca den 5 dagen og spesielt om denne berømte skorpa som skal av :)

 

 

 

 

Skorpa løsner mellom dag 7-10 :-) va d som sto i breve æ fikk ætter opperasjon. D føles som om nåkka løsne i halsn å d kan kjennes i øran:-( va vældi ondt på mæ. Men d e individuelt fra pers til pers:-) eller så e d bare å se bak i halsn om d enda e hvitt dær:-)

Lenke til kommentar

jeg er over 2 uker post op nå, og skorpen har enda ikke løsnet. Har den ekle smaken i munnen enda, men smertene er så si borte. For meg var det en ganske kjip opplevelse.

 

Dag 1: Kjente lite, spydde på kvelden. sugde

dag 2-3: ikke så gale

dag 4-7 suge max. Dritvondt, spytta, hostet og harket. Levd på is og saft i snart 2 uker, og ettersom jeg veier nesten ingenting gjorde ikke dette saken bedre.

 

Jeg er for stolt til å bruke stikkpiller, så det gjorde vel ikke saken bedre. men men. Skal ringe legen imorgen og høre ang. skorpen, over 2 uker nå og den er der enda. Sikkert ingenting. Alt i alt...ræva opplevelse, ræva 2 uker. Men i det lange løp er det vel verdt det.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Gjest mandeln

Litt beroligende å lese her men også litt skremmende..

 

Legen min har bestemt at mandlene mine må bort så fort som mulig for nå er de gedigne.Mest sannsynlig så blir jeg operert om 1 mnd. Jeg er 27 år og har plagdes enormt med mandlene og de er fulle av arr så noe sier meg at dette blir nok en kjip opplevelse. Gruer meg enormt. Er veldig tynn fra før av så jeg kommer til å rase ned i vekt. Drittopplegg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest puddingen

Hei.

 

Er på 6. dagen nå og tror det toppet seg for noen timer siden. Gruet meg en del til operasjonen, men narkose og bedøvelse var helt konge. Plutselig våkner du og spytter slim og blod, men etter et par isbiter blir det bedre. De første dagene går greit. Tror det har litt med innstillingen å gjøre. Vær forberedt på smerte og ubehag, men slapp av. Det er høyst naturlig, ikke farlig og smertestillende tabletter hjelper en god del :-)

 

Spis litt når de smertestillende tablettene hjelper. Bedre å få i seg lite enn ingenting. Sjokoladepudding, karamellpudding, vaniljesaus, kald tomatsuppe, saltet vann, isbiter, saftis og gele. Dette er lett å få i seg. Noen som nevnte semulegrynsgrøt. Har ikke prøvd dette enda, tenkte å ta sjansen i morgen.

 

Har så uendelig lyst på mat igjen. Deilig biff med fløtegratinerte poteter, spaghetti med kjøttsaus, en hamburger på Naboen i Bergen, kebab på Daniel og Nirvana. Haha, selv McDonalds nekter å forlate tankene. Har ikke spist på macen på evigheter, men har så sinnsykt savn etter bigmac, cheeseburgers og nuggets. Hjemmelaget pizza.. TACO!!! Glemte taco. Elsker taco.

 

Se på det hele som en investering; vondt en ukes tid mot 7-8 halsbetennelser i året.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Gjest Ruben Musum Stangvik

Jeg fjernet mine sist tirsdag. (mandag i dag)

DET ER DET VERSTE JEG HAR VÆRT MED PÅ!!!!!

Jeg er snart 19år. Fikk beskjed av kirugen om at det kom til å føles som en sterk halsbetennelse. Yeah right.

 

Første to dagene (operasjonsdagen og dagen etter) var ikke såå ille. Det gikk greit. Torsdag, altså dag 3, begynte helvete. Våknet i 6-tida om morran med så sterke smerter at jeg bare grein og hyperventilerte. Fikk i meg noe smertestillende, men hjalp knapt nok. Siden det, har jeg ikke blitt særlig mye bedre.

Nå tar jeg 1stk pinex forte + 1g paracet hver 4time, og penicilin i tilegg. (jeg hadde en pågående betennelse i mandlene når de ble fjernet) Går omtrent nøyaktig fire timer før smertene blir helt uutholdelige igjen, også om natta. Sover ganske lite :p

Jeg har knekt hånda på tre steder samtidig, fått knærne utav ledd, brekt nesa, operert begge beina, tatovert meg i 6timer i strekk, og i det hele tatt gjort en hel del smertefulle ting. For å si det sånn; Ingenting kan sammenlignes med det her.

I morra har det gått ei uke siden operasjonen, jeg klarer fortsatt ikke å spise. I blandt, maks en gang om dagen, er smertene så milde at jeg klarer å få i meg litt potetmos, suppe, myk loff uten skorpe, eller avocado. Jeg sliter med å få i meg drikke mesteparten av tida! men iskaffe og lunken te hjelper en del, da :) Tar litt av smertene ihvertfall.

Men nå holder jeg på å miste skorpene på sårene, så er jo i den verste perioden nå da. Det beste er egentlig bare å ligge fullstendig i ro. Jeg får akutte smerter hver gang jeg svelger noe, snakker i mer enn 2-3minutter, og er i for mye aktivitet. Ei uke sykmelding holder absolutt ikke her!!

Jeg ble operert på en privat klinikk i Trondheim (ekstremt flinke der, ingenting på det!), så ble sendt hjem samme dag. Har ikke hatt noen blødninger i det hele tatt, ikke ei dråpe blod. Ingen komplikasjoner.

 

Men; Skal du fjerne mandlene, vær forberedt. For noen er det ikke så ille, for andre, som meg, så er det det verste du noensinne har vært med på i hele ditt liv. Jeg trodde ikke det var så ille på forhånd, så var ikke klar for det her i det heele tatt.

 

Det var vell ikke tilfeldigvis Alleris Sykehus i Trondheim du oppererte bort mandlene ?

Jeg oppererte dem bort forrige torsdag (28.okt) og ikke hatt spessielle probemer , forutenom sinnsyke smerter. Jeg oppererte bort en falsk mandel , og mandlene.

14år.

 

Dag1:

Jeg dro til sykehuset på morgenen ,og skulle opperere klokken 11.15. Ble lagt inn på ein tralle, og fikk smerte og sove medisin. Sovnet etter 5-10 sek. Når jeg våknet , Så jeg en flekk på diameter 20cm , med blod. Jeg hadde vistnok blødd under oprasjonen , av fjerning av falsk mandel. Det skremte meg veldig ,men jeg hadde ingen smerter , og ble tilbydt en is av sykepleieren. Veldig snille folk der , anbefales å dra dit! ingen sure miner.

Kjørte hjem, tok paracet og voltaren daglig , og tilbringte tiden på soffaen. Spiste Jeg begynte og spise tomatsuppen,og gikk greit. Spiste tomatsuppe,Masse

SAFTis,blomkålsuppe og potetmos de første dagene.

 

Dag 2:

Samme som dag 1 , begynte å få smerter ved spising av tomatsuppe. Trolig grunne sterkt krydder / sterk syre e.l.

 

Dag 3 :

Fortsatt mye samme , vokner og har lite smerter. sitter på pcn hele dagen ,tar tabletter , spiser mye is , og drikker isvann. utpå kvelden begynner det å komme smerter , men gir seg gradvis. tok en voltarel og 1.5 paracet før jeg la meg for å sove , sovgodt.

 

 

Dag 4:Akkurat som dag 1 og 2. Ble vekt klokken 7 , for å ta voltaren , og sovnet godt etter det. Hadde ingen smerter når jeg våknet , trodde jeg var ferdidg med smerten , helt til...

Jeg la meg får å sove. Tok paralogen og paracet ijenn ,for å sove . Våknet 4 på natten , av skriende smerte. Gikk på badet , falt noen tårer og hyperventilerte. Klarte å roe meg ne etter noen minutter , og tok ikke noe smertestillende. sovnet etter 5 min igjenn. Våknet igjenn klokken 6 , med samme smerte. gjorde det samme, men smerten ga seg ikke. Jeg tok en pinex forte , og sov etter noen minutter igjen.

 

Når jeg våknet , med denn samme smerten . fikk jeg voltaren , sammen med paracet. Det hjalp mye bedre enn pinex, så jeg vil anbefale og ta voltaren , hvis du får akutt u-utholdelig smerte. Prøvde og spise potetmos, men det ble vondt å spise det nå. Så jeg kokte meg tomat suppe , men den viste seg og være for sterk idag også. Det endte med at jeg kokte meg Blomkål suppe , noe som er det jeg kan anbefale og spise hele tiden.

 

Hvis du får i deg dette , så holder du deg bra : Blomkålsuppe,Is/isbiter , Vann.

 

Mvh Ruben

Lenke til kommentar
Han legen jeg var hos, virka som han hadde røyket sokkene sine når jeg var på timen min..

 

 

Ok, kan starte med å vise deg bilde av legen som opererete meg i fjor. han er ikke identifiserbar, så jeg velger å slenge inn bilde. Utrolig dyktig og hyggelig type. Utseendet til legen avgjør ikke dyktighet ;)

 

 

 

Ellers kan jeg meddele at blødningsfaren er ca 2%. De som blør er gjerne de som ikke spiser korrekt etter operasjonen osv.

 

Jeg begynte å blø en uke etter operasjonen. Det var fordi jeg fikk hosten et par dager etter operasjonen, så når sårene hadde begynt å gro og jeg hadde fått skorpe oppå såret, så hostet jeg de "løs" på en måte. Ble da sendt på sykehus igjen og måtte brennes pånytt. Det var altså ikke fordi jeg ikke spiste korrekt elns.

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Velger å bumpe denne tråden, da temaet fortsatt er like aktuelt:

 

Er en mann på 25 som nylig fjernet mandlene.

 

Min erfaring til nå:

 

Dag 1, mandag (operasjonsdagen): Ble lagt i narkose ca klokka 13.40. Våknet uten mandler ca 14.20. Ingen smerte. Dro hjem til de jeg skulle bo hos til dagen etter ca klokka 15.00. Ingen smerter den dagen. Spiste yoghurt og noe fløte-is på kvelden

 

Dag 2, tirsdag: Våknet med litt smerte. Generelt lite smerte denne dagen. Spiste yoghurt og is. På ettermiddagen spiste jeg faktisk ei backonpølse i brød fra Mix. Dette var vondt. Sent på kvelden spiste jeg blomkålsuppe.

 

Dag3, onsdag: Vondt! Våknet med verk i ører og tenner. Vondt! Oversteg legens anvisninger på Paralgin Forte denne dagen. Spiste litt fiskeboller i hvitsaus til middag. Dette var jævlig vondt. Spiste noe is, og suppe på kvelden. Fant ut at iste var det greieste å drikke.

 

Dag 4, torsdag: Like vondt som dag 3. Tok for mye paralgin forte. Spiste pasta carbonara. Dette var også vondt.

 

Dag 5, fredag: Fortsatt jævlig vondt. Spesielt på morgenen Halsen, tennene og ørene verket! Oversteg legens anvisning på paralgin forte også denne dagen. Spiste betasuppe, noe som og var vondt. Fikk i meg mye vann (med isbiter på kvelden). Spiste også et flak potetgull. Dette gikk overraskende bra, men torte ikke flere.

 

Dag 6, lørdag: Sykt vondt på morgenen. Smertene går ned. Jeg oppdaget at jeg snart må skaffe mere palargin forte. Ca klokka 12.00 begynte jeg å fossblø! Prøvde å spise snø, for å stoppe det. Dro til legen. Spydde opp noe som minnet om størknet blod. Blødningen stoppet ca klokka 13.00. Fikk medisiner som skal dempe blødning. hele ettermiddagen var det blod i spyttet mitt. Spydde også på kvelden. På senkvelden spiste jeg blomkålsuppe.

 

Dag 7, søndag: Ganske vondt på morgenen. Smertene har gått ned, men kommer tilbake i perioder. Spiste litt kjøtt til middag. Rimelig redd for å begynne å blø igjen.

 

 

Smertene (rent fysisk) har vært de verste jeg noen ganger har opplevd. Må bare prøve å se framover. Er sulten som faen.

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-P8zKbRH56D

Velger å bumpe denne tråden, da temaet fortsatt er like aktuelt:

 

Er en mann på 25 som nylig fjernet mandlene.

 

Min erfaring til nå:

 

Dag 1, mandag (operasjonsdagen): Ble lagt i narkose ca klokka 13.40. Våknet uten mandler ca 14.20. Ingen smerte. Dro hjem til de jeg skulle bo hos til dagen etter ca klokka 15.00. Ingen smerter den dagen. Spiste yoghurt og noe fløte-is på kvelden

 

Dag 2, tirsdag: Våknet med litt smerte. Generelt lite smerte denne dagen. Spiste yoghurt og is. På ettermiddagen spiste jeg faktisk ei backonpølse i brød fra Mix. Dette var vondt. Sent på kvelden spiste jeg blomkålsuppe.

 

Dag3, onsdag: Vondt! Våknet med verk i ører og tenner. Vondt! Oversteg legens anvisninger på Paralgin Forte denne dagen. Spiste litt fiskeboller i hvitsaus til middag. Dette var jævlig vondt. Spiste noe is, og suppe på kvelden. Fant ut at iste var det greieste å drikke.

 

Dag 4, torsdag: Like vondt som dag 3. Tok for mye paralgin forte. Spiste pasta carbonara. Dette var også vondt.

 

Dag 5, fredag: Fortsatt jævlig vondt. Spesielt på morgenen Halsen, tennene og ørene verket! Oversteg legens anvisning på paralgin forte også denne dagen. Spiste betasuppe, noe som og var vondt. Fikk i meg mye vann (med isbiter på kvelden). Spiste også et flak potetgull. Dette gikk overraskende bra, men torte ikke flere.

 

Dag 6, lørdag: Sykt vondt på morgenen. Smertene går ned. Jeg oppdaget at jeg snart må skaffe mere palargin forte. Ca klokka 12.00 begynte jeg å fossblø! Prøvde å spise snø, for å stoppe det. Dro til legen. Spydde opp noe som minnet om størknet blod. Blødningen stoppet ca klokka 13.00. Fikk medisiner som skal dempe blødning. hele ettermiddagen var det blod i spyttet mitt. Spydde også på kvelden. På senkvelden spiste jeg blomkålsuppe.

 

Dag 7, søndag: Ganske vondt på morgenen. Smertene har gått ned, men kommer tilbake i perioder. Spiste litt kjøtt til middag. Rimelig redd for å begynne å blø igjen.

 

 

Smertene (rent fysisk) har vært de verste jeg noen ganger har opplevd. Må bare prøve å se framover. Er sulten som faen.

Etterhvert kan du prøve kald utvannet grøt... haha, litt mer næring i det imotsetning til is og suppe. Jeg opererte i høst, også det verste jeg har opplevd.. hadde iallefall 14 dager hvor det var heelt for jævlig... 2 ganger innom legevakta... 

Fikk byttet til sterkere smertestillende, så da ble det iallefall mulig å sove/spise litt.

 

Lykke til videre! Det er vel verdt det, jeg har enda ikke vært noe syk.

Endret av Slettet-P8zKbRH56D
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg fjernet mandlene mine for snart 2 uker siden. Men når i all verden løsner sårskorpene???? I infoen jeg fikk stod det 7-10 dager, men føler det ikke er noen antydning til det i det hele tatt...Begynner å bli ganske utålmodig. Ringe legen??er vel ikke stort dem får gjort vel... Skal tilbake på jobb til mandag. Ikke særlig kult å komme tilbake med dårlig ånde på jobb. Får tygge tyggis for harde livet da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-P8zKbRH56D

Jeg fjernet mandlene mine for snart 2 uker siden. Men når i all verden løsner sårskorpene???? I infoen jeg fikk stod det 7-10 dager, men føler det ikke er noen antydning til det i det hele tatt...Begynner å bli ganske utålmodig. Ringe legen??er vel ikke stort dem får gjort vel... Skal tilbake på jobb til mandag. Ikke særlig kult å komme tilbake med dårlig ånde på jobb. Får tygge tyggis for harde livet da.

Tror det tok ca. litt over 2 uker til meg.. synes 2. og 3. uke var verst etter operasjonen.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Morn! Fikk fjernet mandlene mine Torsdag 28.01.20 å våkna litt over kl 11:00. Føltes helt ok ut..meget nummen i alt som kan kalles munnhule, ører, tenner og kjever. Dag to var tilnærmet ok den også, men utpå kvelden økte smertene på noe helt for jævlig😥🥵 Lørdag og søndag har vært et sant mareritt, men i dag mandag virker det som at de største smertetoppene har gitt seg..Håper jeg er ferdig snart med dette for har vært noen laaaaaange vonde dager nå med høyt inntak av kraftig smertestillende medikamenter... 

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Simonthe skrev (På 1.2.2021 den 9.55):

Morn! Fikk fjernet mandlene mine Torsdag 28.01.20 å våkna litt over kl 11:00. Føltes helt ok ut..meget nummen i alt som kan kalles munnhule, ører, tenner og kjever. Dag to var tilnærmet ok den også, men utpå kvelden økte smertene på noe helt for jævlig😥🥵 Lørdag og søndag har vært et sant mareritt, men i dag mandag virker det som at de største smertetoppene har gitt seg..Håper jeg er ferdig snart med dette for har vært noen laaaaaange vonde dager nå med høyt inntak av kraftig smertestillende medikamenter... 

Hvordan gikk det videre? Jeg er på dag 10 nå, det gjør fortsatt helt sykt vindt og jeg klarer ikke engang å spise ordentlig, vet det er dårlig da en må ha næring for å bli frisk men jeg klarer jo ikke svelge noen ting.

øret og kjeven på høyre side går i harnisk om noe treffer drøvelen eller veggen på høyre side vet ikke helt hva som er vondt der, noen som har hatt noen skader i ettertid?  

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Heiaa! Håper det er noen som enda får varsler her… 

fjernet mandlene forrige tirsdag (29.03), kan jeg da dra ut på byen 16.04? Nå i påsken? 
Når vet jeg at skorpa har løsna?? Er veldig gira på å spise igjen snart!

Og er det noen andre her som reagerte på tramadol? Jeg har utslett i typ hele ansiktet, små prikker, ser helt forferdelig ut! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...