Gå til innhold

Spillskjerm til under ~2500 (22" vs 24")


hlnd

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny PC, og trenger en skjerm til oppsettet, som nå ser sånn ut. Skulle til å gå for Samsung Syncmaster 226BW, men nå får ikke Amentio inn den på sju dager, så jeg ser etter et alternativ.

 

Som emnet sier skal jeg spille en del på skjermen, så responstid er viktig. Jeg lurer også på hva som anbefales av 22" kontra 24"; får man en god 24" til en såpass lav pris og med så god responstid at det er verdt å gå over til? Må si at en oppløsning på 1920*1200 virker en del bedre enn 1680*1050. Ser også at BenQ G2400W har blit anbefalt her før.

 

Kopi av hanhdlevogna jeg sitter på nå:

  • Antec Nine Hundred
  • Arctic Silver Arctic Silver 5
  • Intel Core 2 Duo E8500
  • MSI X48C Platinum
  • OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400
  • Samsung SH-S203D
  • Samsung Spinpoint F1 500 GB 16 MB
  • Samsung Syncmaster 226BW
  • Sapphire Radeon HD 4870
  • Thermaltake Blue Orb II

Setter pris på alle innspill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde jo egentlig tenkt meg en 22", men da jeg så at prisene ikke var så veldig dyre, ble jeg temmelig frista til å kjøpe noe litt større... Men med tanke på responstid - tror dere jeg vil merke noe etterslep med BenQ G2400W-en? Funker den fint til spilling?

 

Kommer også til å se en del film på PC-en, og da sitter jeg gjerne 1-2 m unna.

 

Jeg har en Samsung Syncmaster 226bw. Den er jeg svæææært fornøyd med.

Godt kjøp :yes:

Som sagt - jeg ser etter en erstatter til den skjermen... Står i første innlegg ;)

 

PS. Er ikke noe i veien for å spare litt penger, heller...

Endret av Bl4cKnD
Lenke til kommentar

Har gode erfaringer med Samsung skjermer, men til mitt bruk (ikke bare spilling) er Eizo etter min mening overlegent. Den skjermen jeg sitter med nå kjøpte jeg for snart 3 år siden, en FlexScan S2110W. Den har omtrent stått med strø, på siden jeg fikk den, men like nydelig og skarp som ny :)

 

Komplett har gode priser på både 21" og 24" for tiden.

Lenke til kommentar

Ellers - noen av dere som har en anbefaling til 22" med 2-3 ms responstid? Har ikke noe imot å spare noen kroner, heller... Muligheter her?

 

Regner med at jeg kjøper PC-en hos Amentio, så det er en klar fordel om de har skjermen...

Endret av Bl4cKnD
Lenke til kommentar

Kan godt hende ;)

 

Uansett - jeg har vært vant til en 17" med 1280*1024, så dette blir en del større...

 

doh! dobbelpost er deilig :love:

Hvordan er det mulig når postene har kommet med 12 min mellomrom, egentlig? lol

Endret av Bl4cKnD
Lenke til kommentar
Kan godt hende ;)

 

Uansett - jeg har vært vant til en 17" med 1280*1024, så dette blir en del større...

 

doh! dobbelpost er deilig :love:

Hvordan er det mulig når postene har kommet med 12 min mellomrom, egentlig? lol

å gå fra 17 til 22 er et veldig fett hopp ja :) jeg gikk fra 16 CRT til 22 asus'en. Kan ikke si annet en at jeg fikk en wow-opplevelse!

 

Angående dobbelposten, så hadde jeg postet, men så trykket jeg tilbake til editoren. Så surfet jeg litt på internett en annen plass og kom så tilbake til editoren. Jeg hadde da glemt at jeg allerede hadde postet den så jeg trykket post en gang til :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...