Gå til innhold

USA forbyr mobilsnakk på fly


Anbefalte innlegg

Jeg håper alle de som er så imot mobilsnakk på fly (og andre transportmidler) heller ikke snakker med andre de reiser med.

Dette vil jo være forstyrrende for de andre rundt, og burde straffes med 25 piskeslag og 3 år i isolasjonscelle.

 

Ja til en enda mer upersonlig hverdag!

 

 

Er det pga dere ikke kan snoke i hva som blir sagt i den andre enden av samtalen dere klager så?

Om så, kjøp se og hør, nok sladder der, trenger ikke fundere på hvem han i setet foran snakker med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
desto større hastigheter man er i, desto større er strålingen.

F.eks fra du sitter i rod til du kjører 80km/t øker strålingen med 100ganger...

Det anbefales at du ikke bruker mobil på buss og andre transporter med mange folk på... pågrunn av at det er ikke bare du som utsettes for kraftig stråling, men alle rundt deg også...

Vis hensyn, spesielt om det er gravide, syke og eldre personer samt små barn ombord i nærheten på buss og tog...

 

 

 

LoL Wut?

Lenke til kommentar

Totalforbud pga. komfort?

Klart enkelte eier ikke hemninger. De hoier i telefonen og snakker så høyt at selv de døvhørte blir brydd.

Litt vett og evnen til å moderere seg til fordel for andre på kollektiv transport skulle holde.

 

Trodde at det var pga. forstyrrelser på instrumenter o.l. men der tok jeg feil gitt :)

Lenke til kommentar
Jeg håper alle de som er så imot mobilsnakk på fly (og andre transportmidler) heller ikke snakker med andre de reiser med.

 

Det sies at grunnen til at folk irriterer seg så over folk som snakker på mobilen, er at de ikke kan høre hva den andre personen sier. Å høre en halv samtale er visstnok mer plagsomt enn å høre en hel en. :)

Lenke til kommentar
Trodde at det var pga. forstyrrelser på instrumenter o.l. men der tok jeg feil gitt :)

Det var vel den opprinnelige grunnen, men med årene er det blitt avkreftet (selv om en del flyselskap fortsatt skal ha av alle elektroniske dingser under start og landing. Syns det er litt drøyt at jeg måtte slå av mp3-spilleren ...).

 

Dere kan vel ikke komme her og si at dere ikke klarer en flytur uten å ringe folk? :hmm:

Lenke til kommentar
Dere kan vel ikke komme her og si at dere ikke klarer en flytur uten å ringe folk? :hmm:

 

Skjønner ikke hva som er så spes med fly fremfor andre transportmidler. Hvorfor skal man liksom klare seg uten telefon på fly,men ikke andre steder? Hvis det skal være forbud der, bør det samme gjelde for andre lignende situasjoner.

Lenke til kommentar

Tja, er litt forskjellig å sammenligne en flytur på flere timer med en trikktur på et par minutter. Dessuten er det utrolig mye støy på et fly, som gjør at enkelte sikkert vil rope ut, for at de i den andre enden ikke bare skal høre støy!

 

Jeg sier dette er en helt grei regel, vi har da klart oss til nå uten å bruke mobilen på flyet, hvorfor skal folk på død og liv snakke på telefonen når de sitter på et fly?

 

Flere fly med mulighet for internett ønsker jeg derimot velkommen, enten det er for lett surfing for å få tiden til å gå, eller for å fortsette med viktig arbeid på flyet på forretningsreiser.

Lenke til kommentar
Dere kan vel ikke komme her og si at dere ikke klarer en flytur uten å ringe folk? :hmm:

 

Skjønner ikke hva som er så spes med fly fremfor andre transportmidler. Hvorfor skal man liksom klare seg uten telefon på fly,men ikke andre steder? Hvis det skal være forbud der, bør det samme gjelde for andre lignende situasjoner.

 

Fordi at signalene kan forstyrre instrumentene i flyet. Jeg vil helst unngå at flyet jeg sitter i går i bakken for at du ikke klarte å vente til vi landa før du ringte for å ha telefonsex. :roll:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...