Gå til innhold

Hva er det som gjør WoW så bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Hæ? wow bra? Når ble wow bra?

Neimen, det var et voksent og konstruktivt svar. Si meg, hvorfor poster du her i WoW-forumet dersom du verken liker eller spiller WoW?

Kan jo være flere grunner til å spille et spill, man har kanskje venner som spiller osv, men i bunn og grunn gjør man det selvsagt fordi man synes det er morsomt.

Er vel ikke akkurat første gangen dette er blitt tatt opp på forumet heller.

Endret av Inxs
Videoannonse
Annonse
Skrevet

er vel det meste i smak og behag, jeg for min del har aldri likt rollespill eller hva dere vil kalle wow :p

men prøvde dette siden alle hadde lagt CS og BF2 på hylla . var noe med selve spillet som gjor det bra, har nå spilt siden 2005 og finnes ikke lei. tanken av og starte levelinga igjen får meg dårlig ofc :p men spillet i seg selv er et mesterverk i mine øyne!

Skrevet
Blizz har skjønnt verdien av å ha gode forfattere med på teamet, soe som gir e utrolig god historie!

God historie i WoW, hvor?

For den som gidder å interessere seg. :)

Skrevet

God tidsfordriv + det er enormt og det var morro og treffe random folk hvor som helst og teame opp vis man trenger det, evt redde en vis han/hun er i trøbbel. + Det er masse folk som spiller den og da føles litt som du er del av noe stort.

Min oppsummering av trial tiden jeg hadde :hmm:

Skrevet
Blizz har skjønnt verdien av å ha gode forfattere med på teamet, soe som gir e utrolig god historie!

God historie i WoW, hvor?

For den som gidder å interessere seg. :)

Jeg har strebet meg gjennom Kalimdor, Azeroth og Outland etter en god WoW historie som Blizzard har lagt til i spillet i form av oppdrag, men intet funnet enda.

RTS spillene hadde tidvis god historie men WoW synes jeg ikke har det for fem flate øre, hele sulamitten munner ut i slakt X antall eller hent X antall objekter.

Skrevet

Historien er ikke "gå og drep det og det". Historien ligger bak de simple oppdragene.

Det var jo ganske likt i Warcraft 3. Gjør et oppdrag, få en cutscene, gjør et nytt oppdrag, få en cutscene ekstra.

Jeg har spilt igjennom World of Warcraft, og besøk hver eneste plass i hele spillet, med unntak av de old-school raid-instansene, og sunwell + Black Temple. Gjennom all historien som ligger bak alle oppdragene, har jeg opprettholdt min lyst til å utforske, finne ut og generelt spille spillet.

Nå som jeg vet alt, har jeg slutta å spille. :)

Skrevet
Jeg har strebet meg gjennom Kalimdor, Azeroth og Outland etter en god WoW historie som Blizzard har lagt til i spillet i form av oppdrag, men intet funnet enda.

RTS spillene hadde tidvis god historie men WoW synes jeg ikke har det for fem flate øre, hele sulamitten munner ut i slakt X antall eller hent X antall objekter.

Eksempler på god historie:

Missing Diplomat

Warlords Command

Blackrock Mountain

Caverns of Time

Wailing Caverns

Dead Mines

Dette er bare en kjapp liste jeg skrev opp på 10 sek, gå inn her, og les. Du vil bli overrasket over hvor velskrevet og velskapt Warcraft-universet er.

Skrevet

Ja Warcraft loren er velskrevet, har mange timer på www.wowwiki.com med ren lesing av loren rundt forskjellige rasene, selv om de i mange tilfeller er vel nær Tolkiens fortellinger, så er den velskrevet.

Men jeg synes ikke historien i WoW er noe velskrevet eller fengende. Den er som et ferdiglaget pizzafyll, du kjenner at du har noe i munnen men det etterlater ingen smak.

Skrevet

Leser gjennom quest descriptionen men et punkt i spillet gidder jeg ikke mer fordi de er temmelig flat og kjedelig synes jeg. Det er ikke noe nytt i dem, nye ord men samme plott og mening.

Skrevet
Her har du en knippe questlines som bør leses/gjøres.

Warlords Command (se quest progression nederst)

The Missing Diplomat (se quest progression)

Dragonkin Menace (quest progression)

Welcome to the Jungle (du vet...)

Hidden Enemies (qp)

The Defias Brotherhood

Corruption of Earth and Seed (H)

Corruption of Earth and Seed (A)

Orker ikke å lete mer nå. :p

Ashtongue questen i Shadowmoon er vell en av de bedre jeg har gjort.

Skrevet (endret)

Ja wow lore er utrolig spennende og fengende:)

Og nok en gang...IKKE henge seg opp i å lese quest-tekst på småquest...dette er bare "pizza-fyll" som det selvsagt må være:) F.eks..tror dere verden bryr seg om at fru Hansen i 3. etg har mistet vaffeljernet sitt? NOPE!!! Men jeg kan jo velge å bry meg og innkassere en finnerlønn på en hundrelapp og bli "kjent" i gata som hjelpsom:)

Det er de store trekkene i wow lore og univers som er så bra....men ogaså måten selv små detaljer rundt om i wow er linket inn til noe "større"...

Og dere må lese om Scarlet crusade på wowwiki.... Syntes bare hele scarlet crusade er så spennende og fengende lesning at jeg nesten får frysebyger...og måten medlemmer av scarlet crusade er plassert ut i wow verden er bare helt konge...man finner spor etter dem overalt...små hint...en person der...en annen der..Alt dette gir meg følelsen av ..wow..dette er virkelig et gjennomført og godt gjennomtenkt univers. På samme måte som Tolkien OG warhammer universet er det:)

EDIT: Selv drar jeg ofte ut i wow verden for å finne personer og steder som jeg leser om i wowwiki:)

Endret av gamer73
Skrevet
Her har du en knippe questlines som bør leses/gjøres.

Warlords Command (se quest progression nederst)

The Missing Diplomat (se quest progression)

Dragonkin Menace (quest progression)

Welcome to the Jungle (du vet...)

Hidden Enemies (qp)

The Defias Brotherhood

Corruption of Earth and Seed (H)

Corruption of Earth and Seed (A)

Orker ikke å lete mer nå. :p

For min del ble de og de aller fleste andre questene alt for overfladiske mye grunnet at oppdragene munnet ut i å gjøre det samme hele tiden, om det var å drepe en horde med monster, hente noe items eller springe til en person og få en annen del av questen. Oppdragene kan være skrevet på en gjennomtenkt måte men jeg føler ikke at jeg sitter igjen med en spennende historie når jeg har fullført oppdragene, bare det samme gamle som jeg har gjort før.

Enkelte Outland oppdrag var annerledes og spennende i seg selv, som f.eks bombetokten i Hellfire. Kunne Blizzard bare gjort oppdragene mer variert samtidig som de skrev en god quest story så hadde det for min del blitt noe annet. Men grunnet oppdragenes repetive natur klarte jeg bare ikke å bli fenget for fem flate øre. Jeg synes det ble platt regel rett og slett.

I starten var tekstene interesang men under løpets gang ble det bare ingen ting av det.

Her vil jeg dra frem det Java baserte spillet Runescape. Det er ganske banalt bygget men oppdragene der burde satt en standard for andre MMO's der ute for oppdragene er variert og selv om enkelte av dem kanskje blir litt repetive i forhold til hva du gjør, så finnes det så mange forskjellige fremgangsmåter på oppdragene at de føles aldri repetiv eller kjedelig.

Grunnen til at Runescape er i min mening så gjennomført på oppdragssiden er systemet med forskjellig skills, fra Agility til fletching til hunting til carpeting, det er mange forskjellige skill grener og du kan lære alle som en om du vil og noen oppdrag krever en vis level i enkelte skills før du kan begynne med dem. Spillet blander og den gode gamle adventure spill pek og klikk metodikken ved å kombinere ting i inventoriet til andre ting som du trenger for å fullføre oppdraget. I tilegg til puzzle oppgaver og tankespill. Jagex har virkelig gjort en god jobb på den fronten og slår i mine øyne storgiganten ned i støvlene på oppdrags fronten.

Det er slik oppdragene i MMO's burde være, variert.

Skrevet (endret)

Så hvorfor spiller du ikke bare Runescape da? Virker for meg veldig som du rett og slett bare irriterer deg over alt, hele tiden i WoW. Tror faktisk ikke jeg har sett mye annet enn klageposter fra deg i WoW-forumet. Correct me if I'm wrong.

Endret av Hamaestra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...