Gå til innhold

[Løst]Hvordan overtale pappa om ny telofon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser ingen grunn til å kjøpe en iPhone 3G når man kan ha den eldre modellen, som er tynnere, har metall bakpå og er billigere. Den har wlan også, så 3G vil nesten ikke være vits i. GPS er heller ikke fullt så viktig, for en på din alder ;)

 

Hva annet har 3G-versjonen som ikke den eldre har?

Du må nok gjøre deg fortjent for å få det du vil :)

 

edit: Jeg var i samme situasjon når jeg ville kjøpe et speilreflekskamera. Pappa trodde jeg ikke kom til å bruke den, men bare ha den for å ha den, men i de 7 månedene jeg har hatt den har jeg tatt ca 1500 bilder, deriblant en del bra, så han vet nå at jeg tar det seriøst, og at kameraet er mer for meg enn bare en gadget :)

 

My point: Gi gode grunner for at du fortjener å kjøpe en Iphone. Hvis du helt ute fra intet går bort til faren din og sier "Jeg vil kjøpe en Iphone" må du forstå at han blir skeptisk.

Endret av khaffner
Lenke til kommentar
jEG sitter hele dagen å sikler over en iphone 3g, kan kjøpes på finn for rundt 3000

men hver gang jeg spørr bli pappa sinna og sier at det blir mindre sjangs hele tiden.

han sier også at det er for dyrt :hrm:

 

kan noen hjelpe meg, må bare skaffe meg en iphone.

 

(tar også imot tilbud om salg av iphone) ;)

 

Skaff deg jobb og kjøp en selv. Selv om foreldre kanskje kan være veldig strenge i utgangspunktet, pleier de fleste foreldre og voksne generelt å se opp til noen med litt tiltak og ambisjoner. Har du mål om å kjøpe deg en iphone, begynn og spar idag og kjøp en når du har råd. Værre er det ikke. There is no such thing as a free lunch..

Lenke til kommentar
du har ikke bruk for en telefon til 3000. du kan få en mobiltelefon som virker til 300. da har du hele 2700 å gi bort til noen som faktisk trenger pengene.

pssss..

 

Hva er det du skal bruke den til annet enn å vise deg frem? Basert på dine tilbakemeldinger virker det som faren din har rett, og at du ikke trenger en så dyr dings. Greit du har "råd" til det. Men tenk litt over det, de 3000 kan du lett bruke på noe mer fornuftig, eller enda bedre til sparing. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men det var mye "kult" jeg så gjerne ville få råd til da jeg var yngre. Når jeg ser tilbake idag, er jeg glad jeg ikke skaffet meg 1/10 av det jeg virkelig hadde lyst på..

 

Så dagens visdomsord er: "Du lærer mens du lever".

Lenke til kommentar

Hvorfor driver folk å blander seg inn i alderen hans? Har man lyst på en ting, så ombestemmer man seg ikke med det første. Dette gjelder for alle mellom 0-100 år.

 

du har ikke bruk for en telefon til 3000. du kan få en mobiltelefon som virker til 300. da har du hele 2700 å gi bort til noen som faktisk trenger pengene.

 

Hva med at de som ikke har penger, som trenger penger kan jobbe for pengene? Snakk om forskjellsbehandling.

 

Så til saken.

 

- Du, trådstarter kan selvfølgelig tyte og plage din far helt til han gir seg. Det har jeg gjort utallige ganger, men det er ikke alle foreldre som gir seg. Og går det gale, så gjør det ikke saken bedre.

 

- Du kan spørre din mor istedet for din far, så kan din mor ta støyten for det.

 

- Spør din far om det er noe du kan gjøre for ham. Som å male huset eller noe. Etter at du har gjort ham en tjeneste, så kan du spørre igjen. Det er en mulighet for at han sier ja eller nei. Sier han nei, så er det mulig han får dårlig samvittighet, og skifter mening, og dermed sier ja.

 

Nå er det snakk om manipulering. Noe jeg tar ofte i bruk. Noen får dårlig samvittighet, jeg får ikke.

 

Jeg har fått mye gjennom årene. Kanskje jeg er bortskjemt, eller kanskje jeg får ting pga. at jeg tørr å spørre.

Lenke til kommentar

Tja, jeg ville gjort noe slikt i mine yngre dager: Gjør han en stor tjeneste, f.eks rydd garasjen/vask og poler bilen/klipp plenen.. noe som vil gjøre han glad også sier du at du har funnet en iphone til bare 2000 kroner og spør fint om det kanskje er greit at du kjøper den... også betaler du bare en 1000 lapp ekstra når du får den i posten uten at han får vite noe..

Lenke til kommentar
Tja, jeg ville gjort noe slikt i mine yngre dager: Gjør han en stor tjeneste, f.eks rydd garasjen/vask og poler bilen/klipp plenen.. noe som vil gjøre han glad også sier du at du har funnet en iphone til bare 2000 kroner og spør fint om det kanskje er greit at du kjøper den... også betaler du bare en 1000 lapp ekstra når du får den i posten uten at han får vite noe..

 

Den var ikke dum du.. Hehe (ikke sarkastisk ment altså)

Lenke til kommentar
Hva med å kjøpe en ipod touch?

Da kan du beholde den telefonen du har og slipper og binde deg til ett dyrt abonnement, samt du får wow faktoren til iphonen :cool:

 

Men da må han jo holde styr på 2 ting :hmm:

 

Men er det noen her som synes at iPod Touch er kulere enn iPhone? Jeg synes det. Noen andre som er enig? Opp med hendene!

 

EDIT: Kulere enn 1.gen iPhone. (Som jeg har)

Endret av Steffen Moss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...