Gå til innhold

Trenger en mailserver, programvare

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg pc, laptopp og mobil med mail, men vil ha mulighet til at mailene blir lagra bare på ett sted, uavhengig av hvilken maskin jeg leser dem i. En eller anna mailserver må vel da være løsningen?? Har noen noe forslag over enkle mailserverprogram??

Helsing MG

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan gi deg 2. Microsoft Exchange (koster selvfølgelig penger) så kan man jo også ta gratis alternativer. http://www.icewarp.com/downloads/linux_platform/index.php er ett. Du har flere andre gratis alternativer (linux) hvis du leter litt rundt så finner du flere. Vil anbefale å sjekke litt ut om hva det er du ønsker og hvilken løsning som blir enklest for deg. Spesielt hvis dette bare er snakk om at det bare er deg som skal bruke det.

Skrevet (endret)

Hva med å gjøre det enkelt, og bare bruke Gmail?

Det finnes ikke noe sånt som et "enkelt" mailserverprogram, det er en del faktorer involvert som kan gjøre at ting ikke virker, at man blir blacklistet, at mail man sender stopper i andres spamfilter etc.

Kort fortalt, man bør vite hva man driver med om man skal sette opp en.

Du kan jo lese denne guiden for en ålreit gjennomgang, men det er nok litt overkill til det du spør etter.

Jeg holder en knapp på Gmail (skal gå an å sette opp med eget domenenavn osv, støtter IMAP, har høy tilgjengelighet og enkelt i bruk).

Endret av Sokkalf^
Skrevet

Gmail ser ut som et bra alternativ ja. Slipper å jobbe så lenge med prosjektet da. Mulig jeg prøver meg på noe mer avansert når jeg får laga meg en filserver.

Takkre for hjelpa!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...