Gå til innhold

[CPU-kjøler] ZALMAN CNPS9500A LED + [Hovedkort] Asus P5Q Pro


Frenger

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått alle delene til PCn jeg skal bygge. Har montert brakett under og over hovedkortet. Kjøleren trodde jeg i utgangspunktet skulle passe til hovedkortet da den var spesifisert for 775 socket. Da jeg skulle montere selve kjøleren til braketten stoppet det opp fordi metalarmen som skal hektes på hver side av braketten ikke får plass. På HKet helt inne mot siden på braketten står det opp noen klosser.

 

Er det noen som har erfaringer med denne komboen? Vet noen om en løsning? Om de er ment å passe? Om jeg må kjøpe en annen kjøler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Du har husket og sette på festene for 775? På min så var det plast fester på den og 4 "hjørner" 1 for hvert hull i hovedkortet. Det kan være at kjøleren sitter for lavt i forhold til tingene rundt hovedkortetet sitt kjølere. Vis den ikke vil sitte ikke riv av plasten under kjølern heller send den tilbake og kjøp den en annen.

Vis du ødelegger den eller knekker noe så får du ikke pengene igjen.

Lenke til kommentar
Kan du ikke bare snu den svarte monteringsgreia eller sette på kjøleren før du skrur den på.

 

Kanten på metallarmen peker for langt ned mot/på disse klossene som står opp fra hovedkortet. Ramma skal stå den veien iflg. manualen.

 

Har vurdert å klippe av en del av den med tang for å få den til å huke under festet, men da kan jeg ikke returnere den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

returner viften istede og forklar problemet så får du kjøpe en annen vifte, vis du begynner og klippe i viften så får du ikke noe penger igjen eller garanti eller noe vis det skjer noe med viften senere. Det kan bli utrolig kjedelig og dyrere i lengden.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg vet ikke om du har fått løst saken siden denne debatten stammer siden begynnelsen av august. Uansett så er det såre enkelt å installere denne Zalman kjøleren. Jeg har selv samme kjøler og et Asus P5Q Deluxe hovedkort som egentlig er identisk med Pro-kortet. Eneste er visst en eSata utgang og mer passiv kjøling på mitt kort. Dersom du er usikker på monteringen så kan du sende meg en melding.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har Zalman kjøleren uten led, og P5Q Pro. Til vanlig er det veldig rolig, men hvis jeg starter opp et spill så girer vifta opp noe helt sinnsykt. Dette er ikke nødvendig pga temperatur, da min cpu står i en vindtunnell med to stillegående 120mm papst vifter. Temp cpu er 27-40grader målt i Asus Probe 2.

Det ser ut som det er "Six Engine" eller noe slikt som løper løpsk.

Hva kan jeg gjøre for å få en stillere pc under spilling?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...