Gå til innhold

Kjøp av ny gitar.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette høres sikkert ut som et veldig standard, kjedelig råd, men gå til din lokale gitarpusher og prøv alle gitarene du finner i den prisklassen. Spør gjerne også selgeren om han har noen råd og tips til hva du kan kjøpe.

 

Dette rådet er sikkert enda mer kjedelig, men, nå vet jeg ikke hvor lenge du har spilt. Men hvis du har spilt ca et år

, tror jeg det er bedre å vente en stund og spare litt mer penger. Når du så har gjort dette har du mer erfaring, og vet sansynelighvis hva du vil ha, og du kan kjøpe deg en litt dyrere gitar. Det er to fordeler med dette: Med en dyrere gitar slipper du å bytte den ut så fort (en gitar til 2.400, har lett for å være litt dårlig). Men med en dyrere gitar blir det også litt gøyere å spille.

 

Hvis dette er den første el.gitaren du kjøper, tror jeg derimot at det er et GODT kjøp! Og bare en liten ting til! Hvis du først skal ha en BC Rich, kjøp en Mockingbird! De er usannsynelig fete!

 

Lykke til med gitarkjøp, det er alltid artig!

 

Mvh Jørgen Severin

Endret av JorgenSeverin
Lenke til kommentar
Vær så snill å gå for noe annet enn BC Rich. En squier Strat/tele eller en Epiphone LP eller SG er mye bedre investeringer.

En Squier eller en Epiphone til den prisen vil nok ikke være noe røverkjøp, det heller. De får man ikke med det designet heller. Å avansere fra en nybegynner-strat til denne er jo et relativt kort skritt, men det spørs jo på økonomien, og om han har 2400 å bruke på en gitar som motiverer til videre spilling tror jeg den gitaren der passer godt. Man må elske instrumentene sine også. Det er jo viktig for å lære seg å spille ordentlig.

Lenke til kommentar

Ja, det er sant... Jeg liker ikke straten min. :p

Jeg skal ha en metal gitar da... Ser ikke så metal i Squier eller Epiphone. :nei:

Jeg har spilt på Epiphine SG, LP og Squier. Likte ikke dem no særlig. :tease:

Jeg skal til Smart Club og se om de har noen gitarer der. Vet dere om hvilke gitarer de har der? Jeg fikk høre at de hadde en musikk avdeling der med gitarer og at jeg burde skjekke ha som er der før jeg kjøpe noen andre.

Endret av EvilMrBenny
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V

Ingen som har foreslått bruktmarkedet? Hadde jeg bare kjøpt min første gitar brukt. Får så mye mer for pengene.

Sjekk litt på finn.no dersom du tror dette er noe for deg.

Lenke til kommentar

Skal du kjøpe din andre gitar anbefaler jeg virkelig å legge i såpass at gitaren holder en liten stund.

 

Her er hvertfall noen "metal"-gitarer som selges brukt, du får mye mere for pengene på brukte gitarer!

 

Jackson

 

Jackson + forsterker <--Billig??

 

Vet ikke helt hvor god den BC Richen er, men synes du burde ta en titt på finn før du slår til.

 

OG en ting til. Skal du først ha ny gitar, anbefaler jeg deg å kjøpe på en gitarsjappe, da du får med garanti, og evt. gratis service.

Kjøpte min gitar på nettet, og måtte punge ut 1300kr for å få den justert/overhallet slik at den ble "spillbar". (justering av thrussrod, båndsliping osv),

 

Lykke til uansett!:)

 

 

EDIT: Ville heller lekt i trafikken enn å kjøpt min andre gitar på Spar Kjøp :thumbdown:

Endret av Jon_Martin
Lenke til kommentar
Lettere å få god lyd av dårlig gitar og god forsterker enn god gitar og dårlig forsterker ;)

Det kan hende lyden blir bedre ja, men spillelysten blir nok mye større om man kjøper ny gitar, og han sa jo tidligere at han ikke likte gitaren sin, så ville nok kjøpt gitar først.

 

Du kan jo også selvfølgelig se på finn om du finner noen brukte gitarer med forsterker, da dette hadde vært det beste.

Lenke til kommentar
Ja, det er sant. :)

Da kjøper jeg en gitar først og så en forsterker. Da er Roland Cube 20 X bra valg til metal da? :hmm:

Jeg har bestemt jeg for å kjøpe den B.C.Rich gitarn. :!:

Skal skjekke bruktmarked for forsterkere. :thumbup:

Uffda. Jaja, om du liker designet så kan det vel funke.

 

Cuben er uansett en feit amp til det meste, særlig til prisen sin. Synes r-fier kanalen er litt bråkete, men metal-kanalen med gain rundt klokka 12 og en boss OD foran vil gi ganske feit lyd :cool:

Lenke til kommentar
Ja, det er sant. :)

Da kjøper jeg en gitar først og så en forsterker. Da er Roland Cube 20 X bra valg til metal da? :hmm:

Jeg har bestemt jeg for å kjøpe den B.C.Rich gitarn. :!:

Skal skjekke bruktmarked for forsterkere. :thumbup:

Høres ut som du har forelsket deg i den gitaren, så er vel vanskelig å få deg til å kjøpe brukt. Det viktigste er jo tross alt at man er glad i gitaren sin, og den tilfredstiller behovene dine.

Har du prøvd gitaren?

 

Roland Cube er de så og si beste forsterkerne i den prisklassen, så det er et godt valg.

Lenke til kommentar

Ja! Jeg har prøvd gitarn. Det skrev jeg i en tidligere post. :p

Jeg prøvde den på en Roland Cube 15 X forsterker! Det var heftig! :cool:

Når jeg skal kjøpe ny forsterker skal det være Roland Cube 20 X eller 30 X. Da blir lyden enda kraftigere. :thumbup:

Vet dere om noen bedre forsterkere i samme pris klasse?

Kan en effekt pedal gjøre lyden bedre på en dårlig forsterker?

Endret av EvilMrBenny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...