Gå til innhold

Hva skal jeg spille?

Anbefalte innlegg

Skrevet
HL2 er nok mitt favorittspill gjennom tidene, så ja, liker nok det. Kanskje man skal ta en titt på Fear ja.

Hva handler det om ? bra historie?

FEAR er ganske forskjellig fra HL2..og er i historiekategorien "hemmelig forskningsprosjekt som går galt". Men man sloss mot rimelig avanserte soldater. Litt monsterskyting og, men det er unntaket. Skytingen i seg selv er ikke spesialt bra teknisk sett (heller ikke dårlig), men du må bruke taktikk fordi fiendene er smarte. Det spillet som historiemessig likner mest på HL2 er Timeshift. Dette er ganske bra, og fiendene er litt mer intelligente enn i HL2.

Hvis det er realistisk skyting du er ute etter, bør du prøve ut Rainbow Six Vegas eller Ghost Recon Advanced Warfighter. Jeg har ikke spilt COD4 4, men forstiller meg at det likner mye på Frontline: Fuel of War, så det kan jo også være verdt et forsøk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ble Crysis folkens, for nå.

Og herregud så fett! Digget det fra første sekund. Er spent på hvordan utviklingen blir. Den drakten gir virkelig et nytt element til fps-spill altså.

Kan kanskje bli litt mye cloaking etter hvert.. Skyteopplevelsen syns jeg var dritbra, men jeg er enig i at de koreanerne tåler litt vel mange skudd. Treffer man i hodet, dør de riktignok på første skudd.

Da er helgen satt i alle fall.

Skrevet

Litt småkommentarer om dere ikke har noe imot det. :)

* Half-Life 2? Gikk fort lei da det ble for forskjellig fra HL1, og ærlig talt syntes jeg det var ganske kjedelig uansett.

* FEAR? Sovna. Ufattelig kjedelig og forutsigbart spill.

* CoD4? *gjesp* Enda et CoD? Jaja. Hadde i det minste fjernet den forbanne on-rail biten hadde jeg kanskje vurdert det.

* Crysis? Nanosuiten er genial. Sprengte en bensinstasjon og ble drept av taket en liten stund senere. Synd det var så ensformig og kjedelig.

* Stalker? Likte det ikke.

* Mass Effect? Beste rollespillet siden Baldur's Gate, men ikke kjøpt det om du liker skyting. I tillegg er den geniale dialog-biten ironisk nok noe av det verste med selve spillet da du logisk nok ikke kan hoppe over dialog du har sett femten ganger før. Spesielt irriterende om du trykker feil i dialogen og får alt i reprise. Dessuten har du mange valg i løpet av spillet, men svært lite av dem har noe å si da det kun er én slutt. Logisk nok siden det er første del i en trilogi. :)

Skrevet

* Half-Life 2? Gikk fort lei da det ble for forskjellig fra HL1, og ærlig talt syntes jeg det var ganske kjedelig uansett.

BLASFEMI!!!!!!!!!!!!

Men, hva liker du da? virker ikke som du liker fps i det hele tatt.

Skrevet
QUOTE(WTI @ 31/07-2008 : 20:02)

Noen som har testet Stalker? har hørt det skal være ganske heftig..

Stalker er mye bedre enn Crysis. Stalker har litt dybde, og et ganske interessant univers, Crysis er bare nok en hjernedød og kjip alien shooter.

Jeg har runnet Crysis og holder nå på med STALKER.

Crysis har fin grafikk og slikt, men jeg er ikke helt fornøyd med selve spillet, aliens ødelegger det, og jeg har iallefall klart å skyte en mann 10-20 ganger i magen uten at han så å si merket det..

Stalker er vel nesten gøyere, grafikken er ikke like god, nei, men handlingen liker jeg bedre.

Du kan velge å delta i store "småkriger", og når alle drittsekkene er daue, kan de forsyne deg med å ta all ammoen de har, medisinsk utstyr etc. STOOOOR frihet.

Hadde jeg vært trådstarter hadde jeg laste... eh, kjøpt STALKER.

Eller ventet på FarCry 2..

• 3 uker senere...
Skrevet

Til alle dere som mener at alle koreanere tåler 130697430963576 skudd i magen; dere har ikke tilfeldigvis ikke på lyddemper har dere? Hadde det sånn, fjrna lyddemper, 3-4 skudd <You Die>

Skrevet

BLASFEMI!!!!!!!!!!!!

Men, hva liker du da? virker ikke som du liker fps i det hele tatt.

Dersom du skal innrette deg etter hans spillsmak, blir det mest Pong og Pacman.

Jeg ville ha gått for STALKER heller enn Crysis, da Crysis stort sett er en lang tech-demo som utvikler seg til en drepende kjedelig leksjon i elendig fortellerteknikk som gjør en dårlig historie enda verre, og bakvendt spillprogresjon da du plutselig mister all frihet i løpet av den siste halvdelen av spillet.

Kjøp STALKER neste gang du trenger noe nytt FPS-aktig. Koster ikke mye nå. AMK/Oblivion Lost-moddene er selvsagt gratis.

Skrevet

hvis du verken liker STALKER, Half Life 2 eller CoD4 har du nok en temmelig sær/anderledes smak fra de fleste gamerne her, eller bare liker ikke FPS.

Men Stalker + Oblivion er nok å anbefale, nettopp fullført orginalen og har starta med Moden nå, virkelig veldig lovende, var skikkelig tøft og våkne (sover ja) midt på natta under en "Blowout" (radioaktiv storm eller noe) hvor alle løp å gjemte seg i bunkere mens det er HELT mørkt mens røde varsellys blinker og du hører dyrene ynker i smerte utenfor, knall stemning!

Skrevet

Blowouts er rimelig intenst, ja. Særlig når det skjer på veldig feil tidspunkt og du er på et eller annet sted langt borte fra skikkelig dekning. Blowouts er forøvrig akkurat det navnet tilsier, utblåsninger av radioaktivitet og diverse fra selve CNPP.

Skrevet (endret)

HL2, et av tidenes spill! Uten tvil! :)

Neida, tilbake til OT. Syns Crysis virka som noe dølle greier! Greit, sinnsykt heftig grafikk og sånt, men that's it. Bioshock er jo et alternativ som skal være veldig bra :) Ellers så er Stalker til å delvis anbefale. Det er greit grafikkmessig, og det har god stemning. Alikevel klarer jeg ikke helt å like det spillet, selv om jeg har den Oblivion Lost modden. Det er så fullt av bugs at huff!

Endret av Selvin
Skrevet
...Grafikken er kanskje drittfin når du skrur alt på maks, men det kommer du ikke til å klare med nåværende tilgjengelig hardware med mindre du vil ha en framerate på 7...

Det går an med dagens hardware jo, men ikke for 10k for å si det sånn...

Skrevet

Stalker full av bugs etter patching og moden? Kan du gi noen eksempler, jeg har bare vært borti en, og det er att spillet crasha når jeg quicksava ett sted i CNPP, måtte bare komme meg litt videre så ordna det seg. Men jeg har heller ikke prøvd ut aboslutt alt.

Men tilbake til tråden så er selvsagt HL2 ett meget godt valg :p men jeg vil også foreslå Dark Messiah, er FPS med Sword (og bue) istedenfor shooter kan man si...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...