Gå til innhold

Reprasjon av SE g900


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte meg ein SE g900 10\6 og nøyaktig 1 månad seinare begynner problema.

 

telefonen henger, restarter seg og eg får svart skjerm. klarer fortsatt å ringe med den etter at skjermen blir svart. tenkte kanskje de var noko gale med koblingen til skjermen og at den var svært treg kom av at eg ikkje hadde oppdatert firmware. so eg besøkte butikken eg kjøpte han i og dei sendte han inn. fikk i går beskjed om at telefonen var utsatt for slag og klemm skader og at den ikkje kan reparerast. og eg må betale 290kr for å få tilbake en ubrukelig telefon og minnekortet som ikkje følgte med?

 

Lurer på vilke rettigheter eg har? og kan eg bruke reklamasjonsrett?

 

 

Mvh

Håkon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skal en tur på butikken i morgon å prate litt. er jo feil at eg skal lide av noko som må ha vert en feil på mobilen.. de blir vell reklamasjon.. eller her eg misforstått?

Skrevet

merkelige like caser dette her. som jeg sa i den andre tråden, gå til butikken, si at du ikke aksepterer dette, og be de videresende saken til SE. Mulig de skjærer igjennom der.

Skrevet

Merkelig like saker ja. Mulig eg tar feil.

 

Er det noen synlige skader på telefonen din mrKROVEL? Har du faktisk mistet den i bakken i et uheldig øyeblikk?

Skrevet
Merkelig like saker ja. Mulig eg tar feil.

 

Er det noen synlige skader på telefonen din mrKROVEL? Har du faktisk mistet den i bakken i et uheldig øyeblikk?

 

 

er ingen synlige skader utenpå telefonen.

 

fikk beskjed at skjermen var knekt. men syns de var rart siden skjermen virket fint en stund. ble svart etter en stund. somme tider virket den i fleire timer andre ganger i et par minut.

Skrevet

kommer i fra butikken. der fikk eg kopi av mailen fra deltaservice:

 

"det er ikke garanti på aparatent. telefonene er slag\klem skadet, ramme er knekt, ustabilt hovedkort. kan ikke repareres" pluss de med pris på retur osv..

 

kan ikkje fårstå at ramme er knekt? telefonen er blitt fint behandlet. kommer til å ringe deltaservice på mandag.

Skrevet

Forhold deg kun til butikk. Deltaservice (i alle fall på telefon) kan være jævlig vanskelige. Be om å få bilde av skaden, og be butikken ta reklamasjon direkte mot Sony Ericsson.

Skrevet

Takk for alle svar.

Drar tilbake til butikken snarest mulig, og prater med dem.

 

 

Det var butikkens forslag at eg skulle ringe deltaservice:/

Skrevet (endret)

Har akkuratt samme feilen med min G900.

 

Likte telefonen veldig godt, men leser at det samme har skjedd med 2-3 andre her på forumet. Så hvis tilfellet er at den ikke tåler vanlig bruk, vurderer jeg en ny en. Skal ikke være nødvendig og oppbevare den på en silkepute..

Endret av xclusive_danny
Skrevet

Mine misstanker har nå blitt bekreftet. Eg har fått samme feilen på min telefon(straks 1 måned gammel).

 

Eg har ikke hatt den i trange lommer da eg som regel går i romslige bukser. Når eg sitter har eg telefonen liggende på bordet og i bilen står den i holderen. Den har aldri blitt sittet på, mistet, klemt, slått eller noe som ikke kan regnes som vanlig bruk.

 

Mistenker nå at eg må igjennom samme styret som trådstarter her. Oppgitt.

Skrevet
Mine misstanker har nå blitt bekreftet. Eg har fått samme feilen på min telefon(straks 1 måned gammel).

 

Eg har ikke hatt den i trange lommer da eg som regel går i romslige bukser. Når eg sitter har eg telefonen liggende på bordet og i bilen står den i holderen. Den har aldri blitt sittet på, mistet, klemt, slått eller noe som ikke kan regnes som vanlig bruk.

 

Mistenker nå at eg må igjennom samme styret som trådstarter her. Oppgitt.

 

 

da er vi 4 her på forumet med samme problemstilling

Skrevet

Det morsomme blir nok når vi alle kan sammenligne verkstedsrapporter og verksteder.

 

Og så er det jo litt påfallende at alle opplever dette ca på samme tidspunkt fra kjøpet.

Skrevet

Jeg har nå 4 dager på meg til å gi verksted en tilbakemelding på hva jeg øsnker at de skal gjøre med tlf. Levere den ut mot 360 kr eller skrote den....

Glad for alle tilbakemeldinger i begge trådene som omhandler dette. Men hva gjør jeg nå?

For meg er det nå tydelig at dette ikke er en brukerfeil, men en feil med produktet.

Skrevet

Da har eg sendt mail til FTU.

 

håper de ordner seg. er svært irriterande da de er snakk om ca 4000kr.

 

her vert borte noen dager. så har ikkje vert så aktiv.

Gjest Slettet-QjT4b9
Skrevet
Kjøpte meg ein SE g900 10\6 og nøyaktig 1 månad seinare begynner problema.

 

telefonen henger, restarter seg og eg får svart skjerm. klarer fortsatt å ringe med den etter at skjermen blir svart. tenkte kanskje de var noko gale med koblingen til skjermen og at den var svært treg kom av at eg ikkje hadde oppdatert firmware. so eg besøkte butikken eg kjøpte han i og dei sendte han inn. fikk i går beskjed om at telefonen var utsatt for slag og klemm skader og at den ikkje kan reparerast. og eg må betale 290kr for å få tilbake en ubrukelig telefon og minnekortet som ikkje følgte med?

 

Lurer på vilke rettigheter eg har? og kan eg bruke reklamasjonsrett?

 

 

Mvh

Håkon.

 

Dude, verksted har gjort det samme med meg :S Og det var BULLSHIET.. De finner på bra mye der. Jeg har litt småplager med min G900, som at den kan starte på nytt når jeg skal bruke BT, eller at den avmagnetiserer kort (to av mine til nå)

Skrevet

Noen som har fått ny tlf eller pengene tilbake?

 

sendte brev til deltaservice i går. håper på de beste, med en klage over reperasjonen og at eg går videre med saken dersom de ikkje blir en enigheit:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...